Οι μύθοι…
- Δεν είναι καλός μαθητής, άρα έχει δυσλεξία
- Είναι αριστερόχειρας, άρα έχει δυσλεξία
- Μπερδεύει το 3 με το ε και το β με το δ, άρα έχει δυσλεξία
- Μεγαλώνοντας θα το ξεπεράσει
- Είναι πολύ έξυπνος, άρα δεν έχει δυσλεξία
- Δεν δυσκολεύεται στον προφορικό λόγο, άρα δεν έχει δυσλεξία
Η πραγματικότητα…
- Η δυσλεξία αποτελεί μία ειδική διαταραχή πρόσκτησης του γραπτού λόγου. Ο όρος χρησιμοποιείται δηλαδή για να δηλώσει τις μαθησιακές δυσκολίες της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής, που δεν συνδέονται με άλλες οργανικές ή διανοητικές διαταραχές, όπως νοητική υστέρηση και αισθητηριακή ανεπάρκεια, ή ακόμη συναισθηματικές διαταραχές και ανεπαρκείς εκπαιδευτικές ευκαιρίες.
- Οι επιδόσεις των παιδιών με δυσλεξία είναι κατώτερες από τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους παρά τις σοβαρές προσπάθειες που καταβάλλουν.
- Τα δυσλεξικά παιδιά είναι στην πλειοψηφία τους αγόρια, σε αναλογία 2-4 φορές περισσότερα σε σύγκριση με τα κορίτσια.
- Σε μία συνηθισμένη τάξη του ελληνικού σχολείου, αναμένεται να υπάρχουν τουλάχιστον 1-2 δυσλεξικοί μαθητές.
- Tα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δυσλεξικοί μαθητές διαφοροποιούνται σημαντικά για κάθε μαθητή, για κάθε γνωστικό αντικείμενο και για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα.
- Οι δυσλεξικοί μαθητές δεν πρόκειται να “απαλλαγούν” κάποια στιγμή από τη δυσλεξία τους. Χρειάζονται ένα ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας της ανάγνωσης και της γραφής, φτιαγμένο ειδικά για τις δικές τους δυσκολίες και δυνατότητες. Χρειάζεται να διδαχτούν ειδικές τεχνικές μελέτης αλλά και στρατηγικές προκειμένου να οργανώνουν σωστά το χρόνο τους όταν μελετάνε.
Αλκμήνη Οικονομάκη, Ειδική Παιδαγωγός M.Ed., https://milontasgiapaidia.wordpress.com