SOS ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΥΛΗ 2019-2020
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
1. Ποιες αλλαγές συγκλόνισαν την Ευρωπαϊκή κοινωνική πραγματικότητα τον 18ο αιώνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: σελ. 13
2. Ποιες ήταν οι συνέπειες των αλλαγών που συντελέστηκαν τον 18ο αιώνα;
ΑΠ.: σελ. 13
3. Ποιο είναι το αντικείμενο της Κοινωνιολογίας;
ΑΠ.: σελ. 14-15
4. Τι σημαίνει ο όρος «κοινωνιολογική φαντασία» και από ποιον χρησιμοποιήθηκε;
ΑΠ.: σελ. 15
5. Να δώσετε ένα παράδειγμα εφαρμογής της «κοινωνιολογικής φαντασίας».
ΑΠ.: σελ. 15-16
6. Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στην κοινωνική θεωρία και την καθημερινή θεωρητική σκέψη;
ΑΠ.: σελ. 16-17
7. Ποιοι ήταν οι θεμελιωτές της κοινωνιολογίας;
ΑΠ.: σελ. 17-20
8. Ποιος ήταν ο νόμος των 3 σταδίων του ανθρώπινου πνεύματος που διατύπωσε ο Α.Κόντ;
ΑΠ.: σελ. 17-18
9. Ποιες ήταν οι ιδέες του Κ.Μαρξ;
ΑΠ.: σελ. 18
10. Τι ονόμασε ο Ε.Ντυρκέμ μηχανική και τι οργανική αλληλεγγύη;
ΑΠ.: σελ. 19
11. Ποιοι ήταν οι 3 τύποι αυτοκτονιών που προσδιόρισε ο Ε.Ντυρκέμ;
ΑΠ.: σελ. 19
12. Πώς διέκρινε τη κοινωνική δράση του ατόμου ο Μ.Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 20
13. Τι ήταν οι ιδεατοί τύποι, σύμφωνα με τον Μ.Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 20
14. Ποιες ήταν οι 3 κυρίαρχες κοινωνιολογικές σχολές;
ΑΠ.: σελ. 21
15. Τι γνωρίζετε για τη σχολή του λειτουργισμού;
ΑΠ.: σελ. 21
16. Τι ονομάστηκε «λειτουργισμός»;
ΑΠ.: σελ. 21
17. Τι γνωρίζετε για τη σχολή των συγκρούσεων;
ΑΠ.: σελ. 22
18. Τι είναι η υπεραξία;
ΑΠ.: σελ. 22
19. Τι γνωρίζετε για τη σχολή της συμβολικής αλληλεπίδρασης;
ΑΠ.: σελ. 22-23
20. Τι είναι αλληλεπίδραση;
ΑΠ.: σελ. 22
21. Τι είναι ο «κοινωνικός καθρεφτισμός του εαυτού μας» του Κούλεϋ;
ΑΠ.: σελ. 22
22. Ποιοι ονομάστηκαν «σημαντικοί άλλοι»;
ΑΠ.: σελ. 23
23. Τι είναι η συμβολική αλληλεπίδραση;
ΑΠ.: σελ. 23
24. Ποιο είναι το πλεονέκτημα της διεπιστημονικής προσέγγισης;
ΑΠ.: σελ. 24
2. ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των αγροτικών κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 31
2. Τι περιελάμβανε η βιομηχανική ανάπτυξη του 18ου αιώνα στην Αγγλία;
ΑΠ.: σελ. 33-34
3. Ποιο ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της βιομηχανικής καπιταλιστικής κοινωνίας;
ΑΠ.: σελ. 34
4. Τι ονομάζεται αστικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 34
5. Τι ήταν η Μεταβιομηχανική κοινωνία;
ΑΠ.: σελ. 35-36
6. Ποια ήταν τα στάδια ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 36-38
7. Ποιες θεωρίες ονομάστηκαν «Θεωρίες του εκσυγχρονισμού»;
ΑΠ.: σελ. 38
8. Τι ανέφερε η θεωρία της εξάρτησης;
ΑΠ.: σελ. 38
3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1. Να αναφέρετε ένα παράδειγμα κοινωνικής απομόνωσης.
