SOS ερωτήσεις και απαντήσεις στην Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0





SOS ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΥΛΗ 2019-2020

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

1. Ποιες αλλαγές συγκλόνισαν την Ευρωπαϊκή κοινωνική πραγματικότητα τον 18ο αιώνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: σελ. 13

2. Ποιες ήταν οι συνέπειες των αλλαγών που συντελέστηκαν τον 18ο αιώνα;
ΑΠ.: σελ. 13

3. Ποιο είναι το αντικείμενο της Κοινωνιολογίας;
ΑΠ.: σελ. 14-15

4. Τι σημαίνει ο όρος «κοινωνιολογική φαντασία» και από ποιον χρησιμοποιήθηκε;
ΑΠ.: σελ. 15

5. Να δώσετε ένα παράδειγμα εφαρμογής της «κοινωνιολογικής φαντασίας».
ΑΠ.: σελ. 15-16

6. Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στην κοινωνική θεωρία και την καθημερινή θεωρητική σκέψη;
ΑΠ.: σελ. 16-17

7. Ποιοι ήταν οι θεμελιωτές της κοινωνιολογίας;
ΑΠ.: σελ. 17-20

8. Ποιος ήταν ο νόμος των 3 σταδίων του ανθρώπινου πνεύματος που διατύπωσε ο Α.Κόντ;
ΑΠ.: σελ. 17-18

9. Ποιες ήταν οι ιδέες του Κ.Μαρξ; 
ΑΠ.: σελ. 18

10. Τι ονόμασε ο Ε.Ντυρκέμ μηχανική και τι οργανική αλληλεγγύη;
ΑΠ.: σελ. 19

11. Ποιοι ήταν οι 3 τύποι αυτοκτονιών που προσδιόρισε ο Ε.Ντυρκέμ;
ΑΠ.: σελ. 19

12. Πώς διέκρινε τη κοινωνική δράση του ατόμου ο Μ.Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 20
13. Τι ήταν οι ιδεατοί τύποι, σύμφωνα με τον Μ.Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 20

14. Ποιες ήταν οι 3 κυρίαρχες κοινωνιολογικές σχολές;
ΑΠ.: σελ. 21

15. Τι γνωρίζετε για τη σχολή του λειτουργισμού;
ΑΠ.: σελ. 21

16. Τι ονομάστηκε «λειτουργισμός»;
ΑΠ.: σελ. 21

17. Τι γνωρίζετε για τη σχολή των συγκρούσεων;
ΑΠ.: σελ. 22

18. Τι είναι η υπεραξία;
ΑΠ.: σελ. 22

19. Τι γνωρίζετε για τη σχολή της συμβολικής αλληλεπίδρασης;
ΑΠ.: σελ. 22-23

20. Τι είναι αλληλεπίδραση;
ΑΠ.: σελ. 22

21. Τι είναι ο «κοινωνικός καθρεφτισμός του εαυτού μας» του Κούλεϋ;
ΑΠ.: σελ. 22

22. Ποιοι ονομάστηκαν «σημαντικοί άλλοι»;
ΑΠ.: σελ. 23

23. Τι είναι η συμβολική αλληλεπίδραση;
ΑΠ.: σελ. 23

24. Ποιο είναι το πλεονέκτημα της διεπιστημονικής προσέγγισης;
ΑΠ.: σελ. 24




2. ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των αγροτικών κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 31

2. Τι περιελάμβανε η βιομηχανική ανάπτυξη του 18ου αιώνα στην Αγγλία;
ΑΠ.: σελ. 33-34

3. Ποιο ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της βιομηχανικής καπιταλιστικής κοινωνίας;
ΑΠ.: σελ. 34

4. Τι ονομάζεται αστικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 34

5. Τι ήταν η Μεταβιομηχανική κοινωνία;
ΑΠ.: σελ. 35-36

6. Ποια ήταν τα στάδια ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 36-38

7. Ποιες θεωρίες ονομάστηκαν «Θεωρίες του εκσυγχρονισμού»;
ΑΠ.: σελ. 38

8. Τι ανέφερε η θεωρία της εξάρτησης;
ΑΠ.: σελ. 38




3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ


1. Να αναφέρετε ένα παράδειγμα κοινωνικής απομόνωσης.
ΑΠ.: σελ. 51

2. Τι είναι η Κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 51, 54

3. Μέσω ποιων ψυχο-κοινωνικών μηχανισμών επιτελείται η κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 51-53

