ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

29/6/22

Βάσεις 2022: Εκτιμήσεις ανά πεδίο για ΑΕΙ








Βάσεις 2022: Τα Μαθηματικά, είναι αυτά που θα ρίξουν τις επιδόσεις σε Πολυτεχνικές, τμήματα Μαθηματικών και Οικονομικά, τα Αρχαία είναι πιθανόν να ρίξουν σε σχέση με πέρσι τον μέσο όρο των υποψηφίων, ενώ στις επιστήμες Υγείας, με τις Ιατρικές να πρωταγωνιστούν, διαφαίνεται σταθερότητα με μικρές αυξομειώσεις.

Στα μαθηματικά η εικόνα των μαθητών είναι απογοητευτική αφού σχεδόν το 60%, έγραψε κάτω της βάσης. . Στην Ιστορία κάτω από 10 έγραψε το 47.96%, στα Λατινικά το 45.13% και στη Φυσική το 47.39% . Καλύτερα είναι η εικόνα στην Νεοελληνική Γλώσσα και στα Αρχαία.

Φέτος, όμως, η εκτίμηση των βάσεων γίνεται πολύ πιο πολύπλοκη, καθώς οι διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας ανά πανεπιστημιακό τμήμα θα φέρουν μεγάλες αποκλίσεις στα επίπεδα της πτώσης των βάσεων, ακόμα και σε ομοειδή τμήματα. Δηλαδή, είναι πιθανό να δούμε πτώσεις στο ίδιο επιστημονικό πεδίο, άλλες κατακόρυφες κι άλλες πιο συγκρατημένες, ανάλογα με το μάθημα που έχει πριμοδοτήσει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα.

Για παράδειγμα,  οι υποψήφιοι του 2ου επιστημονικού πεδίου που διεκδικούν τμήματα θετικών και τεχνολογικών σπουδών έχουν γράψει σε ένα μεγάλο ποσοστό (60%) χαμηλά στα Μαθηματικά, ενώ οι επιδόσεις τους ήταν καλύτερες, αν όχι σταθερές, στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας.

Οσοι διεκδικούν τμήματα με υψηλό συντελεστή στα δύο τελευταία μαθήματα, δεν θα πρέπει να περιμένουν μεγάλη μείωση των βάσεων, δεδομένου ότι μέχρι πέρσι το μάθημα βαρύτητας ήταν τα Μαθηματικά. Οι υπολογισμοί πλέον αλλάζουν και οι διακυμάνσεις των βάσεων δεν εξαρτώνται μόνο από τους συντελεστές βαρύτητας δύο ίδιων μαθημάτων, όπως ίσχυε μέχρι πέρσι.

Αντίθετα, όσοι διεκδικούν τμήματα τα οποία πριμοδοτούν το μάθημα των Μαθηματικών ίσως δουν μεγαλύτερη μείωση. Το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία, καθώς το κάθε τμήμα, ακόμα και ομοειδές με άλλα τμήματα πανεπιστημίων, έχει ορίσει σε κάποιες περιπτώσεις διαφορετικό συντελεστή.

Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος με καλές επιδόσεις σε Χημεία και Φυσική (17 και 18) και με χαμηλή επίδοση σε Μαθηματικά (12) θα διεκδικήσει το τμήμα Πληροφορικής στο ΑΠΘ που πριμοδοτεί τα μαθήματα Χημείας και Φυσικής με 15.100 μόρια. Αντίθετα, στο τμήμα Μαθηματικών στο ΕΚΠΑ που πριμοδοτεί το μάθημα των Μαθηματικών θα το διεκδικήσει με 14.850 μόρια.

Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν σε όλα τα επιστημονικά πεδία, και πλέον η πορεία των βάσεων δεν θα καθορίζεται μόνο από τον μέσο όρο επίδοσης των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο, αλλά και από τους συντελεστές βαρύτητας που διαμορφώνουν δεκάδες ή και εκατοντάδες τελικούς βαθμούς για τον κάθε υποψήφιο.

Βάσεις 2022: Ενδεικτικά παραδείγματα

ΙΑΤΡΙΚΕΣ: Σε αυτή την περίπτωση, ο μέσος όρος των υποψηφίων θα είναι κι αυτός που θα διαμορφώσει την τελική βάση της πιο δημοφιλούς σχολής του 3ου επιστημονικού πεδίου. Ολες οι Ιατρικές έχουν αποδώσει 25% σε κάθε μάθημα.

