![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgqY2CIfh1OpHUvxJyp-uWRrkiidxL_65CB_an8O3QFAuk2Pun29WsLD2dydJXSbBCb6qCtCGr3iPEi9t5Mvuj6C3yJi2o9oMnoO13i1T4LqE3lhcV_9UyNKM120F2Le3C44a-_M3ZLYuc/s320/%25CE%259C%25CE%25B1%25CE%25B8%25CE%25B1%25CE%25AF%25CE%25BD%25CF%2589+%25CF%2584%25CE%25BF+%25CF%2583%25CF%258E%25CE%25BC%25CE%25B1+%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%2585+-+%25CE%2595%25CE%25BA%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B5%25CF%2585%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C+%25CF%2585%25CE%25BB%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C+%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1+%25CF%2584%25CE%25B7%25CE%25BD+%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AE+%25CE%2591%25CE%25B3%25CF%2589%25CE%25B3%25CE%25AE.jpg)
Το σχήμα του σώματος είναι η εικόνα που έχουμε για το σώμα μας. Το παιδί πρέπει να γνωρίσει τα διάφορα μέρη του σώματός του, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί τέλεια. Θα μπορέσει , έτσι, να συντονίσει καλύτερα τις κινήσεις του, να έχει καλύτερη ισορροπία και να αποφεύγει τις άσκοπες κινήσεις.
Προτεινόμενες ασκήσεις:
- δείχνουμε και ονομάζουμε πάνω μας και πάνω στο παιδί το κεφάλι , τα μαλλιά, την μύτη , τα αυτιά και ότι άλλο βρίσκεται σε αυτό, και λέμε λίγα λόγια για το τι κάνει το κάθε ένα από αυτά
- επαναλαμβάνουμε το ίδιο για τα άνω άκρα ( χέρι, ώμος, αγκώνας, καρπός, δάχτυλα ) ,τα κάτω άκρα ( πόδι, γόνατο, πέλμα, δάχτυλα ) και τον κορμό ( κοιλιά, πλάτη κτλ )
- έπειτα δείχνουμε τα μέρη του σώματος σε μία κούκλα
- καθόμαστε μπροστά από έναν καθρέφτη και ζητάμε από το παιδί να μας δείξει το χέρι, την πλάτη, τα μαλλιά κτλ\
- ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό ή ένα άλμπουμ με φωτογραφίες δείχνουμε σε ανθρώπους που συναντάμε τα μέρη του σώματός τους
- φτιάχνουμε παζλ με ανθρώπινες φιγούρες
- φτιάχνουμε ένα ανθρωπάκι σε χαρτί στο ποίο θα λείπει κάτι πχ τα μάτια και το παιδί πρέπει να το βρει και να το συμπληρώσει
- κλείνουμε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι και πρέπει κάθε φορά να λέει που τον ακουμπήσαμε με το μαγικό ραβδάκι μας
- βρίσκουμε τα διπλά μέρη του σώματός μας ( πχ μάτια, αυτιά, γόνατα, χέρια κτλ)
- τραγουδάμε το παιδικό τραγουδάκι ” χαρωπά τα δυό μου χέρια να χτυπώ ” , και κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις
- φτιάχνουμε ανθρωπάκια είτε με χαρτί και μαρκαδόρους είτε με πλαστελίνη
- χρησιμοποιούμε ένα μαγικό ραβδάκι το οποίο πρέπει να αγγίξει το κατάλληλο σημείο για να περάσει πχ ο πονοκέφαλος, ο πονόδοντος κτλ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΒΙΝΤΕΟ
Περισσότερα θέματα Ειδικής Αγωγής εδώ.