Oι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα results.it.minedu.gov.gr, ενώ στάλθηκαν και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.
Κοτώντας τα αποτελέσματα και τα στατιστικά φαίνονται τα εξής:
Σημαντική μείωση αριστούχων (βαθμολογική κλίμακα 18-20). Στα μαθήματα των Αρχαίων, της Πληροφορικής, της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Βιολογίας, της Οικονομίας, κλπ έχουμε αποψίλωση των αριστούχων.
Μείωση των υποψηφίων που κινήθηκαν στη βαθμολογική κλίμακα 0-10.
Περίπου οι 3 στους 4 υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής βρέθηκαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά και στην ίδια κατάσταση βρέθηκαν οι μισοί περίπου υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στα μαθήματα Ιστορία και Λατινικά και οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας στη Φυσική.
Πώς θα κινηθούν οι βάσεις 2022
Η πτώση θεωρείται πιθανή, όμως το επίπεδό της είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί από τους αναλυτές, καθώς οι συντελεστές βαρύτητας λειτουργούν ως παράγοντας που ανατρέπει όλους τους υπολογισμούς σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Οι βαθμολογίες δείχνουν συγκέντρωση των επιδόσεων των υποψηφίων σε χαμηλές και μεσαίες βαθμολογίες, δεδομένης όμως της χαμηλής επίδοσης που είχε καταγραφεί και πέρσι, η πτώση των βάσεων δεν αναμένεται να είναι «ιστορική».
Τα καθοριστικά μαθήματα για τη φετινή χρονιά ήταν τα Μαθηματικά και τα Αρχαία, ενώ οι υποψήφιοι του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου δυσκολεύτηκαν και στο μάθημα της Φυσικής, ενώ του 1ου πεδίου στο μάθημα των Λατινικών.
Συγκρατημένες είναι οι προβλέψεις για τις κινήσεις των φετινών βάσεων, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι οι δημοφιλείς σχολές όπως Νομικές, Ιατρικές και Ψυχολογίες δεν θα κινηθούν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την σημαντική μείωση αριστούχων που καταγράφεται φέτος.
Η πτώση θεωρείται πιθανή, όμως το επίπεδό της είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί από τους αναλυτές, καθώς οι συντελεστές βαρύτητας λειτουργούν ως παράγοντας που ανατρέπει όλους τους υπολογισμούς.
Οι βαθμολογίες δείχνουν συγκέντρωση των επιδόσεων των υποψηφίων σε χαμηλές και μεσαίες βαθμολογίες, δεδομένης όμως της χαμηλής επίδοσης που είχε καταγραφεί και πέρσι, η πτώση των βάσεων δεν αναμένεται να είναι «ιστορική».
Τα καθοριστικά μαθήματα για τη φετινή χρονιά ήταν τα Μαθηματικά και τα Αρχαία, ενώ οι υποψήφιοι του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου δυσκολεύτηκαν και στο μάθημα της Φυσικής, ενώ του 1ου πεδίου στο μάθημα των Λατινικών.
Με τους άπειρους συνδυασμούς που προκύπτουν πλέον για τον μέσο όρο κάθε υποψηφίου, τα τμήματα που έχουν πριμοδοτήσει τα παραπάνω μαθήματα ίσως έχουν μεγαλύτερες απώλειες.
Πάντως, η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από μία διαρροή 4.000 υποψηφίων από τη μάχη των Πανελλαδικών, δηλαδή ένα ποσοστό 5% σε σχέση με πέρσι. Η υψηλή ζήτηση για περιορισμένες θέσεις, ιδίως σε περιπτώσεις συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων, όπως το 1ο, φαίνεται να «ηρεμεί» ως φαινόμενο, με τον ανταγωνισμό να γίνεται ηπιότερος φέτος, ενώ και η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από πέρσι, φαίνεται να έχει αποθαρρύνει υποψηφίους που τα προηγούμενα χρόνια στόχευαν με πολύ χαμηλές επιδόσεις να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Βάσεις 2022: Ανά πεδίο
1ο πεδίο-Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές
Με απώλειες υποψηφίων της τάξης του 20%, το πιο ανταγωνιστικό πεδίο λόγω υψηλής ζήτησης υποψηφίων και χαμηλής προσφοράς φαίνεται ότι για πρώτη χρονιά, μετά από πολύ καιρό, κάνει πολύ πιο εύκολη την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι βάσεις σε αυτό το πεδίο φαίνεται ότι θα παρουσιάσουν καθολική πτώση.