4. Πότε λέμε ότι ένα άτομο είναι κοινωνικοποιημένο;
ΑΠ.: σελ. 54

5. Ποια θεωρία διατύπωσε ο Ζ.Φρόυντ και ποιες οι δυο διαστάσεις της;
ΑΠ.: σελ. 55

6. Από ποια μέρη αποτελείται η προσωπικότητα του ατόμου, σύμφωνα με τον Ζ.Φρόυντ;
ΑΠ.: σελ. 55

7. Τι σημαίνει κοινωνική αλληλεπίδραση, σύμφωνα με τον Μιντ;
ΑΠ.: σελ. 57

8. Ποια είναι τα στάδια της κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού, σύμφωνα με τον Μιντ;
ΑΠ.: σελ. 57

9. Πώς διχοτόμησε ο Μιντ τον εαυτό;
ΑΠ.: σελ. 57

10. Πού αποσκοπεί η κοινωνικοποίηση, σύμφωνα με τους κοινωνιολόγους;
ΑΠ.: σελ. 58

11. Πώς εξηγούν την κοινωνικοποίηση οι λειτουργιστές;
ΑΠ.: σελ. 58

12. Πώς προσεγγίζουν την κοινωνικοποίηση οι μαρξιστές;
ΑΠ.: σελ. 58

13. Πώς συνίσταται ένας κοινωνικός θεσμός;
ΑΠ.: σελ. 58

14. Ποιοι είναι οι φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 58-59

15. Ποιοι είναι οι πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 59-60

16. Ποιοι είναι οι δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 60-64

17. Με ποιους τρόπους η θρησκεία συντείνει στην ενοποίηση και συνοχής της κοινωνίας;
ΑΠ.: σελ. 61-62

18. Για ποιους λόγους το κράτος αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό θεσμοθετημένο φορέα κοινωνικοποίησης;
ΑΠ.: σελ. 64

19. Τι είναι οι κοινωνικός έλεγχος και ποιος είναι ο στόχος του;
ΑΠ.: σελ. 65

20. Ποιες είναι οι μορφές του κοινωνικού ελέγχου;
ΑΠ.: σελ. 65

21. Πώς ξεκινά η πολιτική κοινωνικοποίηση του ατόμου και πώς η επαγγελματική;
ΑΠ.: σελ. 67

22. Τι ονομάζεται επανακοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 67



4. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΟΡΦΕΣ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

1. Τι είναι το νοικοκυριό;
ΑΠ.: σελ. 71

2. Πώς η οικογένεια στην Ελλάδα κυρίως, ρύθμιζε τις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις;
ΑΠ.: σελ. 74

3. Πώς ήταν η οικογένεια στην παραδοσιακή αγροτική κοινωνία;
ΑΠ.: σελ. 74

4. Τι ονομάζεται εκτεταμένη οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 76

5. Τι ονομάζεται πυρηνική οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 76

6. Ποιες είναι οι νέες μορφές οικογενειακής συμβίωσης στο πλαίσιο της πυρηνικής οικογένειας;
ΑΠ.: σελ. 77

7. Πού συναντάμε τη γυναικεία καταπίεση και υποταγή;
ΑΠ.: σελ. 79

8. Τι συντέλεσε στο να δημιουργηθεί το νέο κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται να λειτουργήσει η οικογένεια;
ΑΠ.: σελ. 80

9. Από ποια χαρακτηριστικά του ατόμου προσδιορίζεται το φύλο;
ΑΠ.: σελ. 82-83


5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

1. Από τι συνοδεύεται η ένταξη του παιδιού στο ευρύτερο περιβάλλον των συνομηλίκων του;
ΑΠ.: σελ. 91

2. Τι ονομάζεται δευτερογενής κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 91

3. Σε ποιους μαθησιακούς στόχους έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η UNESCO;
ΑΠ.: σελ. 91-92

4. Ποιες λειτουργίες εκπληρώνει ο εκπαιδευτικός μηχανισμός;
ΑΠ.: σελ. 92

5. Τι σημαίνει αναπαραγωγή της κοινωνίας και τι ακριβώς αναπαράγει το σχολείο;
ΑΠ.: σελ.  98-99

6. Πώς λειτουργεί ο τίτλος σπουδών;
ΑΠ.: σελ. 99

7. Τι καλείται να προωθήσει η εκπαίδευση, έπειτα από τις ιδέες της βιομηχανικής και Γαλλικής επανάστασης;
ΑΠ.: σελ. 101