ΑΠ.: σελ. 51
2. Τι είναι η Κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 51, 54
3. Μέσω ποιων ψυχο-κοινωνικών μηχανισμών επιτελείται η κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 51-53
4. Πότε λέμε ότι ένα άτομο είναι κοινωνικοποιημένο;
ΑΠ.: σελ. 54
5. Ποια θεωρία διατύπωσε ο Ζ.Φρόυντ και ποιες οι δυο διαστάσεις της;
ΑΠ.: σελ. 55
6. Από ποια μέρη αποτελείται η προσωπικότητα του ατόμου, σύμφωνα με τον Ζ.Φρόυντ;
ΑΠ.: σελ. 55
7. Τι σημαίνει κοινωνική αλληλεπίδραση, σύμφωνα με τον Μιντ;
ΑΠ.: σελ. 57
8. Ποια είναι τα στάδια της κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού, σύμφωνα με τον Μιντ;
ΑΠ.: σελ. 57
9. Πώς διχοτόμησε ο Μιντ τον εαυτό;
ΑΠ.: σελ. 57
10. Πού αποσκοπεί η κοινωνικοποίηση, σύμφωνα με τους κοινωνιολόγους;
ΑΠ.: σελ. 58
11. Πώς εξηγούν την κοινωνικοποίηση οι λειτουργιστές;
ΑΠ.: σελ. 58
12. Πώς προσεγγίζουν την κοινωνικοποίηση οι μαρξιστές;
ΑΠ.: σελ. 58
13. Πώς συνίσταται ένας κοινωνικός θεσμός;
ΑΠ.: σελ. 58
14. Ποιοι είναι οι φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 58-59
15. Ποιοι είναι οι πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 59-60
16. Ποιοι είναι οι δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 60-64
17. Με ποιους τρόπους η θρησκεία συντείνει στην ενοποίηση και συνοχής της κοινωνίας;
ΑΠ.: σελ. 61-62
18. Για ποιους λόγους το κράτος αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό θεσμοθετημένο φορέα κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 64
19. Τι είναι οι κοινωνικός έλεγχος και ποιος είναι ο στόχος του;
ΑΠ.: σελ. 65
20. Ποιες είναι οι μορφές του κοινωνικού ελέγχου;
ΑΠ.: σελ. 65
21. Πώς ξεκινά η πολιτική κοινωνικοποίηση του ατόμου και πώς η επαγγελματική;
ΑΠ.: σελ. 67
22. Τι ονομάζεται επανακοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 67
4. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΟΡΦΕΣ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
1. Τι είναι το νοικοκυριό;
ΑΠ.: σελ. 71
2. Πώς η οικογένεια στην Ελλάδα κυρίως, ρύθμιζε τις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις;
ΑΠ.: σελ. 74
3. Πώς ήταν η οικογένεια στην παραδοσιακή αγροτική κοινωνία;
ΑΠ.: σελ. 74
4. Τι ονομάζεται εκτεταμένη οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 76
5. Τι ονομάζεται πυρηνική οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 76
6. Ποιες είναι οι νέες μορφές οικογενειακής συμβίωσης στο πλαίσιο της πυρηνικής οικογένειας;
ΑΠ.: σελ. 77
7. Πού συναντάμε τη γυναικεία καταπίεση και υποταγή;
ΑΠ.: σελ. 79
8. Τι συντέλεσε στο να δημιουργηθεί το νέο κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται να λειτουργήσει η οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 80
9. Από ποια χαρακτηριστικά του ατόμου προσδιορίζεται το φύλο;
ΑΠ.: σελ. 82-83
5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
1. Από τι συνοδεύεται η ένταξη του παιδιού στο ευρύτερο περιβάλλον των συνομηλίκων του;
ΑΠ.: σελ. 91
2. Τι ονομάζεται δευτερογενής κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 91
3. Σε ποιους μαθησιακούς στόχους έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η UNESCO;
ΑΠ.: σελ. 91-92
4. Ποιες λειτουργίες εκπληρώνει ο εκπαιδευτικός μηχανισμός;
ΑΠ.: σελ. 92
5. Τι σημαίνει αναπαραγωγή της κοινωνίας και τι ακριβώς αναπαράγει το σχολείο;
ΑΠ.: σελ. 98-99
6. Πώς λειτουργεί ο τίτλος σπουδών;
ΑΠ.: σελ. 99
7. Τι καλείται να προωθήσει η εκπαίδευση, έπειτα από τις ιδέες της βιομηχανικής και Γαλλικής επανάστασης;
ΑΠ.: σελ. 101
8. Πώς προέκυψε ο όρος «κοινωνία της πληροφορίας» και τι ακριβώς σημαίνει;
ΑΠ.: σελ. 102-103
9. Ποια είναι τα κυριότερα προσόντα που πρέπει να έχουν οι πολίτες των προηγμένων κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 102
10. Τι σκοπό έχει η εισαγωγή της πληροφορικής στα σχολεία;
ΑΠ.: σελ. 102
11. Τι ακριβώς είναι η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και τι η εξειδίκευση;
ΑΠ.: σελ. 103
12. Ποια η σχέση γνώσης και πληροφορίας;
ΑΠ.: σελ. 104
13. Η πληροφορία αποτελεί γνώση; Να αναπτύξετε την άποψή σας με επιχειρήματα.
