Οι περισσότεροι γονείς θέλουμε τα παιδιά μας να είναι καλοί μαθητές. Πολλοί το κάνουν, για να καλύψουν τα δικά τους κενά. Θέλουν οι δάσκαλοι να λένε μόνο καλά λόγια για τα παιδιά τους και ίσως να έχουν ως στόχο, τα παιδιά τους να ακολουθήσουν τα όνειρα, που σαν γονείς δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν.
Άλλοι, πιστεύουν ότι χωρίς πτυχία και ξένες γλώσσες δεν πρόκειται το παιδί τους να καταφέρει τίποτα στη ζωή του. Ανησυχούν λοιπόν για το μέλλον του. Θέλουν να ακολουθήσει τα όνειρά του, αλλά θέλουν να ξέρουν ότι θα είναι πάντα εξασφαλισμένο.
Φαίνεται όμως, πως δεν παίζουν ρόλο τόσο οι επιδόσεις σου στο σχολείο. Φυσικά, στην χώρα που ζούμε, η αξιοκρατία έχει πάει περίπατο εδώ και πολλά χρόνια. Οπότε δεν κατέχουν υψηλόβαθμες θέσεις αναγκαστικά, αυτοί που έχουν και πολλά πτυχία.
Εκτός αυτού όμως, φαίνεται πως το κατά πόσο ευέλικτος είσαι καθορίζεται από το πόσο είχες τα κότσια από μικρή ηλικία, να πας αντίθετα στα θέλω των άλλων, γιατί έθεσες ως προτεραιότητα τα δικά σου θέλω. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε 8 λόγους που οι κακοί μαθητές, πολλές φορές είναι περισσότερο κερδισμένοι από τους καλούς. Διαβάστε παρακάτω:
Δεν ενδιαφέρονται για τους βαθμούς
Για πολλούς καλούς μαθητές, οι βαθμοί καθορίζουν την επιτυχία τους σε κάτι: εάν έχουν καλούς βαθμούς, αυτό σημαίνει ότι πέτυχαν κάτι. Ωστόσο, όλοι οι βαθμοί είναι υποκειμενικοί και εξαρτώνται όχι μόνο από την ποιότητα της γνώσης, αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως ο δάσκαλος και η διάθεσή τους.
Οι κακοί μαθητές δεν χρειάζονται βαθμούς για να αποδείξουν ότι είναι επιτυχημένοι. Όταν επιδιώκουν κάτι, δεν αναζητούν την εκτίμηση άλλων ανθρώπων. Ενδιαφέρονται περισσότερο για το πόσο ικανοποιημένοι είναι με αυτό που έχουν καταφέρει οι ίδιοι.
Οι κακοί μαθητές δεν προσπαθούν να δείχνουν “καλοί”
Για τους καλούς μαθητές, είναι συχνά πολύ σημαντικό να κάνουν καλή εντύπωση στον δάσκαλό τους. Γι ‘αυτό προσπαθούν να είναι ενεργοί, ακόμη και όταν δεν ενδιαφέρονται για ένα θέμα. Οι κακοί μαθητές δεν προσπαθούν να εντυπωσιάσουν κανέναν. Παρόλο που σέβονται τους δασκάλους, δεν κάνουν πράγματα που δεν θέλουν να κάνουν.
Η συμπεριφορά που έχουμε στο σχολείο σαν μαθητές, πολλές φορές καθορίζει την συμπεριφορά που θα έχουμε αύριο – μεθαύριο απέναντι στα αφεντικά και στους ανωτέρους μας.
Δεν τα κάνουν όλα μόνοι τους
Πολλοί καλοί μαθητές ακολουθούν τον κανόνα: “Αν θέλετε κάτι να γίνει, κάντε το μόνοι σας.” Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν συνηθίσει να είναι εκεί 100% και να ελέγχουν τα πάντα οι ίδιοι. Αντίθετα, οι κακοί μαθητές χρησιμοποιούν άλλους ανθρώπους για να πάρουν αυτό που θέλουν.
Στην ενήλικη ζωή, οι άνθρωποι εμμένουν επίσης σε αυτά τα πρότυπα: ενώ μερικοί εξαντλούνται κάνοντας περισσότερα από ό, τι μπορούν στην πραγματικότητα, άλλοι μεταβιβάζουν τα καθήκοντά τους σε διαφορετικούς ανθρώπους.
Οι κακοί μαθητές ,επιτρέπουν στον εαυτό τους να μην είναι τέλειος
Μερικοί άνθρωποι ακολουθούν τον κανόνα: “Είτε θα το κάνω σωστά, είτε δε θα το κάνω καθόλου.” Το να ζεις έτσι, είναι πολύ δύσκολο γιατί δεν μπορείς να είσαι επιτυχημένος σε κάθε τομέα.
