Το κρίσιμο πεδίο της Ειδικής αγωγής βρίσκεται στη μέγιστη δυνατή πληρότητα του όταν επιτελεί το έργο του.
Στόχος της ειδικής αγωγής είναι πάντα, το παιδί με Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να δεχτεί μια εξειδικευμένη και άρτια βοήθεια ώστε να καταφέρει να αντιμετωπίσει τις μαθησιακές του δυσκολίες στο βαθμό που θα το καθιστά έναν μη εξαρτημένο μαθητή, λειτουργικό στις απαιτήσεις της σχολικής του ζωής.
Ένα πρόγραμμα παρέμβασης που απευθύνεται σε παιδιά με Δυσλεξία πρέπει να είναι εφοδιασμένο με ασκήσεις που ενεργοποιούν τη μνήμη και τη νοητική λειτουργία με τον τρόπο που ταιριάζει στο μαθησιακό τους στυλ.
Η συγκεκριμένη άσκηση εξασκεί το δυσλεξικό παιδί στις δεξιότητες της Οπτικής διάκρισης και Φωνημικής επίγνωσης σε λέξεις που συχνά εμφανίζεται να συγχέει. Τέτοιες λέξεις είναι για παράδειγμα όσες έχουν συμφωνικά συμπλέγματα όπου το παιδί γράφοντας τις πραγματοποιεί αντιμεταθέσεις, για παράδειγμα:
/πότρα/ αντί για /πόρτα/, /ένθος/ αντί για /έθνος/ κτλ.
Υλικά: χαρτιά τετράγωνα ή ατομικός ασπροπίνακας, χρονόμετρο, μαρκαδόροι
Η άσκηση ξεκινά με το να γράψουμε εμείς ή το παιδί, στο κέντρο του χαρτιού, τη λέξη που μπερδεύει.
Γράφουμε τη λέξη στο κέντρο. |
Έπειτα το παιδί με ευανάγνωστα γράμματα πρέπει να γράψει τη λέξη στις 4 γωνίες του χαρτιού.
Γράφει 4 φορές τη λέξη. |
Μπορούμε να βάλουμε χρονόμετρο και να έχει σαν κίνητρο να μειώσει τον χρόνο και τα λάθη του!
Βάζουμε χρόνο για μεγαλύτερη κινητοποίηση. |
Εδώ ο Χ δείχνει να δυσκολεύεται στις λέξεις με τον συνδυασμό
/-ια/. Έχει διαπιστωθεί ότι είναι μια κατηγορία λέξεων όπου συχνά εμφανίζονται στρεβλώσεις από παιδιά με ελλείμματα στη Φωνολογική ενημερότητα.
Προηγήθηκε ξεχωριστή διδασκαλία των λέξεων με τον συνδυασμό /-ια/ και εφαρμόσαμε την άσκηση με χρονομετρημένο χρόνο αφού αυτό του αύξησε το ενδιαφέρον και το κίνητρο.
Πρόκειται για μια άσκηση που εύκολα προσαρμόζεται ως ένα παιχνίδι μέσα στη σχολική τάξη με όλα τα παιδιά ή στο τμήμα ένταξης.
Ομάδες: δάσκαλος ή ειδικός παιδαγωγός, μαθητές
Πόντοι: Κάθε φορά που ένας μαθητής τελειώνει πιο γρήγορα και χωρίς λάθη την άσκηση παίρνει πόντο η ομάδα των μαθητών, ενώ αντίθετα παίρνει ο δάσκαλος τον πόντο, αν τελειώσει γρηγορότερα!
❝Μια παραλλαγή αυτής της άσκησης είναι να χρησιμοποιηθεί για ενίσχυση της Ορθογραφίας!❞