ΝΟΜΙΚΕΣ: Σε αυτή την περίπτωση γίνονται πιο περίπλοκοι οι υπολογισμοί, καθώς οι Νομικές Αθήνας και Κομοτηνής έχουν αποδώσει 25% σε όλα τα μαθήματα. Επομένως, οι χαμηλότερες επιδόσεις που στο μάθημα των Αρχαίων θα είναι μικρότερης κλίμακας όσον αφορά τον τελικό μέσο όρο σε σχέση με τη Νομική Θεσσαλονίκης, η οποία πριμοδοτεί τα Αρχαία και την Εκθεση με 30%. Ενας υποψήφιος με χαμηλότερη επίδοση στα Αρχαία και άριστες επιδόσεις στα υπόλοιπα μαθήματα διεκδικεί ακόμα και με 300 μόρια χαμηλότερα τη Νομική Θεσσαλονίκης απ’ ό,τι την Αθήνα.

ΦΥΣΙΚΟ: Αντίστοιχα, ακόμα και σε περιπτώσεις τμημάτων, όπου το επιστημονικό αντικείμενο αντιστοιχεί σε εξεταζόμενο μάθημα, όπως στην περίπτωση του Φυσικού, οι αποκλίσεις θα είναι αξιοπρόσεκτες, μιας στα ομώνυμα τμήματα Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης και Αθήνας ο συντελεστής στο μάθημα της Φυσικής είναι 33%, στην Πάτρα και στην Καβάλα 30%, στο Ηράκλειο Κρήτης 27% και στη Λάρισα 25%.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΕΣ: Το μάθημα της Γλώσσας είναι αυτό που επέλεξαν τα συγκεκριμένα τμήματα να πριμοδοτήσουν με 30% έως 35%. Σε αυτή την περίπτωση, εάν ο μέσος όρος των υποψηφίων στη Γλώσσα είναι χαμηλότερος σε σχέση με πέρσι, τα τμήματα που έχουν πριμοδοτήσει αυτό το μάθημα είναι πολύ πιθανόν να έχουν μεγαλύτερη απόκλιση στην πτώση της βάσης εισαγωγής τους σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα που έχουν μοιράσει την πριμοδότηση.

ΤΕΦΑΑ: Και σε αυτή την περίπτωση το μάθημα της Γλώσσας είναι αυτό που θα διαμορφώσει το αν θα πέσουν ή θα σταθεροποιηθούν οι βάσεις, καθώς το σύνολο των τμημάτων επέλεξε να το πριμοδοτήσει κατά 30%.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Από τη στιγμή που το 60% των υποψηφίων του 4ου επιστημονικού πεδίου έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, μεγαλύτερη πτώση αναμένεται στα τμήματα που έχουν πριμοδοτήσει αυτό το μάθημα. Αυτό παρατηρείται κυρίως στα τμήματα των κεντρικών ιδρυμάτων, όπου οι βάσεις αναμένεται να καταγράψουν μεγαλύτερες απώλειες μορίων απ’ ό,τι σε κάποια περιφερειακά που επέλεξαν να πριμοδοτήσουν το μάθημα της Οικονομίας και στο οποίο αναμένεται να καταγραφούν καλές επιδόσεις.

Βάσεις 2022: Ανά πεδίο

Καθοδική αναμένεται η πορεία των βάσεων στο 1ο επιστημονικό πεδίο. Τα Αρχαία δυσκόλεψαν αρκετά τους υποψηφίους, οι οποίοι ναι μεν ανταποκρίθηκαν στα άλλα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όμως οι επιδόσεις τους αναμένεται να επηρεαστούν και να είναι χαμηλότερες από τις περσινές. Σημειώνεται πάντως ότι πρόκειται για ένα πεδίο που διαχρονικά δεν παρατηρούνται μεγάλες αυξομειώσεις στις βάσεις εισαγωγής.

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο, με 60% των υποψηφίων να αναμένεται να έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, οι βάσεις θα είναι καθοδικές, αλλά με αρκετές διακυμάνσεις ανά τμήμα, λόγω των συντελεστών βαρύτητας. Επίσης, οι επιδόσεις σε Φυσική και κυρίως στη Χημεία αναμένεται να συγκρατήσουν μια πιθανή ελεύθερη πτώση λόγω Μαθηματικών.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο, οι διακυμάνσεις θα είναι μικρές, καθώς το μάθημα της Βιολογίας, αν και δυσκόλεψε, δεν αναμένεται να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον μέσο όρο. Οι υποψήφιοι του εν λόγω πεδίου καταγράφουν διαχρονικά τις καλύτερες επιδόσεις, και με το μάθημα της Χημείας να είναι φέτος μια ευχάριστη έκπληξη γι’ αυτούς, αναμένεται σταθερότητα.

