Πώς να φτιάξετε συννεφόλεξα

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Εργαλείο δημιουργίας σύννεφων λέξεων: Tagxedo

     Το Tagxedo είναι μια δωρεάν διαδικτυακή μικροεφαρμογή του Web 2.0 που υποστηρίζει τη δημιουργία και τη φιλοξενία σύννεφων-λέξεων (συννεφόλεξα ή word clouds) από συγκεκριμένα κείμενα αντανακλώντας στις λέξεις του κειμένου τη συχνότητα εμφάνισής τους. Ένα από τα πλεονέκτημά του είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να παρέμβει και να επιλέξει εκείνες τις λέξεις που θα αποτελέσουν τις βασικές σε ένα σύννεφο λέξεων. Επίσης, του  παρέχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει και να εντάξει το κείμενό του σε ένα σχήμα της επιλογής του, διαμορφώνοντας τη μορφή, το θέμα,το χρώμα, το φόντο, τη γραμματοσειρά, την κατεύθυνση του κειμένου, το σχήμα, το διάστημα μεταξύ των λέξεων κ.α. Τέλος, επιτρέπει την αποθήκευση του συννεφόλεξου ως εικόνα διαφορικών αναλύσεων, ως html αρχείο ή ως αντικείμενο προς ενσωμάτωση (create embed app).  Άλλοι δικτυακοί τόποι που προσφέρουν στους χρήστες τη δυνατότητα δημιουργίας σύνννεφου- ετικετών (tag glouds) είναι το Cloud,Tag Cloud Generator και το World. 

Διδακτική αξιοποίηση

      Το "σύννεφο" λέξεων αποτελεί οπτική αναπαράσταση λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το λεκτικό περιεχόμενο ενός ιστότοπου. Ως γλωσσικό εργαλείο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια της διδασκαλίας, καθώς συμβάλλει στην εξοικείωση του μαθητή με το λεξιλόγιο, στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου (ΠΠΛ / ΠΓΛ), κατανόησης γραπτού λόγου (ΚΓΛ) και γενικότερα στην ανάπτυξη της γλωσσικής του επάρκειας. Ειδικότερα, ο εκπαιδευτικός, εφαρμόζοντας το συννεφόλεξο κατα τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας, βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν την κεντρική ιδέα και το θέμα που πραγματεύεται το κείμενο, τις λέξεις-κλειδιά, δραστηριότητα που μπορεί να αξιοποιηθεί και για την ανάλυση ιστορικών πηγών κ.α. Παράλληλα, το συννεφόλεξο συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, καθώς και στην παροχή κινήτρων για ενεργό συμμετοχή σε παιδαγωγικές δραστηριότητες ατομικού και ομαδικού τύπου. Με αυτό τον τρόπο, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές μια θεματική ενότητα (όπως για παράδειγμα ειρήνη-πόλεμος, ανακύκλωση) και τους ζητά να γράψουν όσες περισσότερες έννοιες γνωρίζουν σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Το τελικό αποτέλεσµα της διαδικασίας αναδεικνύει τις ιδέες των µαθητών και µπορεί να χρησιµοποιηθεί ως διαγνωστικό εργαλείο ή ως έναυσµα για συζήτηση. Μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης του θέµατος οι µαθητές μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο συννεφόλεξο και να συγκρίνουν (τι γνώριζα; - τι έµαθα;). 



Περισσότερα λογισμικά εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)