Άσκηση αυτοματοποίησης της ορθογραφίας για παιδιά με δυσλεξία! Ουσιαστικά σε -είο και -ιο!

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

 




 Η Ορθογραφία είναι μια σύνθετη και πολυδιάστατη διαδικασία!


Είναι αμέτρητες οι φορές που οι ειδικοί παιδαγωγοί, υπεύθυνοι για την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι η Δυσλεξία ή Δυσορθογραφία, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν ασκήσεις προσανατολισμένες να ενισχύουν την κατάκτηση των Ορθογραφικών κανόνων.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μαθητές που εμφανίζουν δυσκολίες στην Ορθογραφία γνωρίζουν "απ' έξω και ανακατωτά" τους κανόνες της ορθής γραφής των καταλήξεων, χωρίς όμως αυτό να φαίνεται στα γραπτά τους. 

Ασκήσεις που έχουν σκοπό να ερεθίσουν το παιδί με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να "καταγράψει" τον κανόνα της καταληκτικής ορθογραφίας με άλλον τρόπο εκτός της αποστήθισης και της επανάληψης, βοηθούν να αναπτυχθεί ένα πιο βελτιωμένο επίπεδο αυτοματοποίησης της.

Εδώ θα δείξουμε έναν κιναισθητικό τρόπο για να μάθουμε τον κανόνα της καταληκτικής ορθογραφίας για τα Ουδέτερα ουσιαστικά σε /είο/ και /ιο/!

Υλικά: χρωματιστά χαρτιά (Α4), clips τροφίμων

clips,ορθογραφία,δυσλεξία

Αρχικά κόβουμε σε μικρότερα κομμάτια τις χρωματιστές σελίδες Α4.

clips,ορθογραφία,δυσλεξία

Σε αυτά τα μικρά κομμάτια γράφουμε λέξεις σε /είο/ και /ιο/ αφήνοντας κενό το /ει/ και /ι/.

clips,ορθογραφία,δυσλεξία

Στα clips γράφουμε αντίστοιχα τα ει και ι.

clips,ορθογραφία,δυσλεξία

Το παιδί θα πρέπει να βάλει το κατάλληλο clip στην κάθε λέξη. 


clips,ορθογραφία,δυσλεξία



Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πλήθος λέξεων οι οποίες έχουν ίδια φωνητική κατάληξη αλλά διαφορετική ορθογραφία:
  • η-ι-ει-οι
  • τον-των
  • της-τις
  • αινω-ενω
  • ος-ως
  • ης-εις
  • ης-υς

Πρόσθετα παιδαγωγικά οφέλη που προσφέρει η άσκηση είναι η εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας, η επίδειξη συγκέντρωσης και η σιωπηλή ανάγνωση!

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.com


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)