Το 1981 ο Γρηγόρης Σαχινίδης από την Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, αγόρασε από τη Γερμανία μια μεταχειρισμένη Mercedes-Benz. Από το 1973 ο κ.Σαχινίδης εργαζόταν ως οδηγός ταξί και αγόρασε το μοντέλο «240 D» (κατασκευής 1976) που φημιζόταν για την αντοχή και την αξιοπιστία του. «Χάλασα 1.500 μάρκα σε τηλεφωνήματα και το πλήρωσα τελικά 6.000 μάρκα» θα πει ο ίδιος. Ήταν ο δεύτερος ιδιοκτήτης του, ο πρώτος είχε κάνει ήδη
«Όταν πήρα το ταξί, ήταν λίγα τα Μercedes που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, ενώ είχα το πλεονέκτημα να μιλάω γερμανικά, καθώς έζησα 15 χρόνια στη Γερμανία. Έτσι, συνεργαζόμουν με τουριστικά γραφεία, τα οποία μου έστελναν πελάτες για τους μεταφέρω εντός Ελλάδος, αλλά και στις γύρω χώρες. Μετέφερα επιχειρηματίες στα Σκόπια, τη Γερμανία, την Μπάνια Λούκα, πήγα οκτώ φορές στην Τουρκία και περισσότερες από 90 στη Βουλγαρία. Μάλιστα, το 1993, διασχίζοντας την εμπόλεμη Γιουγκοσλαβία, συνόδευσα μέχρι το Βελιγράδι φορτηγό με ανθρωπιστική βοήθεια, μεταφέροντας τον συνοδό της αποστολής, επιχειρηματία Στέφανο Μήλιο, τον μόνο άνθρωπο που είχε τότε άδεια εισόδου στη χώρα» έχει δηλώσει ο ίδιος.
Πέντε.... βόλτες στο φεγγάρι
Αρχικά το πλάνο του ήταν να αλλάξει κάποια στιγμή το όχημα. Οι καταστάσεις όμως τα έφεραν έτσι και το κράτησε για 23 ολόκληρα χρόνια, έως τον Ιούλιο του 2004, όταν καθιερώθηκε όριο ηλικίας στα ταξί στην Ελλάδα. To... κοντέρ πλέον είχε γράψει 4,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα καλύπτοντας μια απόσταση που αντιστοιχεί σε πέντε πλήρη ταξίδια προς και από το φεγγάρι!
«Ήταν ένας αχώριστος σύντροφος. Μου έδινε ψωμί και ποτέ δεν με άφησε στο δρόμο» έχει πει ο ίδιος και υποστηρίζει ότι έκανε τόσα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο γιατί το συντηρούσε πολύ καλά. Πέραν από επαγγελματίας οδηγός ήταν και μηχανικός αυτοκινήτων και επιμελούνταν ο ίδιος τις επισκευές. Χαρακτηριστικό είναι ότι άλλαξε τρεις φορές κινητήρα.
Έκανε πολλά ταξίδια στο εξωτερικό και πήρε για κούρσα αρκετούς επώνυμους. Χαρακτηριστικά θυμάται τον Κώστα Καραμανλή, τον Γερμανό ποδοσφαιριστή Γκερτ Μίλερ, τους ηθοποιούς Δέσπω Διαμαντίδου και Μάνο Κατράκη αλλά και τον Δημήτρη Μητροπάνο και τη Μαρινέλλα.
Αυτό που θυμάται ο ίδιος περισσότερο είναι κάποιες δύσκολες κούρσες: «Θυμάμαι το 1989, όταν είχε πέσει πολύ χιόνι στη Θεσσαλονίκη και επί δύο εβδομάδες δεν κυκλοφορούσε κανένα αυτοκίνητο ούτε λεωφορεία. Τότε, δουλεύαμε μόνο δέκα ταξί. Πήρα μία κοπέλα από τη Μητροπόλεως για να την πάω στην Περαία. Στη μέση της διαδρομής μάς σταμάτησε η Τροχαία και μας είπαν ότι ο δρόμος δεν "περπατάει". Τελικά την πήγα με ευθύνη μου, καθώς ήμουν μαθημένος στα χιόνια. Στην επιστροφή βρήκα εννέα κοπέλες που είχαν σχολάσει από βιοτεχνία, δεν μπορούσαν να βρουν τρόπο να επιστρέψουν και είχαν παγώσει. Κατάφεραν να χωρέσουν στο ταξί, αφού κάθισαν δύο μπροστά και επτά πίσω!».
Στο μουσείο
Όταν πλέον παρόπλισε τη Mercedes πήρε την πρωτοβουλία και έστειλε επιστολή στην εταιρία με την οποία εξέφραζε την ικανοποίησή του για την απόδοση και την αντοχή του αυτοκινήτου. «Έστειλα την επιστολή στον καθηγητή Χούμπερτ, ο οποίος αξιολογεί παλιά αυτοκίνητα για λογαριασμό της εταιρείας. Αυτός με παρέπεμψε στον διευθυντή του μουσείου της Στουτγάρδης, ο οποίος μου ζήτησε να το αγοράσει. Εγώ, τότε, είχα αποφασίσει να το συντηρήσω και να το κρατήσω ως αντίκα. Τελικά, έπειτα από πιέσεις αποφάσισα να τους το χαρίσω, υπό την προϋπόθεση να μη διατεθεί για εκμετάλλευση» είχε αποκαλύψει μιλώντας στην εφημερίδα Τα Νέα.
Ο κ. Σαχινίδης ενημερώθηκε από τους ανθρώπους της Mercedes ότι το αυτοκίνητο του είχε γράψει ιστορία. Τα 4,6εκατ. χιλιόμετρα ήταν τα περισσότερα που είχε κάνει ποτέ όχημα της εταιρίας. Σε ειδική τελετή το 2004 το παρέλαβαν και τίμησαν τον ιδιοκτήτη του. Πλέον εκτίθεται στο μουσείο του κατασκευαστή στη Στουτγάρδη.
Ο αντικαταστάτης της θρυλικής Mercedes του κ.Σαχινίδη δεν ήταν άλλο όχημα της εταιρίας. Λόγω των οικονομικών επέλεξε κάτι πιο φτηνό.
Τα ρεκόρ
Τα 4,6εκατ. χιλιόμετρα αποτελεί ρεκόρ οχήματος για την Mercedes. Κανένα άλλο αυτοκίνητο της εταιρίας δεν έχει κάνει περισσότερα. Γενικώς η μπλε Mercedes-Benz του κ.Σαχινίδη είναι το δεύτερο πιο «πολυταξιδεμένο» αυτοκίνητο στον κόσμο. Μπροστά του βρίσκεται μόνο ένα Volvo 1800S του 1966 (ΦΩΤΟ). Ιδιοκτήτης του ήταν ο Ίρβινγκ Γκόρντον ο οποίος πέθανε το 2018 και είχε κάνει με το αυτοκίνητο 5,14 εκατ. χιλιόμετρα. Στη τρίτη θέση βρίσκεται ένα Volvo 245 GL του 1979 που ανήκε σε μια φινλανδική εταιρία και έκανε 2,62 εκατ. χιλιόμετρα. Ακολουθεί μια Plymouth Fury του 1963 με κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα λιγότερα και στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένας σκαραβαίος του 1963 με 2,57 εκατ. χιλιόμετρα. Για να τα καταφέρει άλλαξε επτά κινητήρες.