Η Χαριτίνη Μαλισσόβα γεννήθηκε και κατοικεί στον Βόλο όπου και εργάζεται ως δασκάλα. Από το 2014 αρθρογραφεί για θέματα λογοτεχνίας κι εκπαίδευσης στην εφημερίδα Θεσσαλία του Βόλου. Έχει φιλοξενήσει σε συνεντεύξεις στο κυριακάτικο φύλλο λογοτέχνες,ακαδημαϊκούς ,εικαστικούς και καλλιτέχνες. Συνεντεύξεις της και κριτικές βιβλίων φιλοξενούνται και στο ηλεκτρονικό περιοδικό Διάστιχο. Έχει γράψει τέσσερα παραμύθια σε θεατρική μορφή τα οποία και επένδυσαν σχολικές γιορτές. Η ποιητική συλλογή με τίτλο Ιδεατή ολότητα που κυκλοφόρησε στο τέλος του 2019 από τις εκδόσεις Αρμός ήταν υποψήφιο για βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης ποιήτριας στα βραβεία Jean Moreas (Ζαν Μορεά). Τον Φεβρουάριο του 2021 κυκλοφόρησε επίσης από τις εκδόσεις Αρμός το εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς και γονείς με τίτλο Σχέσεις γονέων-εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Σχολείο.
Ποιήματα
Κύκλοι ζωής
Κύκλοι.
Κάποτε κλείνουν.
Όσο η ζωή συνεχίζεται
νέοι κύκλοι ανοίγουν
Λυπάσαι μόνο
για τις χαμένες μέρες και ώρες.
Εκείνες που δεν προστάτευσες
και που σπατάλησες σε αδιέξοδα .
Λυπάσαι και για τα χαμένα χρόνια.
Εκείνα στα οποία δεν επένδυσες σωστά
και κοιτώντας τα με ψύχραιμη ματιά,
αποστασιοποιημένα,
σου προκαλούν συναισθήματα ματαίωσης.
Ξέρεις τι θέλεις
Τολμάς .
Μπαίνεις σε κύκλους .
Αποχωρείς.
Μέσα από τη ματιά των άλλων
Αλλάζουμε
Μέσα από τη ματιά των άλλων
Όταν οι κινήσεις,
οι πράξεις και τα λόγια μας
δίνουν άλλες εντυπώσεις
από τις επιδιωκόμενες,
δείχνουμε άλλοι, διαφορετικοί.
Απευθυνόμαστε
σε όσους μπορούν να μας βλέπουν
στις διαστάσεις που επιθυμούμε εμείς
με απώτερο στόχο να εισπράξουν
αυτό που θέλουμε να τους δώσουμε .
Βρίσκουν τα λόγια
και οι πράξεις μας
τον στόχο τους .
Ανάλογα με τον αποδέκτη
μετασχηματίζονται
σε φιλία,
καλή πατρική,
μητρική
ή συζυγική σχέση,
έρωτα.
Ζούμε.
Μέσα από τη ματιά των άλλων .
Η φιλοσοφία της διαδικτυακής βαρεμάρας
Κενές ώρες.
Γέμισαν με τη χρήση
των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αλήθεια,
πώς γεμίζαμε τις ώρες αυτές
στο παρελθόν;
Με βιβλία ;
Με εξόδους ;
Με τηλεφωνήματα ;
Πληροφορίες ,αναρτήσεις ,
ειδήσεις ,σχόλια ,
φωτογραφίες ,ευχές,
αλληλοκαρφώματα ,
κλεμμένες φράσεις ,ιδέες ,εικόνες .
Συχνά νιώθεις ότι δεν έχει ,πια,
να σου προσφέρει τίποτα περισσότερο.
Δεν ξέρεις αν είναι τόσο κακή
αυτή η συνήθεια .
Ξέρεις όμως, πια,
ότι και η βαρ(ι)ε(στη)μάρα
έχει τη φιλοσοφία της .
Πού σε οδηγούν οι λέξεις ;
Ξεκίνησες με πρόθεση να γράψεις μια ιστορία .
Με αρχή μέση και τέλος
Και τις απαραίτητες ανατροπές στο ενδιάμεσο.
Όσο έγραφες
άλλο τόσο έσβηνες .
Περιττά και φλύαρα
φάνταζαν όλα μπροστά στα μάτια σου.
Μίκρυνες, σμίλεψες,
διάβασες ξανά και ξανά.
Υποκειμενικά.
Αντικειμενικά.
Αποστασιοποιημένα.
Όλες οι οπτικές και οι αναγνώσεις
ματαίωναν τις προηγούμενες .
Λιγόστεψες τις λέξεις.
Το τελικό κείμενο
είχε νέα μορφή.
Λιτό, μεστό
και απέριττο;
Πού πήγε το μυθιστόρημα ;
Πώς έσμιξε με τον ποιητικό λόγο ;
Άρχισες να χαμογελάς.
Όχι αυτάρεσκα.
Αυτοσαρκαστικά, ίσως.
Πού πήγε η ζωή των ηρώων μου ;
μονολόγησες.
Πώς την περιόρισα τόσο ;
Και γιατί τώρα μου αρέσει πιο πολύ ;
Πού με οδηγούν οι επιλογές μου;
Αποφθεγματικός λόγος
Αδίκησες κατά συρροή
τους δημιουργούς λογοτεχνικών έργων .
Θέλοντας να οικειοποιηθείς
και να φέρεις στα μέτρα σου
τα λόγια τους ,
κατακερμάτισες
και χρησιμοποίησες αποσπασματικά
τα έργα τους ,
καταστρέφοντας την ουσία τους.
Ακριβώς όπως περιστασιακά
και με ευκολία αδίκησες
κατακερματίζοντας τη συνολική εικόνα
όσων επιπόλαια έκρινες
από μία τους πράξη .