1.Δώστε την εργασία σε μικρά κομμάτια. Οι μεγάλες εργασίες κατακλύζουν το παιδί και τα παρατάει πιστεύοντας ότι δεν θα τα καταφέρει. Εφόσον σπάσετε την εργασία σε εργασία που μπορεί να διαχειριστεί κάθε μέρος της θα φαίνεται μικρό αρκετά ώστε το παιδί να αισθάνεται ότι είναι ικανό να το ολοκληρώσει.
Σε γενικές γραμμές, αυτά τα παιδιά μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από αυτό που πιστεύουν. Χωρίζοντας την εργασία σε κομμάτια δίνεται η δυνατότητα στο παιδί να το αποδείξει στον εαυτό του ότι μπορεί να τα καταφέρει.
2. Εξηγήστε τον σκοπό της εργασίας.
3. Χρησιμοποιήστε χρονόμετρο και ζητείστε από το παιδί να υπολογίζει πόσο χρόνο θα του πάρει η ολοκλήρωση του κάθε τμήματος της εργασίας.
4. Να επαινείτε το παιδί όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτά τα παιδιά ζουν με τόση απογοήτευση και χρειάζονται θετικούς χειρισμούς. Τα παιδιά αυτά χρειάζονται και επωφελούνται από τους επαίνους. Αγαπούν την ενθάρρυνση. Μερικές φορές η πιο καταστρεπτική πτυχή της ΔΕΠ-Υ δεν αποτελεί η ίδια η ελλειμματική προσοχή, αλλά η δευτερεύουσα ζημιά που γίνεται στην αυτοεκτίμηση.
5. Βάλτε το παιδί να καθίσει και να διαβάσει σε ένα χώρο όπου δεν θα το διασπούν εξωτερικά ερεθίσματα.
6. Αν το παιδί έχει την τάση να χάνει τη συγκέντρωσή του καθώς περνάει η μέρα προγραμματίστε πιο απαιτητικές ασκήσεις στο ξεκίνημα της μελέτης των μαθημάτων. Είναι σημαντικό να οριστεί ένα οπτικοποιημένο πρόγραμμα μελέτης όπου το παιδί θα απευθύνεται ώστε να ελέγχει ποιες είναι οι δραστηριότητες που έχει να ολοκληρώσει.
7. Χρησιμοποιήστε οπτικά βοηθήματα, σχεδιαγράμματα και δώστε σημειώσεις με μία συνοπτική παρουσίαση των βασικών εννοιών που έχει να μάθει το παιδί.
8. Να ελέγχετε την πρόοδο κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης μιας άσκησης.
9. Είναι σημαντικό να πραγματοποιούνται ολιγόλεπτα διαλείμματα , κατά τα οποία το παιδί δεν θα έρχεται σε επαφή με ηλεκτρονικές οθόνες καθώς θα δυσκολευτεί να επανασυγκεντρωθεί.
Της Μαρίας Κώστα Ζώτου
Ειδική Παιδαγωγός, MSc
Εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Περισσότερα θέματα για την Ειδική Αγωγή εδώ.