Σειροθέτηση αριθμών:Υλικά που χρειάζονται
Γλωσσοπιέστρα (Τα γνωστά ξυλάκια που χρησιμοποιούν οι λογοθεραπευτές και οι γιατροί για το λαιμό μας) τα όποια μπορούμε να τα έχουμε χρωματίσει κιόλας για είναι πιο ελκυστικά για τα παιδιά.
Μανταλάκια καλύτερα ξύλινα
Μολύβι
Ηλικίες που απευθύνεται η δραστηριότητα
Η δραστηριότητα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και πρώτης σχολικής ηλικίΣκοπός της δραστηριότητας
Το παιδί μέσα από αυτήν την δραστηριότητα:
1. Γνωρίζει τους αριθμούς μέσα από ένα βιωματικό τρόπο
2. Ανακαλύπτει ποιοι αριθμοί είναι πριν και μετά
3. Αναπτύσσει κριτική σκέψη
4. Εξασκεί τα άκρα του
Πως γίνεται
Πάνω στα γλωσσοπιέστρα γράφουμε τους αριθμούς με μολύβι και επιλέγουμε ποιοι θέλουν να λείπουν. Πχ: 1 – 3 – 5- 7-8-9-.
Ταυτόχρονα γράφουμε πάνω στα μανταλάκια τους αριθμούς που λείπουν και άλλους ώστε το παιδί να βρει τον κατάλληλο μέσα από ένα σύνολο. Βάζουμε τα μανταλάκια σε ένα κύπελλο και αφήνουμε το παιδί να ψάξει. Όταν το παιδί «ανακαλύψει» τον κατάλληλο μανταλάκι το παίρνει και το βάζει.
Ασκήσεις για εξάσκηση σε αριθμητικές ποσότητες:
Χορηγούνται στην προσχολική ηλικία και στην πρώτη σχολική ηλικία!
1.Αντιστοίχησε τους κύκλους με τον αριθμό
ΟΟΟΟ 1
ΟΟΟ 4
Ο 3
ΟΟΟΟΟΟ 6
2.Ζωγράφισε 5 κύκλους
Ζωγράφισε 7 κύκλους
Ζωγράφισε 3 κύκλους
3.Στρώστε το τραπέζι μαζί με τα παιδιά σας!Βάλτε πιρούνια, μαχαίρια και κουτάλια!
4.Παίξτε με τα τουβλάκια και κάντε πύργους, μετρώντας τουβλάκια!
Δραστηριότητες με ξυλάκια μαθηματικών:
Τα ξυλάκια είναι ένας οικονομικός τρόπος, ώστε το παιδί να έρθει σε επαφή με τις μαθηματικές έννοιες και να τις κατανοήσει πιο εύκολα.
Τα παιδιά με τα ξυλάκια ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις του και αυτο-ενεργούν! Αναζητούν, βρίσκουν και επαληθεύουν τα αποτελέσματα. Τα παιδιά εξασκούνται στην παρατηρητικότητα και δημιουργούν εικόνες.
Επιπρόσθετα, μπορούν να διορθώσουν τα λάθη που κάνουν τα ίδια και να ενισχυθεί η μέθοδος της αυτοδιόρθωσης.
Με αυτόν τον τρόπο το παιδί, εύκολα προχωρά στην κατανόηση ποσοτήτων και σχέσεων που αφορούν τους αριθμούς και τις πράξεις
Κάποιες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν τα παιδιά με τα ξυλάκια είναι οι εξής:
· Βάλτε πράξεις στα παιδιά και αφήστε τα παιδιά να τοποθετήσουν τα ξυλάκια στο αποτέλεσμα, αντί να γράψουν τους αριθμούς
· Ταυτίστε αριθμητικές ποσότητες με τα ξυλάκια
· Ταυτίστε χρώματα
· Δημιουργήστε σχήματα.
· Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι το παιδί καλλιεργεί τη μαθηματική του σκέψη αφού όταν το παιδί χρησιμοποιεί συστηματικά το συγκεκριμένο υλικό η σκέψη του παιδιού προχωράει από τη διαχείριση αντικειμένων στην μαθηματική σκέψη.
Καλή διασκέδαση!
Καλή διασκέδαση!
Ειρήνη Παπαδοπούλου, https://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com
Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.