Επεξεργασία γραπτού λόγου με το παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0




Σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης ένα μεγάλο μέρος αφιερώνεται στην επεξεργασία και παραγωγή του Γραπτού λόγου!

Στο Γραπτό λόγο εκδηλώνονται όλες οι δυσκολίες του παιδιού με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με μεγαλύτερη δυναμική. Για να καταφέρουμε την πετυχημένη γραπτή έκφραση χρειάζεται πρώτα να περάσουμε από την κατανόηση του γραπτού νοήματος ενός κειμένου. Είναι απαραίτητο να γίνουν κατανοητοί οι ειδικοί κανόνες που διέπουν το γραπτό λόγο και πως αυτοί είναι διαφορετικοί από τον προφορικό, ομιλούμενο λόγο.

Ένας καλός τρόπος για να φτάσουμε σε αυτό το στόχο είναι να φέρουμε το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες σε επαφή με πολλά είδη κειμένων. Και να "παίξουμε" με αυτά. Να τα επεξεργαστούμε με τέτοιο τρόπο που θα επιτρέπει στο παιδί να το τροποποιήσει και να το "αλλάξει" μαθαίνοντας ταυτόχρονα για αυτό.

Με το κολάζ αυτό πετυχαίνεται αρκετά εύκολα και αποτελεσματικά. Επιλέξτε θέματα από περιοδικά ή εφημερίδες που ενδιαφέρουν το παιδί και είναι επίκαιρα!

Εμείς εδώ ασχοληθήκαμε με το καλοκαιρινό θέμα των διακοπών και φτιάξαμε ένα αφιέρωμα σε μικρά "νησάκια"!


κολάζ, γραπτός λόγος, δυσλεξία

Οι δεξιότητες που ενισχύονται με μια τέτοια δραστηριότητα:

  • ανάγνωση δημοσιογραφικού άρθρου
  • εντοπισμός του ιδιαίτερου λόγου που χρησιμοποιείται πχ. πολλά επίθετα, μετοχές με ρόλο επιθέτου, ζωντανός περιγραφικός λόγος κτλ.
  • εντοπισμός επιθέτων
  • χρήση επιθέτων για παραγωγή προτάσεων
  • συνώνυμα, αντίθετα
  • εναλλακτικοί τίτλοι
  • πλαγιότιτλοι
  • κεντρική ιδέα, λέξεις κλειδιά
  • σύντομη περίληψη 
  • χωρικός προσανατολισμός στο χάρτη
  • χρήση του άρθρου για παραγωγή παρόμοιου κειμένου 


❝Χρησιμοποιήστε εναλλακτικά κείμενα και αποφύγετε τα σχολικά βιβλία!❞

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.com

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)