2ο πεδίο-Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών
Οι καλοί μαθητές ξεχώρισαν και φέτος, με ένα ικανοποιητικό ποσοστό, χαμηλότερο από πέρσι όμως, να κινείται μεταξύ 18 και 20. Αντίθετα, οι μαθητές κάτω από τη βάση εντοπίστηκαν αυξημένοι μόνο στην περίπτωση των Μαθηματικών και της Φυσικής.
Οι βάσεις σε δημοφιλείς Πολυτεχνικές σχολές όπως όλα δείχνουν θα έχουν μια μικρή πτώση, όμως οι συντελεστές βαρύτητας θα είναι αυτοί που καθορίσουν πώς θα κινηθούν. Στις σχολές που έχουν επιλέξει να πριμοδοτήσουν τα Μαθηματικά, η πτώση ίσως είναι μεγαλύτερη.
Στα Μαθηματικά σχεδόν το 40% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ χαμηλές ήταν οι επιδόσεις και στη Φυσική με το 47,39% να γράφει κάτω από 10.
Οι καλύτερες επιδόσεις στη Χημεία, που ήταν το μόνο μάθημα με αύξηση του ποσοστού αριστούχων κατά 700 επιπλέον, σε σχέση με πέρσι, φαίνεται να μην ανεβάζουν τις βάσεις, καθώς υπάρχουν απώλειες από το μάθημα της Φυσικής.
Ενδεικτικά, οι εκτιμήσεις για τις βάσεις εισαγωγής στα τμήματα Φυσικού θα πρέπει να υπολογίσουν το γεγονός ότι το κάθε τμήμα έχει αξιολογήσει διαφορετικά το μάθημα της Φυσικής από 33% έως 25% συντελεστή βαρύτητας.
3ο πεδίο-Επιστημών Υγείας
Αντίστοιχες είναι οι επιδόσεις και στο 3ο επιστημονικό πεδίο, όπου οι καλύτερες σε σχέση με πέρσι επιδόσεις στη Χημεία εξισώνονται από τις επιδόσεις σε Φυσική και Βιολογία.
Ειδικότερα, στη Βιολογία, οι αριστούχοι μειώθηκαν 3% και στη Φυσική κατά 4%. Ομως ο αριθμός των υποψηφίων κάτω από τη βάση άγγιξε το 49,4%.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι δημοφιλείς Ιατρικές δεν θα κινηθούν σε υψηλά επίπεδα φέτος, με τις βάσεις συνολικότερα να πέφτουν, συγκρατημένα όμως σε σχέση με τα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία σε όλες τις σχολές.
Υπενθυμίζεται ότι στις Ιατρικές ο μέσος όρος των υποψηφίων θα είναι κι αυτός που θα διαμορφώσει την τελική βάση της πιο δημοφιλούς σχολής του 3ου επιστημονικού πεδίου. Ολες οι Ιατρικές έχουν αποδώσει 25% σε κάθε μάθημα.
4ο πεδίο-Οικονομίας και Πληροφορικής
Το μάθημα της Πληροφορικής ήταν αυτό που τελικά αποτέλεσε έκπληξη για το εν λόγω πεδίο, καθώς οι επιδόσεις-Βατερλό στα Μαθηματικά ήταν αναμενόμενες. Αν και τα θέματα δεν κρίθηκαν δύσκολα, οι υποψήφιοι έγραψαν σε ποσοστό 39,84% κάτω από τη βάση (σ.σ. από 41,69% πέρσι με δυσκολότερα θέματα) ενώ και οι αριστούχοι ήταν λιγότεροι κατά 5%, δηλαδή 1.200 λιγότεροι.
Η πτώση αναμένεται στον περιορισμένο αριθμό σχολών που καταγράφουν υψηλές βάσεις εισαγωγής, ενώ στις υπόλοιπες η πτώση θα κυμανθεί ανάλογα με τα μοριοδοτούμενα μαθήματα.
Οι σχολές και τα τμήματα Οικονομικών κυρίως σε κεντρικά τμήματα που έχουν πριμοδοτήσει τα Μαθηματικά, ίσως έχουν μια σημαντική απώλεια, όπως επίσης και οι Πληροφορικές, ιδίως στα κεντρικά ιδρύματα, λόγω περιορισμού των καλών επιδόσεων.