Όσο τα παιδιά κάνουν μάθημα, βάλτε να παίζει το αγαπημένο τους τραγούδι!
Από την μαμά και τον μπαμπά μας ξέρουμε, ότι αν θέλουμε να συγκεντρωθούμε πρέπει να υπάρχει πλήρης ησυχία μέσα στο σπίτι. Αυτό όμως δεν είναι δεδομένο τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά. Η εκκωφαντική ησυχία μπορεί να κάνει το παιδί σας να νιώθει μία νευρικότητα.
Ξέρει ότι τα πράγματα τώρα σοβαρεύουν, αφού έχει μερικές εργασίες που πρέπει να φέρει εις πέρας και αντί να συγκεντρωθεί αγχώνεται και απλά ανυπομονεί να τελειώσετε. Επίσης αυτή η εκκωφαντική ησυχία κάνει το παιδί σας να συνδυάζει τα μαθήματα με την έλλειψη διασκέδασης!
Οπότε είναι μία αγγαρεία που πρέπει να γίνει, μέχρι να τελειώσει και να πάει να παίξει πάλι! Αν θέλετε λοιπόν το παιδί να αγαπήσει την ώρα που διαβάζει στο σπίτι, αφήστε την αγαπημένη του μουσική να παίζει σε χαμηλή ένταση στο σπίτι!
Το παιδί θα διασκεδάζει περισσότερο, θα χαλαρώσει και θα συνδυάσει στο μυαλό του, ότι μπορεί να έχει μερικές υποχρεώσεις που πρέπει να γίνουν μέχρι την επόμενη μέρα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί και να διασκεδάσει ταυτοχρόνως!
Μετατρέψτε ένα μέρος του σπιτιού σε χώρο διαβάσματος!
Αυτό το μέρος μπορεί να βρίσκεται στο δωμάτιο του παιδιού, στην κουζίνα ή στο σαλόνι. Φυσικά την ώρα του διαβάσματος η τηλεόραση πρέπει να είναι απενεργοποιημένη διότι αποσπά την προσοχή του παιδιού. Έχει τελείως διαφορετική επίδραση η τηλεόραση από την μουσική στην συγκέντρωση του παιδιού.
Αυτός ο χώρος διαβάσματος, πρέπει να έχει όλα τα απαραίτητα βιβλία, τετράδια, μολύβια, στυλό κι ένα ποτήρι νερό. Έτσι το παιδί δε θα χρειάζεται να διακόπτει το μάθημά του κάθε φορά που χρειάζεται κάτι. Αν θέλετε μπορεί να υπάρχει και κάτι φαγώσιμο, αν και δεν το προτείνουμε γιατί μπορεί να λερώσει τα βιβλία του!
Ορίστε συγκεκριμένη ώρα διαβάσματος των μαθημάτων!
Τα παιδιά από μικρή ηλικία πρέπει να μπαίνουν σε ένα πρόγραμμα. Αυτό διότι τα βοηθά να νιώθουν μία ασφάλεια και οργανώνει κάπως τις σκέψεις τους. Ορίστε λοιπόν μία συγκεκριμένη ώρα για διάβασμα που δε θα αλλάξει ακόμη και μετά την λήξη της καραντίνας!
Έτσι τα παιδιά θα είναι προετοιμασμένα μέχρι εκείνη την στιγμή. Σκεφτείτε άλλωστε πόσο δύσκολο είναι για ένα παιδί εκεί που βλέπει ανέμελο τηλεόραση να του πείτε απότομα “Ώρα να κάνεις τα μαθήματά σου για αύριο” . Του δημιουργεί σύγχυση και χάνετε πολύτιμο χρόνο με διαλόγους του τύπου “Έλα ρε μαμά, σε λίγο” “Όχι τώρα θα τα κάνεις” .
Αν υπάρχει συγκεκριμένη ώρα διαβάσματος μέσα στο σπίτι, το παιδί θα το έχει αποδεχτεί μέχρι να έρθει η ώρα. Οπότε θα είναι πιο εύκολο και γι’ αυτό και για εσάς!
Τα κινητά τηλέφωνα βλάπτουν το διάβασμα του παιδιού!
Σύμφωνα με μελέτες, τα παιδιά που χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα πάνω από 4 ώρες την ημέρα, είχαν χαμηλότερη επίδοση στα μαθήματα από τα παιδιά που χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα 2 ώρες την ημέρα. Κατά την διάρκεια του διαβάσματος, το κινητό τηλέφωνο δε θα πρέπει να χρησιμοποιείται από το παιδί. Βλάπτει την συγκέντρωσή του.
