Ονοματεπώνυμο
Μαθητή: ____________________________________
Τάξη:
__________
Σχολείο:
______________________________
Ονοματεπώνυμο
Εκπαιδευτικού: ______________________________
Σχολικό έτος:
__________
Οι παρακάτω φόρμες συμπληρώνονται από τον
εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης ή του Τμήματος Ένταξης. Η συστηματική
παρατήρηση και καταγραφή θα βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να επισημάνει τις
δυσκολίες του μαθητή σε κάθε περιοχή
έτσι ώστε να μπορέσει να ορίσει τους επιμέρους
στόχους του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος
ΕΠΕΑΕΚ
2
Δυσκολίες στην
ποιότητα της επικοινωνίας
Σχόλια
• Έχει
δυσκολία με τις αντωνυμίες_______________________________
• Έχει
δυσκολία στη συντακτική οργάνωση της
πρότασης___________________________________________________
• Έχει
δυσκολία να απαντά στις ερωτήσεις_________________________
• Έχει
δυσκολία να ανταποκρίνεται στις οδηγίες____________________
• Έχει
δυσκολία να κατανοεί το χιούμορ__________________________
• Έχει
δυσκολία να κατανοεί τον σαρκασμό, τις
ιδιωματικές φράσεις, και τον περιγραφικό
λόγο_____________________
• Σπάνια
εισάγει την επικοινωνία________________________________
• Έχει
δυσκολία στην κατανόηση αφηρημένων
εννοιών____________________________________________________
• Έχει
δυσκολία με τις έννοιες του χρόνου_________________________
• Έχει
δυσκολία με τις μεγάλες προτάσεις_________________________
• Έχει
δυσκολία με την πολλή γρήγορη ομιλία______________________
• Έχει
δυσκολία με τη χρησιμοποίηση του ρυθμού
και της κατάλληλης χρησιμοποίησης της έντασης
της
φωνής__________________________________________________
Δυσκολίες στη
μάθηση
Σχόλια
• Παρατηρείται
ανομοιομορφία στις δεξιότητες_____________________
• Έχει πολύ
καλά ανεπτυγμένη μνήμη____________________________
• Έχει
ικανότητα να χειρίζεται αντικείμενα πολύ
καλύτερα παρά το μολύβι και το
χαρτί____________________________
• Δείχνει υπέρ
και υπό γενίκευση της μάθησης_____________________
• Έχει πολύ
καλές οπτικές δεξιότητες_____________________________
• Είναι
υπερκινητικός /η_____________________________________
• Έχει
μικρό εύρος προσοχής σε ορισμένες
δραστηριότητες και σε άλλες όχι_________________________________
• Είναι
παρορμητικός/η________________________________________
• Έχει αργή
αντίδραση________________________________________
• Έχει
δυσκολίες στην οργάνωση________________________________
• Μαθαίνει
με συγκεκριμένη ακολουθία___________________________
• Χρειάζεται
βοήθεια στην επίλυση προβλημάτων___________________
Προβλήματα
Συμπεριφοράς
Σχόλια
Έχει επιθετική συμπεριφορά: δαγκώνει,
χτυπάει,
κλωτσάει, τσιμπάει___________________________________________
• Αυτοτραυματίζεται
: δαγκώνεται, χτυπιέται,
τσιμπιέται, χτυπάει μέρη του σώματός του στον
τοίχο ή στο πάτωμα____________________________________________________
• Έχει
εκρήξεις θυμού_________________________________________
• Στριγκλίζει
και φωνάζει______________________________________
Δε συμμορφώνεται και αρνείται να μετακινηθεί
ή
να κάνει
κάτι________________________________________________
• Έχει
δυσκολίες στο φαγητό___________________________________
• Έχει
δυσκολίες στην τουαλέτα_________________________________
• Δείχνει
πολύ χαμηλό κίνητρο__________________________________
κινητικά προβλήματα Σχόλια
•Είναι
αδέξιος_______________________________________________
• Έχει
προβλήματα στην ισορροπία___________________________
• Είναι
δύσκαμπτος_________________________________________
• Έχει
δυσκολίες στον κινητικό προγραμματισμό-
δεν μπορεί να προετοιμάσει το σώμα του για
μια
συγκεκριμένη κίνηση_________________________________________
• Παρουσιάζει
κινητική κόπωση –κουράζεται
εύκολα_____________________________________________________
• Έχει
δυσκολίες με τη δύναμη__________________________________
• Έχει
δυσκολίες στην κινητική αντίληψη- στο
χώρο, στη σειροθέτηση, στο
γράψιμο_____________________________
ΠΙΘΑΝΕΣ
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Ήχοι /
ακοή
Σχόλια
• Να
υπάρχει διάγνωση προβλήματος ακοής σε
κάποια δεδομένη
στιγμή______________________________________
• Να
αντιδρά σε ανεπάντεχους ήχους____________________________
• Να
φοβάται ορισμένους ήχους________________________________
• Να
διασπάται από ορισμένους ήχους____________________________