ΑΠ.: σελ. 104
6. ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ
1. Ποιος είναι ο ρόλος της εργασίας στη ζωή των ανθρώπων από τα παλιά τα χρόνια μέχρι σήμερα;
ΑΠ.: σελ. 109-111
2. Τι είναι ο καταμερισμός της εργασίας σύμφωνα με τον Ντυρκέμ και τον Μαρξ;
ΑΠ.: σελ. 111
3. Τι πρότεινε ο Τέιλορ για την κατανομή της εργασίας στα εργοστάσια της Αμερικής;
ΑΠ.: σελ. 111-112
4. Τι πρόσθεσε ο Φόρντ στην οργάνωση της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 112
5. Ποια ήταν τα αποτελέσματα του τεϊλορικού και φορντικού συστήματος στην οργάνωση της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 112
6. Τι απέδειξαν τα πειράματα του Μάγιο σχετικά με τον καταλληλότερο τρόπο αύξησης της παραγωγικότητας;
ΑΠ.: σελ. 113
7. Πώς η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών επηρέασε τη δομή της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 114
8. Ποιες μορφές απασχόλησης ονομάστηκαν ευέλικτες;
ΑΠ.: σελ. 114
9. Ποιες μορφές απασχόλησης ονομάστηκαν γκρίζες;
ΑΠ.: σελ. 114
10. Ποιες είναι οι μορφές της τηλεργασίας;
ΑΠ.: σελ. 114-115
11. Τι ονομάζεται κοινωνική διαστρωμάτωση;
ΑΠ.: σελ. 118, 119
12. Τι είναι οι κοινωνικές τάξεις;
ΑΠ.: σελ. 118, 119
13. Ποιους τύπους κοινωνικής διαστρωμάτωσης διακρίνει ο Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 119
14. Τι είναι οι ανισότητες;
ΑΠ.: σελ. 119
15. Ποιες είναι οι συνέπειες της ανεργίας, της φτώχειας και των ανισοτήτων;
ΑΠ.: σελ. 123-125
16. Πώς πρέπει να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα των ανισοτήτων, της φτώχειας και της ανεργίας;
ΑΠ.: σελ. 127-128
17. Με ποια μέτρα επιτυγχάνεται η ανακατανομή του πλούτου;
ΑΠ.: σελ. 128
7. ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
1. Πώς ορίζεται η δύναμη, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134
2. Πώς ορίζεται η εξουσία, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134
3. Πώς ορίζεται το κράτος, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134
4. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κράτους, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134
5. Τι είναι το κράτος, σύμφωνα με τον Α.Κόντ;
ΑΠ.: σελ. 134
6. Πού αποδίδει τη γένεση του κράτους ο Μαρξ;
ΑΠ.: σελ. 134
7. Ποιοι είναι οι τύποι εξουσίας, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 135-137
8. Να αναφέρετε 4 παραδείγματα χαρισματικών ηγετών.
