Η παραβίαση των ορίων των λέξεων είναι πολύ συχνό γνώρισμα της γραφής των παιδιών με Δυσλεξία και Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Σε αυτή τη δημοσίευση θα δούμε τη δουλειά της ειδικής παιδαγωγού σε εποπτεία, η οποία εφαρμόζει 6 ασκήσεις, που σχεδιάστηκαν για τα όρια των λέξεων, σε ένα αγόρι της Ε' Δημοτικού με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες ο οποίος εμφανίζει επίμονα την παραβίαση των ορίων των λέξεων στα γραπτά του.
✺ Μετατρέπω τις λέξεις σε παύλες!
Στο παιδί υπαγορεύονται προτάσεις και για κάθε λέξη που ακούει βάζει και μια παύλα. Σκοπός είναι να αφήνει κενό μεταξύ τους. Έτσι εικονοποιούμε τη χωροταξική τοποθέτηση των λέξεων χωρίς να μεσολαβεί η πράξη της γραφής ώστε να συγκεντρωθεί μόνο στην οδηγία για τα όρια των λέξεων.
✺Διορθώνω και γράφω σε χαρτάκια!
Δίνουμε μια πρόταση με κολλημένες λέξεις και το παιδί διαχωρίζει τις λέξεις και έπειτα τις γράφει σε ξεχωριστά χαρτάκια με κενό ανάμεσα, το οποίο συμβολίζεται με ένα αυτοκόλλητο.
✺ Όρια λέξεων με σφραγίδα!
Σε αυτή την εφαρμογή χρησιμοποιούμε το εκτυπώσιμο φύλλο βελτίωσης γραφής. Το παιδί ακούει προτάσεις και για κάθε λέξη βάζει μια σφραγίδα αφήνοντας κενό ανάμεσα τους. Μπορείτε να κάνετε και αυτοσχέδιο φβγ όπως η ειδική παιδαγωγός, στο τετράδιο του παιδιού.
✺ Διόρθωσε τα λάθη με ένα αυτοκόλλητο!
Σε αυτή την άσκηση η παιδαγωγός δίνει προτάσεις με κολλημένες λέξεις και ο μαθητής τις χωρίζει και τις ξαναγράφει βάζοντας αυτοκόλλητο μεταξύ τους το οποίο ορίζει τα όρια των λέξεων.
✺ Διόρθωσε τα λάθη με μια κουκίδα!
Σε αυτή την άσκηση το παιδί ξεκολλάει τις λέξεις στις προτάσεις και τις ξαναγράφει από κάτω σωστά βάζοντας μια χρωματιστή κουκίδα ανάμεσα.
✺Ακούω και γράφω βάζοντας παύλες!
Εδώ ο μαθητής ακούει προτάσεις, τις γράφει αλλά φροντίζει να βάζει μια παύλα ανάμεσα στις λέξεις.
Οι ασκήσεις απευθύνονται σε παιδιά που εμφανίζουν κολλημένες λέξεις στα γραπτά τους και χρειάζονται εναλλακτικούς τρόπους για να βελτιώσουμε την οπτικοχωρική αντίληψη αλλά φωνολογική ενημερότητα σε επίπεδο πρότασης.