Πανελλήνιες: Καταγγελία από γιατρό στην Κεραμέως για τις εξετάσεις δυσλεκτικών παιδιών

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

 





Η παθολόγος και γεροντολόγος Αθηνά Γρεκά έστειλε επιστολή διαμαρτυρία για τα όσα βιώνουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις τα παιδιά με δυσλεξία και θέτει τρία καυτά ερωτήματα για τους καθηγητές ειδικής αγωγής και το ειδικό καθεστώς των εξετάσεων.


Απογοητευμένη από τις παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος και με αφορμή τα όσα βίωσε η 18χρονη κόρη της κατά της διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων των δυσλεκτικών παιδιών η γιατρός Αθηνά Γρέκα απέστειλε επιστολή καταγγελία προς την υπουργό παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η παθολόγος με μεταπτυχιακό στη γεροντολογία και πλούσια δράση και ανιδιοτελή κοινωνική προσφορά είναι μητέρα τριών παιδιών. Μάλιστα όταν διαπίστωσε πως το τρίτο παιδί της είναι δυσλεκτικό σε ηλικία 9 ετών, γράφτηκε στο Εθνικό Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πήρε πτυχίο για τις μαθησιακές δυσκολίες και πιστοποίηση το 2017 έτσι ώστε να μπορεί να έχει τις γνώσεις για να το βοηθήσει...

«Να αλλάξουμε για τα παιδιά που έρχονται»

Οπως ανέφερε στο ethnos.gr τα τελευταία 30 χρόνια βίωσε από την καλή και την ανάποδη τις παθογένειες της δημόσιας παιδείας αλλά τόνισε πως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η εμπειρία που έζησε η 18χρονη κόρη της.

«Μεγάλωσα τρία παιδιά στα δημόσια σχολεία. Τα δύο πρώτα δεν είχαν πρόβλημα. Το τρίτο από την Β΄δημοτικού διαγνώστηκε με δυσλεξία και μέσα από πολύχρονες και επίπονες διαδικασίες πήραμε την πιστοποίηση στην Β Λυκείου. Αποφάσισα να στείλω την επιστολή στην υπουργό παιδείας τώρα που όλα τελείωσαν για μένα και τα παιδιά μου, όχι για την δικαίωση του παιδιού μου, αλλά για τα παιδιά όλης της Ελλάδας. Για την κόρη μου και την οικογένεια μου το κεφάλαιο της δημόσιας παιδείας στην Ελλάδα έκλεισε οριστικά. Μεγάλωσα τρία παιδιά και 30 χρόνια βίωσα πολλά. Κάναμε πάντα υπομονή. Ακούσαμε τα πάντα. Μέχρι και καθηγητή να μας λέει πως δεν αγοράσει pc για τηλεκπαίδευση γιατί δεν έχει χρήματα. Δείχναμε πάντα κατανόηση. Αποφάσισα να στείλω την επιστολή στην υπουργό όχι από αντιπολιτευτική διάθεση, ούτε και για να αλλάξω κάτι για το παιδί μου, αλλά για να αλλάξω κάτι για τα παιδιά που έρχονται από πίσω. Δεν πάει άλλο. Πρέπει να αλλάξουμε. Κουράστηκα πραγματικά», δήλωσε απογοητευμένη η Αθηνά Γρέκα.

«Απαράδεκτες συμπεριφορές από εξεταστές»

Οπως τονίζει και στην επιστολή της τόσο η κόρη της όσο και τα άλλα παιδιά με δυσλεξία που έδωσαν εξετάσεις με ειδικό καθεστώς έγιναν μάρτυρες απαράδεκτων συμπεριφορών από καθηγητές – εξεταστές – επιτηρητές και ζητάει να μάθει εάν οι συγκεκριμένοι καθηγητές επιλέχθηκαν με κριτήρια την εκπαίδευση τους και την εμπειρία του γύρω από την αντιμετώπιση παιδιών με δυσλεξία.

πανελλαδικές
πανελλαδικές

«Κατ΄αρχήν τα παιδιά είχαν ενημερωθεί πως θα εξεταστούν και γραπτώς και προφορικώς και το πρωί των εξετάσεων πληροφορήθηκαν πως θα εξεταστούν μόνο προφορικώς. Το αντιπαρερχόμαστε και αυτό. Η συμπεριφορά των εξεταστών επιτηρητών ήταν απαράδεκτη και προσβλητική προς τα δυσλεκτικά παιδιά. Τα περισσότερα διατύπωσαν παράπονα. Η κόρη μου τελείωσε στο ΓΕΛ Γκράβας και έδινε εξετάσεις στην Ηλιούπολη. Εκτός από μία φιλόλογο την πρώτη ημέρα όλοι οι άλλοι ήταν απαράδεκτοι και ειδικά στην Χημεία και στην Βιολογία. Αύριο δίνουν Φυσική αλλά πλέον δεν έχει καμία σημασία. Οι συμπεριφορές απέναντι τους ήταν απαράδεκτες και προσβλητικές. Τους μιλούσαν απότομα, τους πίεζαν με το χρόνο, δεν τους έδωσαν ούτε καν τις προβλεπόμενες διευκρινίσεις για τις αλλαγές που έγιναν. Αγανάκτησα. Μετά από μία χρονιά γεμάτη με τηλεδιδασκαλία και καταλήψεις το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κρίνει τα παιδιά με απαράδεκτες αποτυχημένες μεθόδους. Η ειδική αγωγή είναι μάστιγα. Δεν υποστηρίχτηκε ποτέ από το δημόσιο σχολείο. Ντρέπομαι για όλα αυτά. Ντρέπομαι γιατί μετά από 30 χρόνια δεν βελτιώθηκε τίποτα και πρέπει το παιδί μου να φύγει στο εξωτερικό για να βρει το δρόμο του και να δικαιωθούν οι κόποι και οι δεξιότητες του. Πως το κράτος ανταποδίδει στην ελληνική οικογένεια τις θυσίες που κάνει για ένα καλύτερο μέλλον; Ετσι αποφάσισα και έστειλα την επιστολή στην κυρία Κεραμέως ελπίζοντας πως τουλάχιστον θα πάρω μία απάντηση», ανέφερε στο ethnos.gr η Αθηνά Γρέκα.

