Είμαστε σχεδόν έτοιμοι και μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα πριν τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει γνωστό, το νέο σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων Λυκείων στα ΑΕΙ.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κατά τη Συνένευξη Τύπου που έδωσε, και υπογράμμισε τα εξής:
- Το σύστημα εισαγωγής είναι ένα θέμα εξαιρετικά περίπλοκο και δύσκολο.
- Είμαστε από πέρσι σε πολύ εντατικές συζητήσεις με πάρα πολλούς φορείς.
- Εμείς ζητήσαμε να το κρατήσουμε όσο γίνεται πιο χαμηλά γιατί είναι ένα πράγμα που η όχι ιδιαίτερα καλά προετοιμασμένη επεξεργασία του μπορεί να οδηγήσει και σε παρεξηγήσεις.
- Είμαστε σχεδόν έτοιμοι και επίσης μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα πριν τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνει γνωστό.
- Επιμένω για νιοστή φορά ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι πώς θα ξαναφτιάξουμε το σχολείο, πώς η Γ’ λυκείου θα λειτουργεί ως σχολείο. Πώς θα αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική παιδαγωγική διαδικασία μέσα στο σχολείο και από εκεί θα προκύψουν όλα τα υπόλοιπα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο μαθητής που θα πάει φέτος στην Α’ λυκείου θα γνωρίζει πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά με τι θα εξεταστεί το ’21;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχήν θα τα πούμε αναλυτικά, όπως είπαμε. Το δεύτερο είναι ο μαθητής που θα πάει στην Α’ Λυκείου έχει πολύ μεγάλη σημασία να πειστεί ότι έχει Γ’ λυκείου το σχολείο του και όχι στα χαρτιά. Η ένταση δεν είναι προς τα εσάς.
Και να πειστούν οι γονείς του. Και να πειστεί η κοινωνία ολόκληρη. Αλλά δεν έχει σχέση. Αυτοί που θα δώσουν τον Ιούνιο του 2020 θα είναι με ένα διαφοροποιημένο σύστημα. Αλλά η ερώτησή σας είναι για το πρώτο, γιατί έχει κάθε δικαίωμα και το παιδί που πάει στην Α’ λυκείου να ξέρει τι θα κάνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ερώτησή μου έχει να κάνει με το εξής: κάποιος μαθητής της Α’ Λυκείου πρέπει να γνωρίζει όταν ξεκινάει την Α’ Λυκείου με ποιο εξεταστικό σύστημα θα δώσει. Μέχρι τώρα είχαμε το παράδοξο ο μαθητής της Α’ Λυκείου που ολοκλήρωσε την Α’ Λυκείου δεν γνώριζε. Δεν είναι ένα ζήτημα αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έχει ξανασυμβεί.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολλά δεν έχουν ξανασυμβεί και μέλος της παθογένειάς μας είναι ότι πολλά πράγματα έπρεπε να είχαν συμβεί. Εμείς λέμε σε όλα αυτά τα παιδιά ότι πρέπει να επικεντρωθείτε στο σχολείο. Να δεχτούμε ότι αυτό είναι το κυρίαρχο; Αλλά επιμένω αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα αποκλειστικά να το συζητήσουμε σε όση διάρκεια θέλετε.
Η έμφαση πρέπει να είναι στο σχολείο. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε ένα λύκειο με τις τρεις τάξεις συμπληρωματικές η μία με την άλλη και τις τρεις τάξεις παιδαγωγικά έγκυρες.