![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgb_n1C7BeiuMGZpPCWCXrCjIjY_9-uvpaaaK6dAgECeSOR_HxE_7flX6T4EY2zGh3UTT4_zv9ISOMdQy4zw-HgpAHvgnDO5NF2iwjuajy0aPs0BXvhcJfuSRQTj9FtuYCnd5SbDLuWW98/s320/4+%25CE%25B2%25CE%25AE%25CE%25BC%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1+%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CE%25BC%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CF%2580%25CE%25B5%25CF%2584%25CF%2585%25CF%2587%25CE%25B7%25CE%25BC%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B7+%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25AD%25CE%25BC%25CE%25B2%25CE%25B1%25CF%2583%25CE%25B7+%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7+%25CE%2594%25CF%2585%25CF%2583%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25B8%25CE%25BF%25CE%25B3%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25AF%25CE%25B1%2521.jpg)
Η ορθογραφία ταλαιπωρεί ένα μεγάλο αριθμό παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!
Η επαφή με τη γραφή.
Δυσορθογραφία.
Αντιμετώπιση.
4 απλά βήματα:
✺ Αναζητώ. Το επόμενο βήμα είναι να αναζητήσουμε την ομάδα των λέξεων, που διδάσκουμε την ορθογραφία της, σε προτάσεις και κείμενα. Έτσι αν διδάσκουμε την ορθογραφία των ρημάτων σε -ω θα εντοπίσουμε τέτοιες λέξεις μέσα σε κείμενα. Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο να τονίσουμε την αξία του να αναζητάς τη γνώση όχι μόνο σε σχολικά κείμενα. Διευρύνετε το πεδίο αναζήτησης και ψάξτε σε περιοδικά, αγαπημένα βιβλία, κόμικ, υπότιτλους ταινιών κτλ.
Το παιδί έρχεται σε επαφή και με την λειτουργική έννοια των λέξεων μέσα σε κείμενα που συναντά στη καθημερινότητα του. Και εδώ δεν ξεχνάμε να χρησιμοποιούμε χρώματα για να κυκλώσουμε, τονίσουμε, υπογραμμίσουμε αυτό που αναζητάμε.
Μπορούμε να συνδυάσουμε το προηγούμενο με αυτό το στάδιο σε μια άσκηση κολάζ!
✺ Συμπληρώνω. Αφού έχουμε "παίξει" με τα παραπάνω βήματα, το παιδί γνωρίζει πια τον κανόνα, έχουμε πετύχει ένα βαθμό αυτοματοποίησης και μπορούμε να περάσουμε στο επόμενο βήμα. Αναφερόμαστε πια στη χρήση του ορθογραφικού κανόνα μέσα από τη συμπλήρωση των καταλήξεων σε λέξεις, προτάσεις, κείμενα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτιάξουμε τέτοιου είδους ασκήσεις που πλέον αξιολογούν και το βαθμό της επίγνωσης που έχει το παιδί για την ορθογραφημένη γραφή. Μια τέτοια άσκηση αναγκάζει το παιδί να συγκεντρώσει την προσοχή του μόνο στην εφαρμογή του κανόνα.
✺ Γράφω. Η αυθόρμητη γραφή και η παραγωγή γραπτού λόγου είναι το στάδιο στο οποίοεμφανίζονται δυναμικά όλες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας μαθητής με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το παιδί με Δυσορθογραφία περνάει το πιο δύσκολο τεστ όταν χρειάζεται να αυτενεργήσει και να συνθέσει μόνο του μια πρόταση ή κείμενο.
Δίνουμε λέξεις (προφορικά) από αυτές που διδάξαμε ορθογραφικά και το παιδί δημιουργεί με αυτές προτάσεις και κείμενα.
Δίνουμε λέξεις (προφορικά) από αυτές που διδάξαμε ορθογραφικά και το παιδί δημιουργεί με αυτές προτάσεις και κείμενα.