Στις κοινωνίες που ζούμε η ανάγνωση και η γραφή κατέχουν σημαντική θέση για την επικοινωνία μας με τους άλλους ανθρώπους. Το παιδί κατανοεί το μηχανισμό της ανάγνωσης.
Τα στάδια εκμάθησης της ανάγνωσης είναι τα εξής:
- Πρώιμο στάδιο 6 -24 μηνών: Το παιδί μαθαίνει το σκοπό των βιβλίων
- Στάδιο αυτοαντίληψης 2 – 5 ετών: Το παιδί βλέπει τον εαυτό του ως αναγνώστη και αρχίζει να ασχολείται με δραστηριότητες που μοιάζουν με ανάγνωση
- Στάδιο γεφυρώματος με τον αναγνώστη 5 – 6 ετών: Το παιδί είναι σε θέση να ξεχωρίσει οικείες λέξεις και προσέχει προσωπικά σημαντικές λέξεις. Αρχίζει να αναγνωρίζει την αλφάβητο και να κατακτά στην αναγνωστική, σχολική ετοιμότητα
- Στάδιο απογείωσης του αναγνώστη 7 – 9 ετών: Η ανάγνωση συναρπάζει το παιδί, που πλέον χρησιμοποιεί συγχρόνως τα τρία βασικά συστήματα της γλώσσας φωνολογικό, σημασιολογικό και συντακτικό
- Στάδιο ανεξάρτητου αναγνώστη 9 ετών και πάνω: Το παιδί είναι ικανό να διαβάζει ανεξάρτητα μη οικεία βιβλία.