Οπτική μνήμη είναι η ικανότητα ανάκλησης οπτικού υλικού και μπορεί να είναι βραχυπρόθεσμη, μακροπρόθεσμη και διαδοχική (οπτική διαδοχική μνήμη).
Ένα παιδί με δυσκολία στην οπτική μνήμη είναι δυνατόν να εμφανίσει και δυσκολίες στην αντιγραφή, στην αναγνώριση λέξεων, στη συγκράτηση πληροφοριών, στις χωροχρονικές έννοιες και στις μαθηματικές πράξεις.
Χριστουγεννιάτικη Δραστηριότητα Oπτικής Μνήμης – Παιχνίδια Μνήμης
Δωρεάν εκτυπώσιμο υλικό (κάνετε click εδώ) για να παίξετε διαφορετικά Παιχνίδια εξάσκησης Οπτικής Μνήμης με τα παιδιά σας (παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας).
Πώς μπορούμε να παίξουμε λοιπόν και να εξασκήσουμε την οπτική μας μνήμη;
Δείτε την λίστα με τα παιχνίδια που έχω ετοιμάσει χρησιμοποιώντας το εκτυπώσιμο αρχείο ή ακόμα και έτοιμες δικές σας κάρτες!
“Πόσα θυμάσαι;”
Δείχνουμε στο παιδί την καρτέλα με τα αντικείμενα, τα ονοματίζουμε δυνατά δείχνοντας κάθε φορά και το αντίστοιχο αντικείμενο και ζητάμε μετά από το παιδί να θυμηθεί όσα περισσότερα αντικείμενα μπορεί. Δεν πιέζουμε τα παιδιά αλλά τα ενθαρρύνουμε να πουν όσα θυμούνται. (Οι εκτυπώσιμες καρτέλες αποτελούνται από σετ των 4, 6 και των 8 αντικειμένων ξεκινάμε με τις καρτέλες των 4 και προοδευτικά και ανάλογα και την ηλικία του παιδιού δείχνουμε τις καρτέλες με τα πιο πολλά αντικείμενα).
“Πες τα με τη σειρά με που είδες“
Κόβουμε τις καρτέλες με τα αντικείμενα και φτιάχνουμε μια σειρά ξεκινώντας από 4 κάρτες, τα ονοματίζουμε ένα – ένα ξεχωριστά και με σειρά από τα αριστερά προς τα δεξιά. Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν με τη σειρά τα αντικείμενα που είδαν. Η άσκηση αυτή αποτελεί εξάσκηση της οπτικής διαδοχικής μνήμης.
“Βάλε τα στη σειρά“
Εκτυπώνουμε τις καρτέλες με τα αντικείμενα δύο φορές, κόβουμε σε κάρτες και φτιάχνουμε μια σειρά ξεκινώντας από 4 κάρτες. Στη συνέχεια τα ονοματίζουμε ένα – ένα ξεχωριστά και με σειρά από τα αριστερά προς τα δεξιά. Μαζεύουμε τις κάρτες και ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν την ίδια σειρά με τις εικόνες των καρτών που είδαν δίνοντας τους τις κάρτες που χρησιμοποιήσαμε (εάν θέλουμε να το δυσκολέψουμε τους δίνουμε και έξτρα κάρτες που δεν είχαμε βάλει στη σειρά που τους δείξαμε) . Το παιχνίδι αυτό αποτελεί εξάσκηση της οπτικής διαδοχικής μνήμης.
“Που είναι που;”
Κόβουμε τις καρτέλες με τα αντικείμενα και παρουσιάζουμε στα παιδιά μια σειρά (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ξεκινάμε με 4 κάρτες και προοδευτικά παρουσιάζουμε πιο πολλές!) με κάρτες. Αφού το παιδί τις παρατηρήσει και τις ονοματίσει του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του, γυρίζουμε ανάποδα τις κάρτες και ζητάμε να μας δείξει που είναι το εκάστοτε αντικείμενο που θα του λέμε.
“Ποιο λείπει;”
Κόβουμε τις καρτέλες με τα αντικείμενα και παρουσιάζουμε στα παιδιά μια σειρά (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ξεκινάμε με 4 κάρτες και προοδευτικά παρουσιάζουμε πιο πολλές!) με κάρτες. Αφού το παιδί τις παρατηρήσει και τις ονοματίσει του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του και αφαιρούμε μία κάρτα. Στο τέλος του ζητάμε να θυμηθεί ποιο αντικείμενο λείπει.
“Αλλάζω τη σειρά”
Κόβουμε τις καρτέλες με τα αντικείμενα και παρουσιάζουμε στα παιδιά μια σειρά (ανάλογα με την ηλικία του παιδιού ξεκινάμε με 4 κάρτες και προοδευτικά παρουσιάζουμε πιο πολλές!) από κάρτες. Αφού το παιδί τις παρατηρήσει και τις ονοματίσει (από τα αριστερά προς τα δεξιά) του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του και αλλάζουμε την σειρά μιας κάρτας. Στο τέλος του ζητάμε να μας πει ποια κάρτα αλλάξαμε.
“Memo Game”
Εκτυπώνουμε το αρχείο δύο φορές και κόβουμε τις κάρτες. Αναποδογυρίζουμε ανάποδα τα ζευγάρια των καρτών και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν τα ζευγάρια. Σηκώνουμε δύο κάρτες τη φορά.
Θα ανανεώνω συνεχώς τις δυνατότητες και τα παιχνίδια που μπορούν να μας δίνουν οι κάρτες!
Καλή διασκέδαση!
https://learningcornerandcrafts.com