8. Πώς προέκυψε ο όρος «κοινωνία της πληροφορίας» και τι ακριβώς σημαίνει;
ΑΠ.: σελ. 102-103

9. Ποια είναι τα κυριότερα προσόντα που πρέπει να έχουν οι πολίτες των προηγμένων κοινωνιών;
ΑΠ.: σελ. 102

10. Τι σκοπό έχει η εισαγωγή της πληροφορικής στα σχολεία;
ΑΠ.: σελ. 102

11. Τι ακριβώς είναι η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και τι η εξειδίκευση;
ΑΠ.: σελ. 103

12. Ποια η σχέση γνώσης και πληροφορίας;
ΑΠ.: σελ. 104

13. Η πληροφορία αποτελεί γνώση; Να αναπτύξετε την άποψή σας με επιχειρήματα.
ΑΠ.: σελ. 104

6. ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ

1. Ποιος είναι ο ρόλος της εργασίας στη ζωή των ανθρώπων από τα παλιά τα χρόνια μέχρι σήμερα;
ΑΠ.: σελ. 109-111

2. Τι είναι ο καταμερισμός της εργασίας σύμφωνα με τον Ντυρκέμ και τον Μαρξ;
ΑΠ.: σελ. 111

3. Τι πρότεινε ο Τέιλορ για την κατανομή της εργασίας στα εργοστάσια της Αμερικής;
ΑΠ.: σελ. 111-112

4. Τι πρόσθεσε ο Φόρντ στην οργάνωση της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 112

5. Ποια ήταν τα αποτελέσματα του τεϊλορικού και φορντικού συστήματος στην οργάνωση της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 112

6. Τι απέδειξαν τα πειράματα του Μάγιο σχετικά με τον καταλληλότερο τρόπο αύξησης της παραγωγικότητας;
ΑΠ.: σελ. 113

7. Πώς η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών επηρέασε τη δομή της εργασίας;
ΑΠ.: σελ. 114

8. Ποιες μορφές απασχόλησης ονομάστηκαν ευέλικτες;
ΑΠ.: σελ. 114

9. Ποιες μορφές απασχόλησης ονομάστηκαν γκρίζες;
ΑΠ.: σελ. 114

10. Ποιες είναι οι μορφές της τηλεργασίας;
ΑΠ.: σελ. 114-115

11. Τι ονομάζεται κοινωνική διαστρωμάτωση;
ΑΠ.: σελ. 118, 119

12. Τι είναι οι κοινωνικές τάξεις;
ΑΠ.: σελ. 118, 119

13. Ποιους τύπους κοινωνικής διαστρωμάτωσης διακρίνει ο Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 119

14. Τι είναι οι ανισότητες;
ΑΠ.: σελ. 119

15. Ποιες είναι οι συνέπειες της ανεργίας, της φτώχειας και των ανισοτήτων;
ΑΠ.: σελ. 123-125

16. Πώς  πρέπει να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα των ανισοτήτων, της φτώχειας και της ανεργίας;
ΑΠ.: σελ. 127-128

17. Με ποια μέτρα επιτυγχάνεται η ανακατανομή του πλούτου;
ΑΠ.: σελ. 128



7. ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

1. Πώς ορίζεται η δύναμη, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134

2. Πώς ορίζεται η εξουσία, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134

3. Πώς ορίζεται το κράτος, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134

4. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κράτους, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 134

5. Τι είναι το κράτος, σύμφωνα με τον Α.Κόντ;
ΑΠ.: σελ. 134

6. Πού αποδίδει τη γένεση του κράτους ο Μαρξ;
ΑΠ.: σελ. 134

7. Ποιοι είναι οι τύποι εξουσίας, σύμφωνα με τον Βέμπερ;
ΑΠ.: σελ. 135-137

8. Να αναφέρετε 4 παραδείγματα χαρισματικών ηγετών.
ΑΠ.: σελ. 136

9. Τι είναι το έθνος και ποια τα κριτήρια για τον προσδιορισμό του;
ΑΠ.: σελ. 137

10. Ποιες είναι οι δύο διαφορετικές ιδέες περί έθνους που έχουμε κληρονομήσει;
ΑΠ.: σελ. 137