ΑΠ.: σελ. 136
9. Τι είναι το έθνος και ποια τα κριτήρια για τον προσδιορισμό του;
ΑΠ.: σελ. 137
10. Ποιες είναι οι δύο διαφορετικές ιδέες περί έθνους που έχουμε κληρονομήσει;
ΑΠ.: σελ. 137
11. Πώς προκύπτει το κράτος;
ΑΠ.: σελ. 138
12. Σε ποιες γενιές μπορούμε να διακρίνουμε τα έθνη κράτη;
ΑΠ.: σελ. 138
13. Τι είναι η δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 138
14. Τι είναι η άμεση δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 138
15. Τι είναι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 139
16. Τι περιλαμβάνει η ιδεώδης διαδικασία θεμελίωσης της δημοκρατίας;
ΑΠ.: σελ. 139
17. Τι είναι ο ολοκληρωτισμός και ποια τα χαρακτηριστικά του;
ΑΠ.: σελ. 139
18. Τι είναι το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησης;
ΑΠ.: σελ. 139
19. Ποιες είναι οι 3 θεωρητικές προσεγγίσεις για την εξουσία;
ΑΠ.: σελ. 141-143
20. Τι είναι η ελίτ και ποιοι οι βασικοί της εκπρόσωποι;
ΑΠ.: σελ. 141
21. Από τι αποτελείται η πολιτική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 141
22. Από τι αποτελείται η οικονομική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 142
23. Από τι αποτελείται η στρατιωτική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 142
24. Τι αναφέρει το πλουραλιστικό μοντέλο;
ΑΠ.: σελ. 142-143
25. Τι αναφέρει το μαρξιστικό μοντέλο;
ΑΠ.: σελ. 143
26. Τι είναι το σύγχρονο πολιτικό κόμμα;
ΑΠ.: σελ. 144
27. Από ποια στοιχεία διακρίνονται τα πολιτικά κόμματα;
ΑΠ.: σελ. 144
28. Τι είναι οι ομάδες συμφερόντων;
ΑΠ.: σελ. 145
29. Τι είναι οι ομάδες γνώμης;
ΑΠ.: σελ. 146
30. Σε τι διαφοροποιούνται οι ομάδες συμφερόντων και οι ομάδες γνώμης από τα πολιτικά κόμματα;
ΑΠ.: σελ. 146
31. Τι εννοούμε με τον όρο «πολιτική συμπεριφορά»;
ΑΠ.: σελ. 148
32. Τι είναι η πολιτική κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 148
33. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η διαμόρφωση της πολιτικής και εκλογικής συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 149
34. Τι εννοούμε με τον όρο «πολιτική αλλοτρίωση»;
ΑΠ.: σελ. 152
35. Ποια είναι τα αίτια της πολιτικής αλλοτρίωσης;
ΑΠ.: σελ. 153
36. Πώς αντιμετωπίζεται η πολιτική αλλοτρίωση;
ΑΠ.: σελ. 154
9.ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
1. Τι εννοούμε με τη λέξη «έγκλημα»;
ΑΠ.: σελ. 175
2. Ποιες είναι οι 2 οπτικές στην κοινωνιολογική προσέγγιση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 181
3. Πώς ομαδοποιούνται οι θεωρίες σύγκρουσης συμφερόντων;
ΑΠ.: σελ. 181
4. Τι είναι η ανομία, σύμφωνα με τον Ντυρκέμ;
ΑΠ.: σελ. 181
5. Ποια ήταν η θεωρία του Μέρτον για την απόκλιση συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 181
6. Ποιους τύπους συμπεριφοράς με βάση το συνδυασμό σκοπών και μέσων διακρίνει ο Μέρτον;
ΑΠ.: σελ. 181
7. Ποια θεωρία εμφανίστηκε τον 20ο αιώνα με αφετηρία την οικολογική προσέγγιση της κοινωνιολογικής σχολής του Σικάγου;
ΑΠ.: σελ. 182
8. Πώς οριοθετούν το έγκλημα οι θεωρίες της σύγκρουσης;
ΑΠ.: σελ. 183
9. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της μαρξιστικής και της μη μαρξιστικής κριτικής προσέγγισης της εγκληματικότητας;
ΑΠ.: σελ. 183
10. Σε πόσα και σε ποια επίπεδα διακρίνεται η αντεγκληματική πολιτική;
ΑΠ.: σελ. 183
11. Τι είναι η κοινωνική επανένταξη;
ΑΠ.: σελ. 183
12. Τι ονομάζεται πρόληψη ή κοινωνική αντεγκληματική πολιτική;
ΑΠ.: σελ. 187
13. Ποια μέτρα λαμβάνει η πολιτική της πρόληψης;
ΑΠ.: σελ. 187
