Τα παιδιά με Δυσγραφία συχνά αρνούνται να γράψουν!
Η γραφή, ως δεξιότητα, κατέχει την ανώτερη θέση στην πυραμίδα των Λεπτών κινήσεων που μπορούν να επιτελέσουν τα άνω άκρα. Ικανότητες που βασίζονται στην οπτική και νοητική αντίληψη των συμβόλων και οι απαραίτητες κινήσεις σε συνδυασμό με τη σωστή στάση του σώματος οδηγούν σε μια αποτελεσματική και λειτουργική γραφή.
Τα παιδιά με Δυσγραφία, παγιώνουν έναν τρόπο γραφής που συνήθως χαρακτηρίζεται από ανορθόδοξη φορά και παραποιημένη μορφολογία των γραμμάτων. Η αποκλειστική χρήση του μολυβιού δε βοηθάει και χρειάζεται να συμμετέχουν σε δραστηριότητες γραφής που εμπεριέχουν Κιναισθητικά και αισθητηριακά στοιχεία.
Μια τέτοια δραστηριότητα εξασκεί το παιδί στη φορά και στο σχηματισμό των γραμμάτων με έναν διαφορετικό τρόπο.
Υλικά: ταψί (ή δίσκος), χαρτί ουράνιο τόξο, πινέλο, αλάτι
Υλικά! |
Η κατασκευή είναι πολύ απλή. Τοποθετούμε το χαρτί στο ταψί.
Καλύπτουμε με αλάτι (όχι μεγάλη ποσότητα).
Το παιδί μπορεί τώρα να "γράψει" με το πινέλο του.
Το χαρτί ουράνιο τόξο, με την εναλλαγή των χρωμάτων του, βοηθάει στο να αποτυπωθεί καλύτερα η πληροφορία και να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού.
Η συγκεκριμένη μέθοδος γραφής μπορεί να εφαρμοστεί σε πλήθος ασκήσεων που βελτιώνουν:
- Φορά γραφής.
- Μορφολογία γραμμάτων.
- Εξάσκηση ορθογραφίας.
- Αντιγραφή.
- Φωνολογική ενημερότητα.
- Αριθμητική.