11. Πώς προκύπτει το κράτος;
ΑΠ.: σελ. 138

12. Σε ποιες γενιές μπορούμε να διακρίνουμε τα έθνη κράτη;
ΑΠ.: σελ. 138

13. Τι είναι η δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 138

14. Τι είναι η άμεση δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 138

15. Τι είναι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 139

16. Τι περιλαμβάνει η ιδεώδης διαδικασία θεμελίωσης της δημοκρατίας;
ΑΠ.: σελ. 139

17. Τι είναι ο ολοκληρωτισμός και ποια τα χαρακτηριστικά του;
ΑΠ.: σελ. 139

18. Τι είναι το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησης;
ΑΠ.: σελ. 139

19. Ποιες είναι οι 3 θεωρητικές προσεγγίσεις για την εξουσία;
ΑΠ.: σελ. 141-143

20. Τι είναι η ελίτ και ποιοι οι βασικοί της εκπρόσωποι;
ΑΠ.: σελ. 141

21. Από τι αποτελείται η πολιτική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 141

22. Από τι αποτελείται η οικονομική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 142

23. Από τι αποτελείται η στρατιωτική ελίτ;
ΑΠ.: σελ. 142

24. Τι αναφέρει το πλουραλιστικό μοντέλο;
ΑΠ.: σελ. 142-143

25. Τι αναφέρει το μαρξιστικό μοντέλο;
ΑΠ.: σελ. 143

26. Τι είναι το σύγχρονο πολιτικό κόμμα;
ΑΠ.: σελ. 144

27. Από ποια στοιχεία διακρίνονται τα πολιτικά κόμματα;
ΑΠ.: σελ. 144

28. Τι είναι οι ομάδες συμφερόντων;
ΑΠ.: σελ. 145

29. Τι είναι οι ομάδες γνώμης;
ΑΠ.: σελ. 146

30. Σε τι διαφοροποιούνται οι ομάδες συμφερόντων και οι ομάδες γνώμης από τα πολιτικά κόμματα;
ΑΠ.: σελ. 146

31. Τι εννοούμε με τον όρο «πολιτική συμπεριφορά»;
ΑΠ.: σελ. 148

32. Τι είναι η πολιτική κοινωνικοποίηση;
ΑΠ.: σελ. 148

33. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η διαμόρφωση της πολιτικής και εκλογικής συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 149

34. Τι εννοούμε με τον όρο «πολιτική αλλοτρίωση»;
ΑΠ.: σελ. 152

35. Ποια είναι τα αίτια της πολιτικής αλλοτρίωσης;
ΑΠ.: σελ. 153

36. Πώς αντιμετωπίζεται η πολιτική αλλοτρίωση;
ΑΠ.: σελ. 154








9.ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


1. Τι εννοούμε με τη λέξη «έγκλημα»;
ΑΠ.: σελ. 175

2. Ποιες είναι οι 2 οπτικές στην κοινωνιολογική προσέγγιση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 181

3. Πώς ομαδοποιούνται οι θεωρίες σύγκρουσης συμφερόντων;
ΑΠ.: σελ. 181

4. Τι είναι η ανομία, σύμφωνα με τον Ντυρκέμ;
ΑΠ.: σελ. 181

5. Ποια ήταν η θεωρία του Μέρτον για την απόκλιση συμπεριφοράς;
ΑΠ.: σελ. 181

6. Ποιους τύπους συμπεριφοράς με βάση το συνδυασμό σκοπών και μέσων διακρίνει ο Μέρτον;
ΑΠ.: σελ. 181

7. Ποια θεωρία εμφανίστηκε τον 20ο αιώνα με αφετηρία την οικολογική προσέγγιση της κοινωνιολογικής σχολής του Σικάγου;
ΑΠ.: σελ. 182

8. Πώς οριοθετούν το έγκλημα οι θεωρίες της σύγκρουσης;
ΑΠ.: σελ. 183

9. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της μαρξιστικής και της μη μαρξιστικής κριτικής προσέγγισης της εγκληματικότητας;
ΑΠ.: σελ. 183

10. Σε πόσα και σε ποια επίπεδα διακρίνεται η αντεγκληματική πολιτική;
ΑΠ.: σελ. 183

