ΕΛΕΝΗ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΤΕΣΤ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1) Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων.
1.Το δράμα προήλθε από τις θρησκευτικές τελετές, τα _____________ και συνδέθηκε από την αρχή με τις τελετουργικές γιορτές για τη γονιμότητα και τη βλάστηση που γίνονταν στην αρχαιότητα προς τιμήν του θεού______________.
2.Ο διθύραμβος ήταν ______________ και __________________ άσμα που τραγουδούσε ο ιερός θίασος των πιστών του Διονύσου.
3.Ο ποιητής και μουσικός Αρίων ήταν ο πρώτος που συνέθεσε διθύραμβο, του έδωσε ___________ __________ και ______________ ________________και τον παρουσίασε στην αυλή του φιλότεχνου τυράννου Περίανδρου στην Κόρινθο.
4.Στη θέση του _____________ ο Θέσπης εισήγαγε άλλο πρόσωπο, εκτός χορού, τον _____________ ηθοποιό, ο οποίος έκανε διάλογο με το Χορό.
Μονάδες 5
2) Να δώσετε σύντομα τους παρακάτω ορισμούς.
1.θεωρικά
2.προαγών
3.χορηγοί
Μονάδες 6
3) Να κάνετε την παρακάτω αντιστοίχιση.
1.ἐδώλια - διάδρομοι αριστερά και δεξιά της σκηνής
2.διαζώματα - είδος βωμού στο κέντρο της ορχήστρας
3.ἐκκύκλημα - τροχοφόρο δάπεδο πάνω στο οποίο παρουσίαζαν στους θεατές ομοιώματα νεκρών
4.πάροδοι - 2 μεγάλοι διάδρομοι που χώριζαν το θέατρο σε 3 ζώνες
5.θυμέλη - καθίσματα
Μονάδες 5
4) Ποια είναι τα κατά ποσόν μέρη τηςτραγωδίας; Να τα αναλύσετε.
Μονάδες 4
Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο εδώ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1) Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων.
1.Το δράμα προήλθε από τις θρησκευτικές τελετές, τα _____________ και συνδέθηκε από την αρχή με τις τελετουργικές γιορτές για τη γονιμότητα και τη βλάστηση που γίνονταν στην αρχαιότητα προς τιμήν του θεού______________.
2.Ο διθύραμβος ήταν ______________ και __________________ άσμα που τραγουδούσε ο ιερός θίασος των πιστών του Διονύσου.
3.Ο ποιητής και μουσικός Αρίων ήταν ο πρώτος που συνέθεσε διθύραμβο, του έδωσε ___________ __________ και ______________ ________________και τον παρουσίασε στην αυλή του φιλότεχνου τυράννου Περίανδρου στην Κόρινθο.
4.Στη θέση του _____________ ο Θέσπης εισήγαγε άλλο πρόσωπο, εκτός χορού, τον _____________ ηθοποιό, ο οποίος έκανε διάλογο με το Χορό.
Μονάδες 5
2) Να δώσετε σύντομα τους παρακάτω ορισμούς.
1.θεωρικά
2.προαγών
3.χορηγοί
Μονάδες 6
3) Να κάνετε την παρακάτω αντιστοίχιση.
1.ἐδώλια - διάδρομοι αριστερά και δεξιά της σκηνής
2.διαζώματα - είδος βωμού στο κέντρο της ορχήστρας
3.ἐκκύκλημα - τροχοφόρο δάπεδο πάνω στο οποίο παρουσίαζαν στους θεατές ομοιώματα νεκρών
4.πάροδοι - 2 μεγάλοι διάδρομοι που χώριζαν το θέατρο σε 3 ζώνες
5.θυμέλη - καθίσματα
Μονάδες 5
4) Ποια είναι τα κατά ποσόν μέρη τηςτραγωδίας; Να τα αναλύσετε.
Μονάδες 4
Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Γυμνάσιο εδώ.