Σκέψεις σχετικά με κάποιες αδικίες από την ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0






Κάποιες σκέψεις με αφορμή την ανακοίνωση του Προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων αλλά και της μοριοδότησης κάθε μαθήματος.

Η πρόσφατη ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων που εκκινούν  για τους υποψηφίους των ΓΕΛ στις 7 Ιουνίου και των ΕΠΑΛ 6 Ιουνίου, μια μέρα νωρίτερα σε σχέση με πέρσι, όπου είχαν ξεκινήσει στις 8 για τα ΓΕΛ και 7 Ιουνίου αντίστοιχα, έφερε δυο σκέψεις στο μυαλό καθηγητών και υποψηφίων.

Πρώτον ότι οι υποψήφιοι του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, που αφορά στις Επιστήμες Υγείας, είναι σαφώς ευνοημένοι σε σχέση με των υπολοίπων και ειδικότερα με αυτών του 2ου Ε.Π., μιας και διεκδικούν κάποιες κοινές σχολές. Ο λόγος;

Μα φυσικά οι περισσότερες ημέρες στο πρόγραμμα εξετάσεων. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος που διεκδικεί την είσοδό του σε ένα τμήμα Χημείας, τμήματα υψηλής ζήτησης, και το κάνει απο το 2ο Ε.Π. ολοκληρώνει σε 1 εβδομάδα τις 4 γραπτές δοκιμασίες του, ενώ αυτός του 3ου έχει επιπλέον 3,5 μέρες (Παρασκευή έως Τρίτη όπου εξετάζεται στο μάθημα της Βιολογίας)!

Και η κατάφορη αυτή αδικία εντείνεται περισσότερο εάν λάβουμε υπόψη και τη δεύτερη αυθόρμητη σκέψη που ήρθε στο μυαλό μας. Το μάθημα της Βιολογίας είναι το μάθημα αυξημένης βαρύτητας για το 3ο πεδίο. Που σημαίνει οτι ο επιπλέον αυτός χρόνος αφορά στο πλέον κρίσιμο μάθημα για την τελική μοριοδότηση του υποψηφίου. 

Θα αντιτείνει κάποιος καλόπιστος μα καλά θα αλλάξουν τόσα πολλά σε επιπλέον 3,5 μερες; Ως φροντιστής έχω να σημειώσω πως όχι, στο πεδίο γνώσεων των υποηφιων όχι. Όμως είναι τεράστια βοήθεια στη διαδικασία του «σβήσε-γράψε» που είναι μια επιτυχημένη συνταγή για γραπτά υψηλών βαθμολογιών και είναι φαινόμενο που βγάζει αστοχίες κυρίως στα τελευταία μαθήματα, μιας και η κόπωση λειτουργεί σωρευτικά!

Οι συντελεστές βαρύτητας συγκεκριμένα σύμφωνα με την εξαγγελία του Υπ. παιδείας καταργούνται, άρα ισχύουν για τελευταία χρονιά φέτος, κάτι βέβαια που θα πρέπει να συμπεριληφθει στην τελική ψήφιση, μιας και στην πρόσφατη δημοσιοποίηση του σχεδίου νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση δεν υπήρχε, συνεπώς μένει να αποσαφηνιστεί.

Μια καλή ευκαιρία λοιπόν να θυμηθούμε και την «αξία» κάθε μαθήματος για την μοριοδότηση του κάθε υποψηφίου ενόψει των εξετάσεων:

Ο υπολογισμός της βαθμολογίας και των μορίων ανά μάθημα, ομάδα προσανατολισμού και επιστημονικό πεδίο είναι ένας πολύπλοκος γρίφος.

Στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 1,3 και 0,7 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

- 330 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 1,3)

- 270 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,7)

- 200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Συνολικά, το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 6.600 μόρια, το δεύτερο μέχρι 5.400 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 20.000.

Κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 65% περισσότερο από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας και κάθε μονάδα του δευτέρου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας «αξίζει» 35% παραπάνω από κάθε μονάδα των μαθημάτων άνευ συντελεστή βαρύτητας.

Στην περίπτωση εξέτασης σε μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστές 0,9 και 0,4 η αξία των μονάδων των μαθημάτων είναι:

- 290 μόρια για κάθε μονάδα του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,9)

- 240 μόρια για κάθε μονάδα του δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας (συντελεστής 0,4)

- 200 μόρια για κάθε μονάδα των υπολοίπων μαθημάτων

Σε αυτή την περίπτωση, συνολικά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας «μετράει» μέχρι 5.800 μόρια, το δεύτερο μέχρι 4.800 μόρια και τα υπόλοιπα μέχρι 4.000 μόρια το καθένα. Μέγιστος αριθμός μορίων 18.600.

Με την ελπίδα να αμβλυνθούν οι όποιες αδικίες και από του χρόνου να υπάρχουν κοινά δεδομένα που δεν δημιουργούν ανισορροπίες, ευχόμαστε επιτυχία σε υποψήφιους και εκπαιδευτικούς καθώς και δύναμη για το επόμενο κρίσιμο χρονικό διαστημα προετοιμασίας! Άλλωστε «το μέλλον διαρκεί πολύ».

Άγγελος Γ. Αγγελίδης, 
Φυσικός M.Ed - Φροντιστής web: https://twitter.com/a_aggelidis email: agg.aggelidis@gmail.com

Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)