Πολλοί γονείς ισχυρίζονται ότι το παιδί διαβάζει ΚΟΤΑ αντί για ΚΑΤΩ, δεν μπορεί να εντοπίσει τη διαφορά ανάμεσα στο «θ» και «β», μπερδεύει στη γραφή του το «3» με το «ε» και πολλά άλλα τέτοια παραδείγματα τα οποία συχνά προβληματίζουν τους γονείς χωρίς να ξέρουν τι πραγματικά συμβαίνει. Όλα τα παραπάνω παραδείγματα μπορεί να οφείλονται σε κάποιου είδους Μαθησιακή δυσκολία. Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται ως εκ γενετής δυσκολίες στην ομιλία, τη γραφή, την ανάγνωση και τη μαθηματική ικανότητα. Σε περίπτωση που το παιδί έχει Μαθησιακές Δυσκολίες και δεν εντοπισθούν στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού στην ηλικία των 9 – 10 ετών οι δυσκολίες κορυφώνονται!
Πώς αντιμετωπίζονται οι Μαθησιακές Δυσκολίες;
- Αρχικά ο δάσκαλος είναι αυτός που θα εντοπίσει τη δυσκολία του παιδιού και είναι αυτός που θα πρέπει να ενημερώσει το γονιό.
- Έπειτα το παιδί θα πρέπει να παραπεμφθεί σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα προκειμένου να αξιολογηθεί και να ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου προγράμματος βάσει των αναγκών του παιδιού.
- Η χαμηλή σχολική επίδοση του παιδιού επηρεάζει και τη συναισθηματική του κατάσταση. Επομένως καλό θα ήταν οι γονείς να απευθύνονται σε κάποιο ψυχολόγο – ειδικό παιδαγωγό ώστε να αντιμετωπισθούν στο σύνολο τόσο οι σχολικές-ακαδημαϊκές δυσκολίες του παιδιού όσο και οι συναισθηματικές-συμπεριφορικές δυσκολίες.
Να μην ξεχνάμε ότι όσο αφήνουμε τις Μαθησιακές Δυσκολίες να αυξάνονται τόσο μειώνονται οι σχολικές επιδόσεις και η αυτοπεποίθηση του παιδιού. Επομένως ο έγκαιρος εντοπισμός τους είναι το βασικό βήμα για την αντιμετώπισή τους!