Η επιστολή της γιατρού στην υπουργό παιδείας:

Αξιότιμη κ. υπουργέ, κ. Κεραμέως καλημέρα σας 

Ονομάζομαι Αθηνά Γρέκα.

Είμαι ιατρός παθολόγος-γεροντολόγος  και μητέρα 3 παιδιών 29, 27 και 18 ετών.

Δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά στην Ελλάδα κι έχω στο βιογραφικό μου ανέκαθεν πλούσια εθελοντική ιατρική  δραστηριοποίηση, με  ιδιαίτερη έμφαση κι ευαισθητοποίηση αυτή την δύσκολη περίοδο υγειονομικής κρίσης που διανύουμε.

Αγαπώ τη χώρα μου , η οποία όμως συνεχώς με απογοητεύει!

Απευθύνομαι σήμερα σε εσάς, με αφορμή τις Πανελλαδικές εξετάσεις της κόρης μου Ζ.Π. (το τρίτο παιδί της οικογένειας μου).

Η κόρη μου εξετάζεται γραπτά και προφορικά, λόγω του οτι ανήκει στην κατηγορία που το κράτος ονομάζει "φυσικώς αδυνάτους"  ( στην κατηγορία: δυσλεξία).

Προερχόμαστε απο ΓΕΛ Γαλατσίου, το οποίο, πλήν πολύ σπανίων φωτεινών εξαιρέσεων διδακτικού προσωπικού, γενικά λειτουργεί με πλημμελή εκπαίδευση μαθητών επι σειρά ετών, με αποκορύφωμα την φετινή χρονιά τηλεκπαίδευσης.

Ως εξεταστικό κέντρο για την επιτροπή προφορικών πανελλαδικών εξετάσεων , ορίστηκε το 5ο ΓΕΛ Ηλιούπολης. 

Με βάση το ΦΕΚ και τις οδηγίες του υπουργείου παιδείας για την προφορική εξέταση υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες εξέτασης, όπως πολύ καλά γνωρίζετε.

Θα ήθελα σας παρακαλώ εφ' όσον κάνετε τον κόπο να  διαβάσετε το mail ( το οποίο έχει κοινοποιηθεί και σε εφημερίδες και εκπαιδευτικά side) να μου απαντήσετε στα εξής ερωτήματα: 

  1. Ποια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή έχουν λάβει οι καθηγητές που εξετάζουν στις εν λόγω επιτροπές, προφορικά τους μαθητές και ποιές επίσημες πιστοποιήσεις έχουν; 
  2. Απο ποιο φορέα ελέγχεται η αγενής και απαξιωτική συμπεριφορά της επιτροπής, προς τους μαθητές που λόγω των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών , είναι άτομα με ιδιαίτερες δυνατότητες αλλά χρειάζονται διαχείρηση , εκτός απο τη στοιχειώδη κι ευνόητη αξιοπρεπή αντιμετώπιση προς τον συνομιλητή μας (ήταν ανύπαρκτη) και ιδιαίτερο παιδαγωγικό χειρισμό; 
  3. Ποιος ελέγχει τη μη τήρηση του χρόνου προφορικής εξέτασης των μαθητών, ο οποίος λόγω κόπωσης και συμπεριφοράς δημοσίου υπαλλήλου της επιτροπής ήταν ο ελάχιστος , απλώς για να φανεί οτι τηρήθηκε μια έμμισθη εκπαιδευτική προφορική διαδιακασία εξέτασης μαθητών;

Μαθητές οι οποίοι κοπίασαν διπλά απο τους υπόλοιπους, λόγω μαθησιακών δυσκολιών, πίστεψαν οτι πιθανόν η χώρα τους θα τους αντιμετωπίσει ισότιμα. 

Αλλά μάλλον έκαναν λάθος! 

Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ανίκανο να διαχωρίσει τον κόπο και την πραγματική προσπάθεια των μαθητών.

Αύριο πέφτει η αυλαία για τον κύριο κορμό μαθημάτων, των μαθητών που αγωνίζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις. 

Προσωπικά για εμένα πέφτει η αυλαία του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, μιας και μετά απο την 30 χρονη διαδρομή μου, ως μητέρα 3 παιδιών στα δημόσια ελληνικά σχολεία, οχι μόνο βελτίωση στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν είδαμε, αλλά μια επιτειδευμένη και προοδευτικά επιδεινούμενη εξαθλείωση της παιδείας, που τρέπει σε φυγή τη νέα γενιά προς το εξωτερικό ή που την οδηγεί στην ιδιωτική παιδεία, σε όποιες περιπτώσεις αυτό είναι εφικτό.

Η παιδεία όμως ( όπως και η υγεία ) είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα για όλους ανεξαιρέτως!

Η απαξίωση μιας χώρας στα μάτια της νέας γενιάς (να είστε απολύτως σίγουρη οτι αυτό συμβαίνει) , είναι η έλλειψη επένδυσης και η χειρότερη παρακαταθήκη για το μέλλον της. 

Εύχομαι να το δείτε εγκαίρως, υπό αυτό το πρίσμα! 

Αναμένοντας τις απαντήσεις σας, στα ερωτήματα μου...

Με εκτίμηση


https://www.ethnos.gr

Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)