Τηλεκπαίδευση, τηλεπιστήμη, τηλεργασία - Σχεδιάγραμμα έκθεσης

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
ΘΕΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ – ΟΦΕΛΗ
Τηλεκπαίδευση
  1. Άρση πληκτικού τρόπου διδασκαλίας, αφού η μάθηση μετατρέπεται σε μια ευχάριστη διαδικασία.
  2. Πρόσβαση σε πληθώρα γνωστικών αντικειμένων.
  3. Δυνατότητα επικοινωνίας με μαθητές άλλων χωρών/ ενίσχυση πολυπολιτισμικής συνείδησης.
  4. Ενίσχυση κριτικής αφομοίωσης των πληροφοριών.
  5. Δυνατότητα ατομικής οργάνωσης και επεξεργασίας γνωστικού υλικού.
  6. Ενίσχυση της αυτενέργειας και της διερευνητικής διάθεσης που καθιστά παιγνιώδη τον τρόπο διεξαγωγής της μάθησης.
Τηλεπιστήμη
  1. Πραγματοποίηση συνεδρίων με επιστήμονες σε διεθνικό επίπεδο.
  2. Εδραίωση πνεύματος συνεργασίας/ διαμόρφωση διαπολιτισμικής συνείδησης.
  3. Άρση στερεοτύπων και πραγμάτωση του κοινωνικού τους ρόλου.
  4. Επίλυση οικουμενικών προβλημάτων μέσω των επιστημονικών επιτευγμάτων.
  5. Προώθηση έρευνας σε όλα τα επίπεδα/ ανακούφιση ανθρώπινου πόνου, αύξηση προσδόκιμου ζωής, βελτίωση ποιότητας ζωής.
  6. Παροχή πληθώρας ευκαιριών/ διευκόλυνση της πρόσβασης στην επιστημονική γνώση.
Τηλεργασία
  1. Μείωση χρόνου και δαπάνης μεταφοράς στον χώρο.
  2. Τόνωση της αυτονομίας και ανεξαρτησίας, αφού ο εργαζόμενος δύναται να θέσει τον προσωπικό σχεδιασμό και προγραμματισμό, μυούμενος στη διαδικασία ιεράρχησης των υποχρεώσεων.
  3. Δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών, ανάπτυξη αυτενέργειας / διαμόρφωση ευέλικτου ωραρίου.
  4. Τροφοδότηση των εργασιών με εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα.
  5. Αύξηση παραγωγικότητας / κέρδους / παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους.
  6. Παρέχει την ευκαιρία ένταξης στην παραγωγική διαδικασία των ατόμων με ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένων κ.α

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ – ΚΙΝΔΥΝΟΙ
Τηλεκπαίδευση
  1. Υπονόμευση του παιδαγωγικού ρόλου του διδάσκοντα.
  2. Εθισμός στα τεχνολογικά μέσα.
  3. Παθητικοποίηση σκέψης.
  4. Παραγκωνισμός ανθρώπινης επαφής/ εξιδανίκευση του μηχανιστικού τρόπου μάθησης.
  5. Συρρίκνωση του λόγου.
  6.  Πληροφοριακή ανισότητα, καθώς δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές την δυνατότητα πρόσβασης στα τεχνολογικά μέσα.
Τηλεπιστήμη
  1. Ενδεχόμενη παρερμήνευση/ παραποίηση ενός επιστημονικού επιτεύγματος ή μιας έρευνας, εξαιτίας της εξ αποστάσεως εφαρμογής ή ανάλυσης/ έλλειψη σαφήνειας σε σχέση με τη «δια ζώσης» ανάλυση.
  2. Ανταγωνιστική διάθεση μεταξύ χωρών όσον αφορά την επιδεξιότητα και την αποτελεσματικότητα των επιστημόνων της καθεμίας.
  3. Αλαζονική/υπερφίαλη στάση των επιστημόνων εξαιτίας της παντοδυναμίας και της δυνατότητας να εφεύρουν και τα πιο δυσεύρετα επιτεύγματα λόγω αυτής της «ασυνοριακής» επικοινωνίας.
  4.  Κίνδυνοι για την ανθρωπότητα ή για το περιβάλλον στο ενδεχόμενο στράτευσης όλων των επιστημόνων σε κακούς σκοπούς και εφαρμογή του δόγματος «επιστήμη για την επιστήμη».
Τηλεργασία
  1. Κοινωνική απομόνωση/ αποπροσωποποίηση των εργασιακών σχέσεων.
  2. Έκλειψη συνδικαλιστικών οργανώσεων και αδυναμία συλλογικής διεκδίκησης δικαιωμάτων/ κίνδυνος καταστρατήγησης εργασιακών δικαιωμάτων. Υψηλές οικονομικές δαπάνες για απόκτηση του απαραίτητου εξοπλισμού.
  3. Αναβλητικότητα και ασυνέπεια/ μειωμένη ποιότητα εργασίας.
  4. Απουσία μεθοδευμένης και καθορισμένης σε χρονικό πλαίσιο εργασίας/ αδυναμία ελέγχου των εργαζομένων/ μείωση αποδοτικότητας για την επιχείρηση.

Περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό για το Λύκειο εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)