Έρχεται στα σχολεία ο θεσμός του «πολλαπλού βιβλίου». Τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτός; Περισσότερα του ενός συγγράμματα, εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τα οποία επιλεγόμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διδακτικά για κάθε μάθημα.
Το ποια βιβλία από αυτά θα χρησιμοποιήσει το κάθε σχολείο, το επιλέγουν οι εκπρόσωποί του, ενώ διαφορετικά εγχειρίδια για το κάθε μάθημα μπορούν να τοποθετούνται στις σχολικές βιβλιοθήκες, ώστε να ενθαρρύνονται δάσκαλοι και μαθητές να ανατρέχουν σε περισσότερα από αυτά. Σύντομα, λοιπόν, τα σχολεία θα μπορούν να επιλέγουν μεταξύ τουλάχιστον τριών διαφορετικών σχολικών συγγραμμάτων για κάθε μάθημα.
Για τα παραπάνω, νομοθετικές διατάξεις σχετικές με το πολλαπλό βιβλίο κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας στις οποίες, μεταξύ άλλων, καθορίζεται αναλυτικά ο ρόλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στη σύσταση, διαχείριση, λειτουργία και τεχνική υποστήριξη του Μητρώου Διδακτικών Βιβλίων, καθώς και ο ρόλος του Ινστιτούτου «Διοφαντός» (που τυπώνει τα σχολικά βιβλία) στη σύσταση, τις τεχνικές προδιαγραφές, την τεχνική ανάπτυξη και διαχείριση, τη λειτουργία και την τεχνική υποστήριξη της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.).
Για την εκδήλωση ενδιαφέροντος προς συγγραφή των διδακτικών βιβλίων που θα ενταχθούν στο μητρώο διδακτικών βιβλίων (ΜΔΒ) και την ψηφιακή βιβλιοθήκη προβλέπεται να εκδίδεται σχετική πρόσκληση, ενώ με τις ίδιες διατάξεις ρυθμίζονται γενικότερα θέματα επιστημονικών επιτροπών και κριτηρίων αξιολόγησης των βιβλίων, ο τρόπος καθορισμού ζητημάτων σχετικά με τα πνευματικά, συγγενικά και λοιπά δικαιώματα και το ύψος της εύλογης αποζημίωσής τους.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε νομοθετικές προτάσεις για την παράταση ισχύος των έκτακτων ρυθμίσεων λόγω της πανδημίας του κοροναϊού COVID-19, την ένταξη της διδακτικής ενότητας με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) μαθημάτων που διδάσκονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ημερησίου και του Εσπερινού Γυμνασίου, την επιλογή υπευθύνων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τη λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) κατά το σχολικό έτος 2021-2022, τη μεταβατική εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών της Μαθητείας, τις άδειες διδασκαλίας σε φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών και κατ’ οίκον διδασκαλίας κ.ά.
Με τον θεσμό του «πολλαπλού βιβλίου» οι μαθητές θα μαθαίνουν να ελέγχουν πηγές και να συνδυάζουν γνώσεις, αναζητώντας τα κείμενα που καταλαβαίνουν καλύτερα, κάτι που δημιουργεί και έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των συγγραφικών ομάδων για το ποια θα φτιάξει το καλύτερο βιβλίο. Παράλληλα, όμως, ενθαρρύνονται καινοτόμες, πρωτότυπες, ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, που θα βελτιώσουν την ποιότητα κάθε μαθήματος.
Ο θεσμός του «πολλαπλού βιβλίου» ψηφίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Εφαρμόστηκε για δύο χρόνια στη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου. Στη συνέχεια όμως καταργήθηκε, καθώς δημιουργήθηκαν προβλήματα στην διανομή των βιβλίων, αλλά και προβληματισμός για τις επιπτώσεις που μπορεί να είχε στις εξετάσεις το διαφορετικό περιεχόμενο στην ύλη.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.