14. Πώς μπορούν να δραστηριοποιηθούν η πολιτεία, οι κοινωνικές οργανώσεις και οι πολίτες ως άτομα σε όλα τα επίπεδα πρόληψης;
ΑΠ.: σελ. 188
10. ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
1. Τι αφορούν τα «δάνεια» μεταξύ των πολιτισμών;
ΑΠ.: σελ. 193
2. Τι είναι ο υποπολιτισμός ή υποκουλτούρα;
ΑΠ.: σελ. 194
3. Τι ονομάζεται μετανάστευση;
ΑΠ.: σελ. 194
4. Ποιες κοινωνίες ορίζονται ως πολυπολιτισμικές;
ΑΠ.: σελ. 194
5. Ποιοι ονομάζονται οικονομικοί μετανάστες;
ΑΠ.: σελ. 195, 197
6. Ποιοι ονομάζονται πολιτικοί πρόσφυγες;
ΑΠ.: σελ. 195, 198-199
7. Ποιες αιτίες οδήγησαν τους Έλληνες στη μετανάστευση;
ΑΠ.: σελ. 195
8. Τι ονομάζεται παλιννόστηση;
ΑΠ.: σελ. 196
9. Ποιες νέες υποπολιτισμικές ομάδες εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της παλιννόστησης ή του επαναπατρισμού των Ελλήνων;
ΑΠ.: σελ. 197
10. Τι σημαίνει ο όρος «πρόσφυγας»;
ΑΠ.: σελ. 199
11. Ποιες ήταν οι 3 μεταναστευτικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν μεταπολεμικά σε χώρες της ΕΕ;
ΑΠ.: σελ. 199
12. Τι δηλώνει ο όρος «μειονότητα»;
ΑΠ.: σελ. 200
13. Ποια δικαιώματα καλείται να θεσπίσει το έθνος-κράτος για τα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές πολιτισμικές και μειονοτικές ομάδες;
ΑΠ.: σελ. 201
14. Τι είναι τα Στερεότυπα;
ΑΠ.: σελ. 201
15. Τι είναι η Προκατάληψη;
ΑΠ.: σελ. 202
16. Τι είναι ο Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 202
17. Τι προϋποθέτει ο Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 203
18. Τι είναι ο κοινωνικός Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 203
19. Τι είναι ο επιστημονικός Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 204
20. Τι είναι ο σοβινισμός;
ΑΠ.: σελ. 204-205
21. Τι ορίζεται ως «εθνικισμός»;
ΑΠ.: σελ. 205
22. Ποια είναι τα αίτια της προκατάληψης και του ρατσισμού;
ΑΠ.: σελ. 205-206
23. Ποιες είναι οι επιπτώσεις της προκατάληψης και του ρατσισμού;
ΑΠ.: σελ. 206
24. Τι είναι ο πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207
25. Πού αποσκοπεί ο κατακτητικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207
26. Ποιο σκοπό έχει ο εθνικοαπελευθερωτικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207
27. Τι είναι ο θρησκευτικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 208
28. Τι σημαίνει η λέξη «επανάσταση»;
ΑΠ.: σελ. 208
29. Τι είναι ο εμφύλιος πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 208
30. Ποια είναι τα αίτια των πολέμων;
ΑΠ.: σελ. 208-209
31. Ποιες είναι οι συνέπειες των πολέμων;
ΑΠ.: σελ. 209
32. Πώς ορίζεται η «τρομοκρατία» και ποιες απόψεις επικρατούν ως προς τον ορισμό της;
ΑΠ.: σελ. 210
33. Τι γεννά την τρομοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 211
34. Ποιες είναι οι συνέπειες της τρομοκρατίας;
ΑΠ.: σελ. 211
35. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η τρομοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 211-212
36. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η προκατάληψη και η οργανωμένη βία;
ΑΠ.: σελ. 212-215
37. Ποιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σε διεθνές επίπεδο όσον αφορά τον περιορισμό των συγκρούσεων;
ΑΠ.: σελ. 215
38. Με ποιους τρόπους μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκαταλήψεις;
ΑΠ.: σελ. 215
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΒΒΑΔΙΑ Γ. ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΘΕΙΣΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.