Στα φροντιστήρια υπήρχε ισχυρή σύσταση από την Επιτροπή μας να συνεχίσουν να λειτουργούν διαδικτυακά με τηλεμάθηση και τηλεκπαίδευση, το οποίο ήταν κάτι πολύ σημαντικό για τη συνεχή λειτουργία των φροντιστηρίων και θεωρούμε ότι και σε αυτή τη φάση είναι πολύ καλό να συνεχίσει έτσι η δραστηριότητα αυτή, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρα.
Για την η επαναλειτουργία των ωδείων ο κ. Τσιόδρας δήλωσε: “Για το ωδείο συγκεκριμένα, επειδή είχαμε συγκεκριμένα παραδείγματα επιδημιών που είχαν σχέση, υπάρχει εκφορά του αέρα με μεγάλη ένταση πολλές φορές και είχαμε επιδημίες στην Ελλάδα στην πρώτη φάση που αφορούσαν μονωδούς και χορωδίες, χρειάζεται λιγάκι περισσότερη προσοχή. Ένας ιός μεταδίδεται με τον αέρα, με τα αεροσταγονίδια και δεν ξέρω πόσο είναι εφικτό και εκεί να υπάρχει μια τηλεκπαίδευση”.
Δημοσιογράφος: Κύριε Τσιόδρα, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων εισηγήθηκε την προαιρετική χρήση μάσκας στα σχολεία. Έχετε σκεφτεί ότι αυτό μπορεί να μη λειτουργήσει ως μέσω προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά η μάσκα να γίνει αφορμή για κακή χρήση της αλλά και φαινόμενα bullying; Για παράδειγμα, τα παιδιά να κοροϊδεύουν ή να τραβούν τις μάσκες μεταξύ τους;
Σ. Τσιόδρας: Σημαντικό θέμα. Αφορά τη χρήση της μάσκας στο σχολείο για την οποία έχει τοποθετηθεί η Επιτροπή. Οπωσδήποτε δεν θέλουμε να λειτουργήσει κανένα από τα μέτρα προσωπικής προστασίας που δίνουμε σαν οδηγία στο κοινό σαν αφορμή για στίγμα, για διάκριση, ούτε για bullying στο σχολείο βεβαίως. Η τήρηση αυτού εξαρτάται βέβαια και από τη βοήθεια των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αυτή.
Η προαιρετική χρήση της μάσκας, από όσο ξέρω, έχει γίνει για τα σχολικά λεωφορεία, όχι για το περιβάλλον του σχολείου. Και είχε γίνει με αφορμή την πιθανότητα να εκτεθούν κάποιες ευπαθείς ομάδες που αφορούσαν οδηγούς και συνοδούς των παιδιών στα σχολικά λεωφορεία.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα. Μπορούμε να το επαναφέρουμε στην Επιτροπή, να συζητηθεί και αυτή η διάστασή του. Δεν θεωρήσαμε ποτέ ότι κάποια από τα μέτρα που θα προτείνουμε, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αντίθετα με τον τρόπο που αναφέρει. Αλλά δεν έχουμε εισηγηθεί τέτοιο μέτρο μέσα στα σχολεία. Έχουμε εισηγηθεί μέτρο προαιρετικής χρήσης μάσκας στα σχολικά λεωφορεία.