Οι όροι της Γραμματικής είναι μια μεγάλη δοκιμασία για τα παιδιά με δυσλεξία!
Η διαπιστωμένη δυσκολία των δυσλεξικών παιδιών να κατανοήσουν τους κανόνες της Γραμματικής και να χειριστούν με επιτυχία τον γραπτό λόγο μας οδηγεί να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα παρέμβασης εμπλουτισμένο με όλους τους εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Μέσα από μια απλή κατασκευή συνδυάζουμε την Κίνηση με την Εικόνα για να αναγνωρίσουν και να χειριστούν τα παιδιά με δυσλεξία τους όρους της Γραμματικής!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το Λουλούδι της Γραμματικής εδώ!
Πρώτα εκτυπώνουμε ή σχεδιάζουμε ένα λουλούδι που θα έχει αρκετό χώρο για να αναπτύξουμε το θέμα που θα δουλέψουμε με το δυσλεξικό μας παιδί.
Παράδειγμα 1: Επιρρήματα
Βάζουμε στο κέντρο ένα Ρήμα και γύρω, γύρω γεμίζει το παιδί τα πέταλα με Επιρρήματα. Μπορείτε σε κάθε λουλούδι να χρησιμοποιήσετε διαφορετική κατηγορία Επιρρημάτων.
Παράδειγμα 2: Επίθετα
Ένας πολύ απλός τρόπος για να εξοικειωθεί το δυσλεξικό παιδί με το λειτουργικό ρόλο των Επιθέτων στο Λόγο. Στο κέντρο το Ουσιαστικό και ολόγυρα τα Επίθετα που ταιριάζουν. Σε αυτό το παράδειγμα οι ασκήσεις είναι ανεξάντλητες!
Όποτε τελειώσουμε την άσκηση με το παιδί μπορούμε να μετατρέψουμε αυτό που έχει φτιάξει σε ένα όμορφο λουλούδι ή ακόμα και σε μια ωραία "ανθοδέσμη" κολλώντας ξυλάκια χειροτεχνίας.
Η άσκηση γίνεται μια ωραία κατασκευή! |
Κατεβάστε & Εκτυπώστε το Λουλούδι της Γραμματικής εδώ!
❝Σκεφτείτε όλους τους τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το εργαλείο και χαρίστε ευχάριστες εμπειρίες μάθησης!❞
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, https://dyslexiaathome.blogspot.com