Οι άνθρωποι με αυτή τη λογική, συνήθως περνούν χρόνια σε μια αδιέξοδη δουλειά, δουλεύοντας όλο και πιο σκληρά για να τα καταφέρουν, ενώ θα μπορούσαν να κάνουν κάτι που να τους αρέσει περισσότερο.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα: «Πήγαινα σε μια σχολή τέχνης και υπήρχε ένα αγόρι εκεί. Ήταν αρκετά καλός, αλλά δεν έκανε πολύ καλή δουλειά στο γυμνάσιο. Αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να γίνει ένας από τους καλύτερους καλλιτέχνες γκράφιτι στη χώρα.
Τώρα, συνεργάζεται με ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Αν ήταν τελειομανής σε όλα και ενδιαφερόταν μόνο για τους βαθμούς του, δε θα είχε φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Το ταλέντο του, δε θα το είχε ανακαλύψει ποτέ.”
Δεν ασχολούνται με πράγματα που δεν τους ενδιαφέρουν
Οι καλοί μαθητές διαβάζουν ακόμη και μαθήματα που δεν τους ενδιαφέρουν με προσοχή. Αυτό, τους δημιουργεί την λογική ότι πρέπει να έχουν το ίδιο ενδιαφέρον για όλα. Έτσι, μπορεί σαν ενήλικοι να εγκλωβιστούν σε αδιέξοδες σχέσεις και δουλειές που δεν τους αρέσουν.
Από την άλλη οι κακοί μαθητές, ενδιαφέρονται μόνο γι’ αυτά που πραγματικά τους αρέσουν. Δείχνουν ότι έχουν προσωπικότητα και θέλουν να ασχοληθούν με πράγματα που θα τους γεμίσουν δημιουργικά την μέρα. Ακολουθεί ακόμη ένα παράδειγμα:
«Πήγα σε 7 διαφορετικά σχολεία και ήμουν πάντα κακός μαθητής. Δεν ήθελα να μελετήσω τα θέματα που δεν με ενδιέφεραν. Κάποια στιγμή, σταμάτησα να πηγαίνω σε μαθήματα μαθηματικών. Ταυτόχρονα, διάβαζα πολλά πράγματα που με ενδιέφεραν.
Επίσης, χρησιμοποιούσα ήδη το Διαδίκτυο όταν κανένας από τους δασκάλους μου δεν ήξερε καν τι ήταν. Πέρασα όλο τον ελεύθερο χρόνο μου στο διαδίκτυο, παίζοντας με τον υπολογιστή, διαβάζοντας ή περπατώντας.”
Έχουν κι άλλα πράγματα να κάνουν, εκτός από τις εργασίες για το σπίτι!
Οι κακοί μαθητές περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους με τον τρόπο που θέλουν: διαβάζουν, παίζουν σπορ, παίζουν μουσική, χορεύουν ή παίζουν με άλλα παιδιά. Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, οι καλοί μαθητές συχνά δυσκολεύονται να χαλαρώσουν επειδή είναι πάντα τεταμένοι όχι μόνο ψυχικά, αλλά και ψυχολογικά.
Δυστυχώς, αυτό το πρόβλημα παραμένει μαζί τους ακόμη και όταν μεγαλώνουν: συχνά νιώθουν άγχος επειδή φοβούνται μήπως δεν ανταποκριθούν στις προσδοκίες των άλλων ανθρώπων.
Νιώθουν καλά και με τις επιτυχίες και με τις αποτυχίες τους!
Όλοι μας έχουμε γνωρίσει ανθρώπους που δεν μπορούν να διαχειριστούν μια αποτυχία. Γι’ αυτούς μια αποτυχία σημαίνει η καταστροφή του κόσμου. Από την άλλη, οι κακοί μαθητές έχουν μάθει να παίρνουν και καλούς βαθμούς και κακούς. Έτσι, διαχειρίζονται καλύτερα τις αποτυχίες και έχουν λιγότερο άγχος.
Οι κακοί μαθητές είναι έτοιμοι να πάρουν ρίσκα!
Οι άνθρωποι που δεν ήταν καλοί μαθητές έμαθαν να επιβιώνουν στις δυσκολίες και να βρίσκουν εναλλακτικές λύσεις. Έμαθαν, να παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους και να αντιμετωπίζουν τους γονείς τους, θέτοντας δικούς τους στόχους – ανεξάρτητους από τις μαθητικές επιδόσεις τους – .
Εάν θέλουν να αλλάξουν σχολή, δουλειά ή χώρα θα το κάνουν χωρίς να φοβηθούν τι τους περιμένει. Είναι έτοιμοι να τα παίξουν όλα για όλα, κάθε στιγμή!