Η πρόσφατη υπουργική απόφαση για αλλαγή του τρόπου εξέτασης των αρχαίων ελληνικών στις πανελλήνιες εξετάσεις προκάλεσε έντονο προβληματισμό και ανησυχία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αμέσως μετά την κοινοποίηση της υπουργικής απόφασης ανέκυψαν πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο και τη νέα μορφή της εξέτασης στο συγκεκριμένο μάθημα. Πάγιο ήταν το αίτημα να δοθούν διευκρινίσεις και υποδειγματικά Κριτήρια Αξιολόγησης για τα Αρχαία Ελληνικά από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη νέα μορφή της εξέτασης.
Στο πλαίσιο της παραπάνω απόφασης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής πρόσφατα ανάρτησε Κριτήρια Αξιολόγησης για το μάθημα των ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, σύμφωνα με το ΦΕΚ 3807/Β΄04-09-2018, με την υπ’αρ. Φ251/138819/Α5 Υπουργική Απόφαση.
Στο σχετικό έγγραφο διαβάζουμε:
«Το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., κατόπιν εισήγησης της Μονάδας των Ανθρωπιστικών Επιστημών – Φιλολογίας, έκρινε σκόπιμη την έκδοση κριτηρίων αξιολόγησης, σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος, για τη διευκόλυνση των συναδέλφων εκπαιδευτικών. Για τον σκοπό αυτό συγκρότησε ομάδα εργασίας με τους: Ελευθέριο Βεκρή, Σύμβουλο Α΄, Βασίλειο Μπετσάκο, Δρ. εκπαιδευτικό και Βασίλειο Συμεωνίδη, Διευθυντή 1ου Λυκείου Δράμας. Ευχαριστίες οφείλονται στον Λάμπρο Πόλκα, Δρ. εκπαιδευτικό, για τη συμβολή του στη διαμόρφωση των κριτηρίων.»
Στο αρχείο που θα βρείτε παραπάνω περιλαμβάνονται 25 πλήρη Κριτήρια Αξιολόγησης, σύμφωνα με τη νέα μορφή των εξετάσεων. Συγκεκριμένα περιλαμβάνουν:
Διδαγμένο Κείμενο
Ερωτήσεις κατανόησης στο διδαγμένο κείμενο (αντί της παραδοσιακής μετάφρασης)
Ερμηνευτικές ερωτήσεις επί του δοθέντος αποσπάσματος.
Παράλληλο κείμενο για το διδαγμένο
Ερωτήσεις εισαγωγής κλειστού τύπου
Λεξιλογικές ασκήσεις
Αδίδακτο Κείμενο
Απόσπασμα αδίδακτου κειμένου με πληροφοριακό σημείωμα
Ερώτηση κατανόησης επί του αδίδακτου κειμένου
Γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις
Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.