Η Ορθογραφία εμφανίζει επίμονες δυσκολίες στα παιδιά με Δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες!
Η ευρηματικότητα στην επινόηση νέων ασκήσεων που σκοπό έχουν να βοηθήσουν στην καλύτερη αποθήκευση, ανάκληση και εφαρμογή των Ορθογραφικών κανόνων είναι βασικό στοιχείο κατά τη διαδικασία της ειδικής παρέμβασης. Στις ασκήσεις για την ενίσχυση της ορθογραφίας φροντίζουμε να συνδυάζουμε εικόνα, κίνηση, χρώματα και αισθήσεις.
Εδώ, μέσα από μια απλή κατασκευή, προσθέτουμε το στοιχείο της Κίνησης για να εσωτερικεύσουμε ακόμα πιο αποτελεσματικά τον κανόνα που θέλει τα ρήματα σε -αίνω να γράφονται με /αι/!
Υλικά: χαρτιά Α4, χρώμα
Αρχικά γράφουμε ρήματα σε -αίνω χωρίς την κατάληξη, το ένα κάτω από το άλλο. Κόβουμε και φτιάχνουμε μια κάθετη στήλη ρημάτων.
Κάθετη στήλη ρημάτων σε -αίνω! |
Έπειτα με μεγάλα χρωματιστά γράμματα γράφουμε την κατάληξη -αινω, σε ένα ξεχωριστό κομμάτι χαρτιού.
Η κατάληξη -αίνω! |
Συνεχίζουμε και σχεδιάζουμε ένα κουτάκι στη δεξιά μεριά της κατάληξης με πλάτος και μήκος τόσο ώστε να χωράει κάθε φορά ένα από τα ρήματα που έχουμε γράψει στη κάθετη στήλη.
Κόβουμε ένα μικρό κουτάκι! |
Το παράθυρο μας είναι έτοιμο! Το τοποθετούμε πάνω στη στήλη των ρημάτων. Το παιδί κουνάει το παράθυρο και κάθε φορά διαβάζει το Ρήμα που σχηματίζεται. Η κατάληξη είναι με μεγαλύτερα και χρωματιστά γράμματα για να κάνει αντίθεση από το υπόλοιπο κομμάτι της λέξης.
Η δραστηριότητα αυτή γίνεται για την αισθητηριακή εντύπωση του Οπτικού λεξικού των λέξεων σε -αίνω.
- Αναζήτηση λέξεων σε -αίνω σε προτάσεις και κείμενα.
- Συμπλήρωση καταλήξεων σε προτάσεις και κείμενα.
- Γραφή προτάσεων που έχουν συμπεριληφθεί λέξεις σε -αίνω.
Τέλος πρόκειται για μια κατασκευή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία όλων των καταλήξεων. Απευθύνεται και σε παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες σαν ένα ορθογραφικό παιχνίδι και μπορούν να την εφαρμόσουν επίσης, δάσκαλοι και γονείς.