Σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης ένα μεγάλο μέρος αφιερώνεται στην επεξεργασία και παραγωγή του Γραπτού λόγου!
Ένας καλός τρόπος για να φτάσουμε σε αυτό το στόχο είναι να φέρουμε το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες σε επαφή με πολλά είδη κειμένων. Και να "παίξουμε" με αυτά. Να τα επεξεργαστούμε με τέτοιο τρόπο που θα επιτρέπει στο παιδί να το τροποποιήσει και να το "αλλάξει" μαθαίνοντας ταυτόχρονα για αυτό.
Με το κολάζ αυτό πετυχαίνεται αρκετά εύκολα και αποτελεσματικά. Επιλέξτε θέματα από περιοδικά ή εφημερίδες που ενδιαφέρουν το παιδί και είναι επίκαιρα!
Εμείς εδώ ασχοληθήκαμε με το καλοκαιρινό θέμα των διακοπών και φτιάξαμε ένα αφιέρωμα σε μικρά "νησάκια"!
Οι δεξιότητες που ενισχύονται με μια τέτοια δραστηριότητα:
- ανάγνωση δημοσιογραφικού άρθρου
- εντοπισμός του ιδιαίτερου λόγου που χρησιμοποιείται πχ. πολλά επίθετα, μετοχές με ρόλο επιθέτου, ζωντανός περιγραφικός λόγος κτλ.
- εντοπισμός επιθέτων
- χρήση επιθέτων για παραγωγή προτάσεων
- συνώνυμα, αντίθετα
- εναλλακτικοί τίτλοι
- πλαγιότιτλοι
- κεντρική ιδέα, λέξεις κλειδιά
- σύντομη περίληψη
- χωρικός προσανατολισμός στο χάρτη
- χρήση του άρθρου για παραγωγή παρόμοιου κειμένου
❝Χρησιμοποιήστε εναλλακτικά κείμενα και αποφύγετε τα σχολικά βιβλία!❞