Η Ορθογραφία είναι μια σύνθετη και πολυδιάστατη διαδικασία!
Είναι αμέτρητες οι φορές που οι ειδικοί παιδαγωγοί, υπεύθυνοι για την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι η Δυσλεξία ή Δυσορθογραφία, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν ασκήσεις προσανατολισμένες να ενισχύουν την κατάκτηση των Ορθογραφικών κανόνων.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μαθητές που εμφανίζουν δυσκολίες στην Ορθογραφία γνωρίζουν "απ' έξω και ανακατωτά" τους κανόνες της ορθής γραφής των καταλήξεων, χωρίς όμως αυτό να φαίνεται στα γραπτά τους.
Ασκήσεις που έχουν σκοπό να ερεθίσουν το παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να "καταγράψει" τον κανόνα της καταληκτικής ορθογραφίας με άλλον τρόπο εκτός της αποστήθισης και της επανάληψης, βοηθούν να αναπτυχθεί ένα πιο βελτιωμένο επίπεδο αυτοματοποίησης της.
Εδώ θα δείξουμε έναν κιναισθητικό τρόπο για να μάθουμε τον κανόνα της καταληκτικής ορθογραφίας για τα Ουδέτερα ουσιαστικά σε /είο/ και /ιο/!
Υλικά: χρωματιστά χαρτιά (Α4), clips τροφίμων
Αρχικά κόβουμε σε μικρότερα κομμάτια τις χρωματιστές σελίδες Α4.
Σε αυτά τα μικρά κομμάτια γράφουμε λέξεις σε /είο/ και /ιο/ αφήνοντας κενό το /ει/ και /ι/.
Στα clips γράφουμε αντίστοιχα τα ει και ι.
Το παιδί θα πρέπει να βάλει το κατάλληλο clip στην κάθε λέξη.
- η-ι-ει-οι
- τον-των
- της-τις
- αινω-ενω
- ος-ως
- ης-εις
- ης-υς