Τέλος, στο 4ο επιστημονικό πεδίο, τα Μαθηματικά θα είναι το «μοιραίο» μάθημα, ιδίως για τα τμήματα που έχουν αποφασίσει να το πριμοδοτήσουν. Σε αυτά ίσως είναι υψηλότερες οι απώλειες, απ’ ό,τι στα υπόλοιπα τμήματα. Συνολικά, οι βάσεις εκτιμάται ότι θα είναι σε καθοδική πορεία.

Βάσεις 2022: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Οι χαμηλότερες επιδόσεις που αναμένονται φέτος στον μέσο όρο των υποψηφίων θα ρίξουν και την Ελάχιστη Βάση σε σχέση με πέρσι. Οι σχολές και τα τμήματα έχουν προχωρήσει σε διορθώσεις ώστε να αποφευχθούν οι περσινές αστοχίες της πρώτης εφαρμογής, ενώ μικρός αριθμός τμημάτων έχει προχωρήσει σε αύξηση του συντελεστή, ανεβάζοντας τον πήχη δυσκολίας για τους υποψηφίους.

Και πάλι όμως θα υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός υποψηφίων που δεν θα έχει τη δυνατότητα εισαγωγής σε κανένα πανεπιστημιακό τμήμα, με τον αριθμό να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρσι και να αφορά υποψηφίους με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Επίσης, ένας αριθμός υποψηφίων θα αποκλειστεί από πολλά τμήματα και θα έχει περιορισμένες επιλογές, καθώς δεν θα καταφέρει να «πιάσει» την υψηλή Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που θα διαμορφωθεί σε πολλά κεντρικά ιδρύματα.

Και φέτος, όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια αναμένεται να συνεχιστεί το φαινόμενο μεγάλης ψαλίδας μεταξύ των υποψηφίων με πολύ υψηλούς βαθμούς και αυτών με χαμηλές επιδόσεις.

Χαμηλότερη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αναμένεται σχεδόν με βεβαιότητα στο 4ο επιστημονικό πεδίο, που καταγράφει διαχρονικά τις χαμηλότερες επιδόσεις από τους υποψηφίους του, ενώ με την ανακοίνωση των βαθμολογιών την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και για τα υπόλοιπα πεδία.

Βάσεις 2022: O υπολογισμός των μορίων

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:

Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Βάσεις 2022: Ο αριθμός των εισακτέων

Ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες φέτος είναι 68.394, κατά 10% λιγότεροι από πέρυσι (60.070 το 2021). Στο παραπάνω νούμερο δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο Εμπορικό Ναυτικό.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ίδιου γνωστικού αντικειμένου, αναμένεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Σημειώνεται ότι 393 Σχολές έχουν κρατήσει ίδιο το συντελεστή βαρύτητας με πέρυσι.

Κάποια Τμήματα, για παράδειγμα, Γεωπονική Αμαλιάδας, Μουσειολογία Πύργου, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων Αγρινίου, δεν θα δεχτούν φέτος φοιτητές.

Εν τω μεταξύ, η εξέταση των Ειδικών και Μουσικών Μαθημάτων συνεχίζεται μέχρι και την Πέμπτη 30 Ιουνίου.

Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:

Τα στατιστικά

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε επίσης στη δημοσιότητα αναλυτικά τα στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις (2022) ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Όπως φαίνεται με μια πρώτη ανάγνωση οι μαθητές φαίνεται να μην τα πήγαν καλά στα μαθηματικά με σχεδόν το 60% των μαθητών να γράφει κάτω από τη βάση που επηρεάζει τόσο τους υποψήφιους του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (Οικονομικών Σπουδών και Σπουδών Πληροφορικής), όσο και του 2ου, δηλαδή των Θετικών Επιστημών.

Παράλληλα λίγο κάτω από τους μισούς μαθητές έγραψαν κάτω από τη βάση σε Ιστορία, Λατινικά και Φυσική.

Δείτε τα στατιστικά  των Πανελληνίων εδώ.


Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2022 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger