Η Γραμματική με τους κανόνες της πρέπει να διδάσκεται εναλλακτικά για τα παιδιά με Δυσλεξία!
Όταν ρωτάμε ένα παιδί που αντιμετωπίζει Δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ ή άλλες Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να μας κλίνει ένα ουσιαστικό πολλές φορές δεν θυμάται τις πτώσεις και την αλλαγή της μορφολογίας της λέξης κατά την κλίση. Μπερδεύει τις πτώσεις μεταξύ τους ή ακόμα και τον Ενικό με τον Πληθυντικό αριθμό.
Αυτή η δυσκολία ήταν άλλωστε και η έμπνευση για την κατασκευή του συγκεκριμένου παιχνιδιού που βασίζεται στην Κίνηση και την ενεργό συμμετοχή του δυσλεξικού παιδιού, να διαμορφώσει μόνο του την αλληλουχία των πτώσεων.
Υλικά: χαρτί, μαρκαδόροι
Αρχικά κόβουμε μικρά χαρτάκια φτιάχνοντας κάρτες. Γράφουμε με ένα χρώμα όλα τα άρθρα, σε όλες τις πτώσεις, στον Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.
Πτώσεις θηλυκών ουσιαστικών! |
Συνεχίζουμε γράφοντας σε άλλα χαρτάκια ουσιαστικά σε όλες τις πτώσεις και αριθμούς.
Θηλυκά Ουσιαστικά! |
Στη συνέχεια βάζουμε σε σειρά τα χαρτάκια όλων των άρθρων και δίνουμε κάθε φορά στο παιδί από μια λέξη.
Βάζουμε σε σειρά όλες τις κάρτες! |
Το παιδί ανάλογα με τη λέξη που του έχουμε βάλει μπροστά επιλέγει ποια άρθρα θα βάλει. Σε αυτό το στάδιο ζητάμε από το παιδί να μας πει προφορικά μια πρόταση για συνδυασμό άρθρου και λέξης πχ. Η γιορτή ήταν πολύ ωραία, Παρακολούθησα τη γιορτή από μακριά κτλ.
Επιλέγει τη σωστή πτώση δίπλα στη λέξη! |
Παράδειγμα εφαρμογής:
Παιδί Γ' Δημοτικού, ΔΕΠ-Υ |
❝ Συνδυάστε τις αλλαγές στην μορφολογία των άρθρων με την αλλαγή των καταλήξεων στις λέξεις για εξάσκηση στην Οπτική διάκριση και στο Οπτικό λεξικό! ❞