Τα παιδιά με αυτισμό διαθέτουν καλή οπτική σκέψη, δηλαδή αποδίδουν αρκετά καλά στις δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με εικόνες. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αναζητούμε λύσεις για τη σωστή εκπαίδευσή τους μέσα από τη χρήση εικόνων.
Όταν ακούνε λέξεις τις ταυτίζουν με την εικόνα που έχουν δει.
Π.χ όταν ακούσουν τη λέξη "σπίτι" μπορεί αμέσως να σκεφτούν την εικόνα από το σπίτι τους.
Παρουσιάζουν μια έντονη δυσκολία στις ακολουθίες, θέλοντας λοιπόν να δουλέψουμε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τρόπους που να είναι εύκολα κατανοητοί.
Θα στηριχτούμε στη χρήση των εικόνων ώστε να μπορέσουμε να τα εκπαιδεύσουμε σωστά.
Ένα πολύ ωραίο παιχνίδι είναι η δημιουργία ενός μικρού βιβλίου με τις εικόνες αυτές.
- Φτιάχνουμε πλαίσια όσες είναι οι εικόνες μας
- Εκτυπώνουμε εικόνες με αλληλουχίες
- Τις κόβουμε
- Τις πλαστικοποιούμε, τους κολλάμε από πίσω "σκρατς"
- Τις τοποθετούμε μέσα στα πλαίσια
- Στο κάτω μέρος έχουμε ένα κενο στη σελίδα μας, ώστε να τις βάλουμε εκει μπερδεμένες
- Ζητάμε από το παιδί να προσπαθήσει να τις βάλει με τη σωστή σειρά
Οι εικόνες θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε...
Βιβλιογραφία
Ferraro, R. (2001).Survey of treatments for childhood autism.Psychology and education: An interdisciplinary journal.
Καλύβα, Ε. (2005).Αυτισμός-Εκπαιδευτικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις. Αθήνα:Παπαζήση.
Καούκη Μανίνα
Ειδική Παιδαγωγός/Συγγραφέας
MA Special Education
http://eidikidiapaidagogisi.blogspot.com
Περισσότερο υλικό για την Ειδική Αγωγή εδώ.