Η χρήση του θα επιτρέπεται μόνο αν χρειαστεί να μιλήσει με κάποιον συμμαθητή για τα μαθήματα ή αν υπάρχει στο κινητό κάποια εφαρμογή που του χρειάζεται για τα μαθήματα.
Να βοηθάτε το παιδί στα μαθήματα μόνο όταν το χρειάζεται!
Πολλοί γονείς έχουν την τάση να βοηθούν τα παιδιά τους με τα μαθήματα γενικά. Δεν τα αφήνουν να διαβάσουν μόνα τους ούτε στιγμή γιατί πιστεύουν ότι δε θα τα καταφέρουν. Τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο όμως καλομαθαίνουν. Από ένα σημείο και μετά δεν μπορούν να αποστηθίσουν και να μάθουν τίποτα χωρίς εσάς στο πλάι τους.
Τα παιδιά πρέπει από την πρώτη δημοτικού να μπορούν να διαβάσουν μόνα τους. Φυσικά θα τα βοηθάτε όταν το χρειάζονται όμως δεν πρέπει να είστε δίπλα τους συνεχώς. Πρέπει να πηγαινόρχεστε τακτικά για να τα παρακολουθείτε αλλά μέχρι εκεί.
Αν διαβάζετε καθημερινά μαζί τα παιδιά δε θα νιώθουν την αυτοπεποίθηση να διαβάζουν μόνα τους. Θα περιμένουν από εσάς να κάνετε πάντα την δύσκολη δουλειά και φυσικά δε θα νιώθουν σίγουρα για τον εαυτό τους.
Επιτρέψτε στα παιδιά το διάλειμμα!
Φυσικά και τα παιδιά κουράζονται! Αν δείτε ότι το παιδί σας έχει κουραστεί πολύ και πλέον δεν μπορεί να αποστηθίσει τίποτα και έχει “κολλήσει” επιτρέψτε του ένα διάλειμμα! Θα το βοηθήσει να χαλαρώσει και να συνεχίσει με περισσότερη ενέργεια στην συνέχεια.
Τα παιδιά πρέπει να κάνουν διαλείμματα όταν διαβάζουν. Όταν το παιδί κουράζεται μπορεί να μην φαίνεται, αλλά στην ουσία δεν συγκρατεί τίποτα από αυτά που του λέτε. Μπορεί εκείνη την στιγμή να δείχνει ότι κατάλαβε αλλά την επόμενη μέρα θα τα έχει ξεχάσει!
Όσων αφορά την ανάγνωση διαβάστε μαζί!
Το πιο δύσκολο στάδιο για τα παιδιά της Α Δημοτικού είναι η ανάγνωση. Μέχρι να μπουν στη φιλοσοφία της ανάγνωσης και να μάθουν τους γραμματικούς κανόνες καλύτερα, καλό θα ήταν να διαβάζετε πρώτα εσείς το κείμενο φωναχτά.
Αφήστε το παιδί να αποφασίσει για τα μαθήματά του!
Αν θέλετε το παιδί σας να αποδώσει καλύτερα στα μαθήματα θα πρέπει να το αφήσετε να πάρει πρωτοβουλίες. Αφήστε το παιδί να οργανώσει μόνο του το πρόγραμμά του. Μπορεί εσείς σαν παιδί να θέλατε να ξεκινάτε από τα δύσκολα και να τελειώνατε με τα εύκολα!
Το παιδί σας όμως μπορεί να δυσκολεύεται με αυτό το πρόγραμμα. Προτού ξεκινήσετε το διάβασμα λοιπόν, ρωτήστε το παιδί με ποιο μάθημα θα ήθελε να ξεκινήσει!
Δώστε του ανταμοιβές!
Όταν βρίσκεται στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού οι ανταμοιβές το βοηθούν να παίρνει δύναμη και να συνεχίσει τις καλές αποδόσεις! Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι ανταμοιβές σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιλαμβάνουν το φαγητό, το νερό και τους χυμούς.
Θα πρέπει το παιδί να έχει αυτονόητο στο μυαλό του ότι το φαγητό, το νερό και οι χυμοί δεν είναι ανταμοιβή. Είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου είτε κάνει καλά πράγματα είτε όχι! Αυτό ισχύει και για τα γλυκά!