• Να μη
μπορεί να προσδιορίσει την πηγή του ήχου__________________
• Να
προκαλεί ο ίδιος ήχους___________________________________
Όραση
Σχόλια
• Να
υπάρχει διάγνωση προβλήματος όρασης ______________________
• Να είναι
ευαίσθητος στο φως__________________________________
• Να
αποφεύγει τη βλεμματική επαφή____________________________
• Να
διασπάται από λίγα ή πάρα πολλά οπτικά
Ερεθίσματα_________________________________________________
• Του
αρέσει να βλέπει κινούμενα οπτικά
αντικείμενα_________________________________________________
• Έχει
δυσκολία με τις σκάλες ή τα ύψη___________________________
• Του
αρέσουν τα σχήματα_____________________________________
• Τακτοποιεί
το χώρο και μπορεί να πει αν κάτι δεν
είναι στη θέση του________________________________
• Εξετάζει
με προσοχή τα αντικείμενα ή τα χέρια____________________
Μυρωδιές /
όσφρηση
Σχόλια
• Είναι
ευαίσθητος/η στις μυρωδιές______________________________
• Εξερευνά
το περιβάλλον με την όσφρηση________________________
• Αντιδρά
έντονα σε μερικές οσμές_______________________________
• Αγνοεί
δυνατές μυρωδιές_____________________________________
• Κάτι
άλλο_________________________________________________
Άγγιγμα
/αφή
Σχόλια
• Είναι
αμυντικός/η όταν τον/την αγγίζουν_________________________
• Εισάγει
το αγκάλιασμα, το κανάκεμα____________________________
• Γίνεται
ευεραίσθητος αν το σπρώξουν ή τον
αγγίξουν___________________________________________________
• Δεν
του/της αρέσει η αίσθηση κάποιων
υφασμάτων________________
• Αρνείται
να αγγίξει ορισμένα πράγματα _________________________
• Είναι ευαίσθητος/η
σε ορισμένα ρούχα__________________________
• Δεν
ντύνεται σύμφωνα με τη θερμοκρασία_______________________
• Δεν
του/της αρέσει να πλένεται________________________________
• Του/της αρέσει να παίζει με το
νερό____________________________
• Βάζει στο
στόμα του αντικείμενα ή υφάσματα____________________
• Αρνείται
να περπατήσει σε συγκεκριμένες
επιφάνειες__________________________________________________
• Δείχνει
να έχει δυσκολίες με την αντίληψη του
βάθους_____________________________________________________
• Εκνευρίζεται
όταν τα χέρια του έχουν κόλλα______________________
• Κάτι
άλλο_________________________________________________
Γεύση
Σχόλια
• Έχει
δυσκολίες με το φαγητό__________________________________
• Δεν του
αρέσουν ορισμένες τροφές / υφές________________________
• Τρώει
μόνο ορισμένες τροφές _________________________________
• Δοκιμάζει
πράγματα που δεν τρώγονται _________________________
• Εξερευνά
το περιβάλλον με τη γεύση____________________________
• Κάτι
άλλο_________________________________________________
Αντίληψη /
Αντίληψη της Κίνησης
Σχόλια
• Δυσκολεύεται
σε δραστηριότητες με μολύβι και
χαρτί______________________________________________________
• Έχει
δυσκολία με την αίσθηση του χρόνου_______________________
• Έχει
δυσκολία με τη θέση του σώματός του στο
χώρο______________________________________________________
• Έχει
δυσκολία με τη χρησιμοποίηση μερικών
εργαλείων__________________________________________________
• Έχει
δυσκολία στην οργάνωση των υλικών και να
τα αποσύρει
κατάλληλα________________________________________
• Διασπάται
από τις πόρτες, τα ανοιχτά ντουλάπια,
τις τρύπες ή την κίνηση________________________________________
• Κάτι
άλλο_________________________________________________
Δοκίμια
ΕΠΕΑΕΚ
2
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Προσωπική
οργάνωση / αυτοέλεγχος Σχόλια
• Δυσκολεύεται
να περιμένει____________________________________
• Δεν
τελειώνει την εργασία του_________________________________
• Δυσκολεύεται
να φροντίσει τα πράγματά του και
τα πράγματα του σχολείου
_____________________________________
• Δυσκολεύεται
να μείνει σιωπηλός/η όταν χρειάζεται _______________
• Δυσκολεύεται
να δουλέψει από μόνος/η, χωρίς
να ενοχλεί τους άλλους
_______________________________________
• Δυσκολεύεται
να προετοιμαστεί για τις
δραστηριότητες και τα μαθήματά του/της_____________________________
• Δυσκολεύεται
να είναι συνεπής στις εργασίες του/της__________________
• δυσκολεύεται
να αλλάξει δραστηριότητα_________________________
• δυσκολεύεται
να τον/την διορθώσουν_________________________________________________
Αμοιβαία
συναλλαγή
Σχόλια
• δυσκολεύεται
να μιμηθεί______________________________________
