5.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης – Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου - Ερωτήσεις ανάπτυξης και πολλαπλής Επιλογής

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
5. EΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
5.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης
Ερωτήσεις Ανάπτυξης
  1. Σε ποιο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο καλείται να ενταχθεί το παιδί και με ποιους τρόπους συνοδεύεται η ένταξη αυτή;
Απάντηση: σελ.91 (Από: «Η εκπαιδευτική διαδικασία» έως «αυτόνομη λήψη αποφάσεων»)
  1. Να δοθεί ο ορισμός της δευτερογενούς κοινωνικοποίησης.
Απάντηση: σελ.91 ( Από: «Συμπαραστάτης του ατόμου» έως «δευτερογενής κοινωνικοποίηση»)
  1. Η έκθεση ποιας Διεθνούς Επιτροπής επισημαίνει τη σπουδαιότητα της δευτερογενούς κοινωνικοποίησης; Πού στοχεύουν τα αποτελέσματα αυτής της έκθεσης;
Απάντηση: σελ.91 ( Από : «Η έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής» έως « όσο εξαρτάται από αυτούς τη ζωή τους…»)
  1. Ποιες λειτουργίες εκπληρώνει ο εκπαιδευτικός μηχανισμός σύμφωνα με τον Κρ. Ντε Μοντιμπέρ;
Απάντηση: σελ.92 (Από : «Σύμφωνα με τον Κρ.Ντε Μοντιμπέρ» έως «θα επιστρέψουν στα άτομα να ενταχθούν στην αγορά της εργασίας»)
  1. Ποιες λειτουργίες περιλαμβάνει ο εκπαιδευτικός μηχανισμός;
Απάντηση: σελ.92 (Από : «Οι λειτουργίες της εκπαίδευσης» έως «στις βαθμίδες της ανώτερης / ανώτατης εκπαίδευσης.»)
  1. Από πού εξαρτώνται τόσο οι έκδηλες όσο και οι άδηλες λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος;
Απάντηση: σελ.93 (Από : «Βέβαια , οι έκδηλες ή οι άδηλες» έως «στην κοινωνική ενσωμάτωση»)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες. Στη συνέχεια, κάθε πρόταση που θεωρήσατε Λανθασμένη να την αναδιατυπώσετε στη διάστικτη κενή γραμμή ώστε να γίνει σωστή.
  1. Οι συνομήλικοι είναι το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο το παιδί καλείται να ενταχθεί.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
  1. Πρωτογενής κοινωνικοποίηση καλείται το στάδιο κατά το οποίο το παιδί αυτονομείται και οι σχέσεις του με τους άλλους δεν χαρακτηρίζονται από το συναίσθημα ή από τη συγγένεια.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Οι έκδηλες λειτουργίες της εκπαίδευσης επιλέγονται από «δυνατούς» μαθητές, οι οποίοι κατευθύνονται προς την τεχνική εκπαίδευση.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Τόσο οι έκδηλες όσο και οι άδηλες λειτουργίες ενός εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτώνται από το ευρύτερο κοινωνικό – οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο της κοινωνίας.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής  
Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση, τοποθετώντας σε κύκλο το γράμμα της αρίθμησής της.
1. Σύμφωνα με τον Κρ.Ντε Μοντιμπέρ η κοινωνιολογία έχει καταδείξει μέσα από την κριτική της ανάλυση ότι ο εκπαιδευτικός μηχανισμός εκπληρώνει συγκεκριμένες λειτουργίες όπως:
Α) να μάθει στο άτομο να μαθαίνει.
Β) να διαφυλάσσει τον πολιτισμό του παρελθόντος, δίνοντας βαρύτητα σε σημερινά γεγονότα.
Γ) Να προάγει την κοινωνική ενσωμάτωση του ατόμου λαμβάνοντας διάφορες μορφές όπως: ηθική, εσωτερική, νοητική συμπεριφορά.
Δ) Να συμβάλλει στον επαγγελματικό προσανατολισμό του ατόμου.
Όλγα Ντανοπούλου, Οικονομολόγος

Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)