Η μορφολογική & φωνολογική σύγχυση των τσ και στ είναι συχνή ανάμεσα σε μαθητές με δυσλεξία!
Πως δουλεύουμε λοιπόν όταν καλούμαστε να βοηθήσουμε το παιδί με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να εγκαταστήσει πετυχημένα, Φωνολογικά και Οπτικά, αυτούς τους δυο συμφωνικούς συνδυασμούς;
Με ένα ζάρι και ένα τουβλάκι φτιάχνουμε δυο ασκήσεις-παιχνίδια για την ταυτόχρονη ενίσχυση της Φωνολογικής και Οπτικής διάκρισης.
Άσκηση 1η
Υλικά: ζάρι, τετράδιο
Παίχτες: δυο (παιδί-παιδαγωγός, παιδί-γονιός)
Ορίζουμε ότι στους αριθμούς 1,2,3 αντιστοιχεί το σύμπλεγμα /στ/ και στους αριθμούς 4,5,6αντιστοιχεί το συμφωνικό σύμπλεγμα /τσ/. Ο κάθε παίχτης ρίχνει το ζάρι. Σύμφωνα με τον αριθμό που πετυχαίνει θα πρέπει να γράψει λέξεις που να ξεκινούν/εμπεριέχουν το ανάλογο σύμπλεγμα. Στο τετράδιο κάνουμε δυο στήλες για καταγραφή των λέξεων.
Άσκηση 2η:
Υλικά: ξύλινο τουβλάκι, τετράδιο
Παίχτες: δυο (παιδί-παιδαγωγός, παιδί-γονιός)
Στο ξύλινο τουβλάκι γράφουμε από τρεις φορές τα συμπλέγματα τσ & στ. Ο κάθε παίχτης ρίχνει το τουβλάκι/ζάρι. Ανάλογα με τη πλευρά που θα τύχει, ο παίχτης πρέπει να γράψει μια λέξη που να ξεκινάει/εμπεριέχει το τσ ή στ. Στο τετράδιο κάνουμε δυο στήλες για καταγραφή των λέξεων. Στο επόμενο στάδιο αντί για λέξεις ο κάθε παίκτης πρέπει να γράψει από μιαπρόταση που να εμπεριέχει μια λέξη με τσ ή στ!
Παραδείγματα εφαρμογής:
Εφαρμογή από την ειδική παιδαγωγό σε εποπτεία. Αγόρι Β' Δημοτικού |