Τα κρούσματα κορωνοϊού όλο και αυξάνονται, αλλά η πολιτεία δεν παίρνει πρόσθετα μέτρα ούτε για τη λειτουργία των σχολείων, αλλά ούτε για τη λειτουργία των φροντιστηρίων (π.χ. αυστηρός έλεγχος και υποχρεωτική τηλεκπαίδευση για όσους χώρους δεν μπορούν να φιλοξενήσουν μαθητές με το προβλεπόμενο όριο απόστασης), αφήνοντάς τα επί της ουσίας ανεξέλεγκτα να εξελίσσονται και αυτά σε "υγιεινομικές βόμβες".
Για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στον χώρο των φροντιστηρίων, ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του γενικού γραμματέα της ΟΙΕΛΕ, Γιώργου Χριστόπουλου:
«Ο χώρος των φροντιστηρίων και των ξένων γλωσσών είναι μακράν ο πιο παραβατικός χώρος σε όλο τον ιδιωτικό τομέα. Η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία φτάνει σχεδόν το 50%. Πάνω από 50.000 άνθρωποι εργάζονται με ‘’μαύρες’’ ή υποδηλωμένες αποδοχές. Τώρα, με την πανδημία είναι συνωστισμένοι δεκάδες μαθητές σε αίθουσες – σπιρτόκουτα, μαζί με τους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει καμία πρόνοια, καμία εποπτεία ούτε από το υπουργείο Παιδείας, ούτε από το υπουργείο Εργασίας, ούτε από τους αρμόδιους φορείς. Η Επιθεώρηση Εργασίας είναι στην κυριολεξία διαλυμένη. Όπου και να έχουμε πάει για καταγγελίες δεν υπάρχει κανείς.
Είναι εντελώς ανεξέλεγκτοι με τις πλάτες της κυβέρνησης και του υπουργείου Εργασίας οι εργοδότες στους χώρους αυτούς, ενώ η φοροδιαφυγή τους ματώνει τα δημόσια ταμεία. Οι όροι εργασίας είναι αδιανόητοι, είναι άθλιοι, είναι τριτοκοσμικοί. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς, πρόκειται για επιστήμονες, για το πιο χαμηλά αμειβόμενο προσωπικό σε όλο τον ιδιωτικό τομέα. Και ταυτόχρονα υπάρχει και το θέμα της περίφημης εποχικότητας.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ, αναδεικνύοντας την ακραία παραβατικότητα στο χώρο των φροντιστηρίων και τωνκέντρων ξένων γλωσσών:
«Η κατάσταση, σύμφωνα με καταγγελίες πολλών συναδέλφων, έχει εκτραχυνθεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι στους χώρους αυτούς οι εργοδότες επιβάλλουν:
Την καταγραφή των διαδικτυακών μαθημάτων για ‘’μελλοντική χρήση’’.
Την διδακτική ώρα 60 λεπτών, παραβιάζοντας ωμά τη νόμιμη διάρκεια της διδακτικής ώρας που είναι 45 λεπτά. (Διευκρινίζουμε εδώ ότι ορίζοντας τη διδακτική ώρα ως 60λεπτη, οι «πονηροί» ιδιοκτήτες μειώνουν κατά 25% τις αποδοχές των εκπαιδευτικών, καθώς «κερδίζουν» 15 διδακτικά λεπτά για τα οποία δεν καταβάλουν αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές.
Την υπερωριακή απασχόληση για τηλεκπαίδευση εκτός διδακτικού ωραρίου. για παραγωγή λογισμικού κ.λπ. χωρίς επιπλέον αμοιβή.
Τον συνωστισμό μαθητών σε εξαιρετικά μικρές αίθουσες.
Την υποχρέωση για εργασία στους χώρους αυτούς εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Γίνεται φανερό ότι στην περίοδο επέλασης του κορωνοϊού, ένας χώρος στον οποίο συναθροίζονται τα απογεύματα εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά, εργαζόμενοι και γονείς, αποτελούν υγειονομικές βόμβες για τη δημόσια υγεία. Δυστυχώς, όμως, η κυβέρνηση και τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας κωφεύουν».