ΠΡΩΤΟΣ ΤΡΟΠΟΣ
- Διαβάζω μια φορά δυνατά (απ’έξω) όλο το κείμενο. Έτσι κάνω μια σαφή εικόνα, δηλαδή κατανοώ σε γενικές γραμμές το νόημα.
- Χωρίζω το κείμενο σε 3 μέρη. Διαβάζω κάθε ένα μέρος, το μαθαίνω καλά με όλες τις σημαντικές λεπτομέρειες.
- Έπειτα γράφω το μέρος που έμαθα και συνεχίζω στο επόμενο κομμάτι κατά τον ίδιο τρόπο (μαθαίνω απέξω και το γράφω).
- Στο τέλος λέω απ’έξω όλο μαζί το κείμενο που διάβασα.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ
- Δίνω βάση στον τίτλο του κειμένου ώστε να ξέρω το κεντρικό θέμα.
- Διαβάζω μια φορά δυνατά (απ’έξω) όλο το κείμενο. Έτσι κάνω μια σαφή εικόνα, δηλαδή κατανοώ σε γενικές γραμμές το νόημα.
- Διαβάζω πρόταση-πρόταση και την μαθαίνω ακριβώς ίδια απ’έξω.
- Μόλις τελειώσει μια παράγραφος, επαναλαμβάνω όλες τις προτάσεις που υπάρχουν σε αυτή ακριβώς ίδιες. Έπειτα συνεχίζω με τους παραπάνω τρόπους μέχρι να ολοκληρώσω το κείμενο.
- Εάν δυσκολεύομαι πολύ να μάθω μια πρόταση, τη λέω πολλές φορές προφορικά (απ’έξω) και ύστερα τη γράφω σε ένα πρόχειρο τετράδιο.
- Μαθαίνω καλά όλες τις σημαντικές ημερομηνίες, κύρια ονόματα και ορισμούς.
- Εάν δίνονται σε μια πρόταση πολλές πληροφορίες, τις αριθμώ για να τις θυμάμαι πιο εύκολα. π.χ. Τα χρόνια που κυβέρνησε εκεί διακρινόταν ως καλός στρατιωτικός, δικαίος κυβερνήτης, σεβαστός και αγαπητός άρχοντας. Έτσι ξέρω ότι πρέπει να θυμάμαι 4 πράγματα.
- Φτιάχνω σχεδιάγραμμα ή συμβουλεύομαι τον χάρτη και τους πίνακες όταν υπάρχουν.
- Στόχος είναι να μάθω και να θυμάμαι άψογα όλες τις λεπτομέρειες του κειμένου, τόσο γραπτά όσο και προφορικά.