11. Τι είναι η κοινωνική επανένταξη;
ΑΠ.: σελ. 183

12. Τι ονομάζεται πρόληψη ή κοινωνική αντεγκληματική πολιτική;
ΑΠ.: σελ. 187


13. Ποια μέτρα λαμβάνει η πολιτική της πρόληψης;
ΑΠ.: σελ. 187

14. Πώς μπορούν να δραστηριοποιηθούν η πολιτεία, οι κοινωνικές οργανώσεις και οι πολίτες ως άτομα σε όλα τα επίπεδα πρόληψης;
ΑΠ.: σελ. 188




10. ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

1. Τι αφορούν τα «δάνεια» μεταξύ των πολιτισμών;
ΑΠ.: σελ. 193

2. Τι είναι ο υποπολιτισμός ή υποκουλτούρα;
ΑΠ.: σελ. 194

3. Τι ονομάζεται μετανάστευση;
ΑΠ.: σελ. 194

4. Ποιες κοινωνίες ορίζονται ως πολυπολιτισμικές;
ΑΠ.: σελ. 194

5. Ποιοι ονομάζονται οικονομικοί μετανάστες;
ΑΠ.: σελ. 195, 197

6. Ποιοι ονομάζονται πολιτικοί πρόσφυγες;
ΑΠ.: σελ. 195, 198-199

7. Ποιες αιτίες οδήγησαν τους Έλληνες στη μετανάστευση;
ΑΠ.: σελ. 195

8. Τι ονομάζεται παλιννόστηση;
ΑΠ.: σελ. 196

9. Ποιες νέες υποπολιτισμικές ομάδες εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της παλιννόστησης ή του επαναπατρισμού των Ελλήνων;
ΑΠ.: σελ. 197

10. Τι σημαίνει ο όρος «πρόσφυγας»;
ΑΠ.: σελ. 199

11. Ποιες ήταν οι 3 μεταναστευτικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν μεταπολεμικά σε χώρες της ΕΕ;
ΑΠ.: σελ. 199

12. Τι δηλώνει ο όρος «μειονότητα»;
ΑΠ.: σελ. 200

13. Ποια δικαιώματα καλείται να θεσπίσει το έθνος-κράτος για τα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές πολιτισμικές και μειονοτικές ομάδες;
ΑΠ.: σελ. 201

14. Τι είναι τα Στερεότυπα;
ΑΠ.: σελ. 201

15. Τι είναι η Προκατάληψη;
ΑΠ.: σελ. 202

16. Τι είναι ο Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 202

17. Τι προϋποθέτει ο Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 203

18. Τι είναι ο κοινωνικός Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 203

19. Τι είναι ο επιστημονικός Ρατσισμός;
ΑΠ.: σελ. 204

20. Τι είναι ο σοβινισμός;
ΑΠ.: σελ. 204-205

21. Τι ορίζεται ως «εθνικισμός»;
ΑΠ.: σελ. 205

22. Ποια είναι τα αίτια της προκατάληψης και του ρατσισμού;
ΑΠ.: σελ. 205-206

23. Ποιες είναι οι επιπτώσεις της προκατάληψης και του ρατσισμού;
ΑΠ.: σελ. 206

24. Τι είναι ο πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207

25. Πού αποσκοπεί ο κατακτητικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207

26. Ποιο σκοπό έχει ο εθνικοαπελευθερωτικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 207

27. Τι είναι ο θρησκευτικός πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 208

28. Τι σημαίνει η λέξη «επανάσταση»;
ΑΠ.: σελ. 208

29. Τι είναι ο εμφύλιος πόλεμος;
ΑΠ.: σελ. 208

30. Ποια είναι τα αίτια των πολέμων;
ΑΠ.: σελ. 208-209

31. Ποιες είναι οι συνέπειες των πολέμων;
ΑΠ.: σελ. 209

32. Πώς ορίζεται η «τρομοκρατία» και ποιες απόψεις επικρατούν ως προς τον ορισμό της;
ΑΠ.: σελ. 210

33. Τι γεννά την τρομοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 211

34. Ποιες είναι οι συνέπειες της τρομοκρατίας;
ΑΠ.: σελ. 211

35. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η τρομοκρατία;
ΑΠ.: σελ. 211-212

36. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η προκατάληψη και η οργανωμένη βία;
ΑΠ.: σελ. 212-215

37. Ποιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σε διεθνές επίπεδο όσον αφορά τον  περιορισμό των συγκρούσεων;
ΑΠ.: σελ. 215

38. Με ποιους τρόπους μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκαταλήψεις;
ΑΠ.: σελ. 215

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΒΒΑΔΙΑ Γ. ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΘΕΙΣΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)