• να
μοιραστεί_______________________________________________
• να πάρει
τη σειρά του________________________________________
• να
καθίσει και να συμμετέχει στην ομάδα________________________
• να
διαπραγματευτεί__________________________________________
• να
εισάγει την κοινωνική συναλλαγή____________________________
• να
επιτύχει την κοινή προσοχή (δείχνω, κοιτάζω,
μιλάω)_____________________________________________________
• να
παίξει__________________________________________________
• να
χαιρετήσει_______________________________________________
• να καλοπιάσει______________________________________________
• να
προσφέρει βοήθεια, ανακούφιση ____________________________
• να
προσκαλέσει άλλους να συμμετέχουν_________________________
•να
ζητήσει επιβεβαίωση, επιβράβευση___________________________
• να
ζητήσει μια χάρη_________________________________________
• να
κουτσομπολέψει________________________________________
• να
τραβήξει την προσοχή με συγκεκριμένο τρόπο,
σηκώνοντας το χέρι,
περιμένοντας_______________________________
Δοκίμια
• να
φροντίσει κάποιον που χτύπησε ή είναι
άρρωστος, χωρίς να γελάει
_____________________________________
• να δώσει
στους άλλους να καταλάβουν ότι
χτύπησε ή ότι είναι
άρρωστος___________________________________
• να
ζητήσει σε κάποιον να παίξουν ή να κάνουν μια
δραστηριότητα_____________________________________________
Κατάλληλη
ανταπόδοση της κοινωνικής συναλλαγής
Σχόλια
• Δυσκολεύεται
να ακούσει προσεκτικά__________________________
• Να
σχολιάσει πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα____________________
• Να
απαντήσει σε ερωτήσεις___________________________________
• Να δεχτεί
βοήθεια___________________________________________
Να
απαντήσει στο πείραγμα___________________________________
• Να κάνει
επιλογές _________________________________________
• Να
μοιραστεί τη χαρά του άλλου _______________________________
Τρόπος
συναλλαγής
Σχόλια
• Δυσκολεύεται
να είναι ευγενικός/η____________________________
• Να είναι
καλός/η____________________________________________
• Να
νοιάζεται_______________________________________________
• Να είναι
ευγενικός/η________________________________________
• Να μη
χτυπάει, να μην κλωτσάει, να μη
βρίζει______________________________________________________
• Να
κοιτάζει αυτόν που μιλάει
________________________________
• Να μη
φεύγει όταν κάποιος μιλάει______________________________
• Να κρατά
την απαραίτητη απόσταση από τον
άλλον______________________________________________________
Συγκεκριμένη συμπεριφορά
κατά τη μάθηση
Σχόλια
\
Δεν ξέρει πώς να συμπεριφέρεται
• Με τους
ομηλίκους, όχι με τους ενήλικες_________________________
• Στην
εκκλησία, στο σχολείο, στο σπίτι___________________________
• Στο
προαύλιο_______________________________________________
• Σε ένα
μαγαζί______________________________________________
• Με τους
ξένους____________________________________________
• Τι και
πού είναι ιδιωτικός χώρος_______________________________
Αφηρημένες
κοινωνικές έννοιες
Σχόλια
Δεν κατανοεί πως πρέπει
• Να είναι
καλός_____________________________________________
• Να
συγχρονίζεται___________________________________________
• Να είναι
δίκαιος/η__________________________________________
• Να
δείχνει φιλία____________________________________________
• Να είναι
ευγενικός/η________________________________________
• Να
δείχνει καλοσύνη_________________________________________
• Να φροντίζει_______________________________________________
• Να εκτιμά
το χιούμορ________________________________________
Συμπεριφορά
στην ομάδα
Σχόλια
Έχει δυσκολίες στο
• Να
έρχεται όταν τον καλούν στην ομάδα_________________________
• Να
παραμένει σε συγκεκριμένα μέρη____________________________
• Να
συμμετέχει στην ομάδα__________________________________
• Να
ακολουθεί τους κανόνες της ομάδας:
-να μιλάει ένας κάθε
φορά_____________________________________
-να καθαρίζει, να
μαζεύει______________________________________
-να
φεύγει__________________________________________________
-να περπατάει, να κάθεται
ήσυχος________________________________
-να ψηφίζει – κανόνες πλειοψηφίας______________________________
-να κερδίζει και να
χάνει_______________________________________
Δοκίμια
Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.