Τα λάθη που κάνουν οι γονείς καθώς κάνουν
τις σχολικές εργασίες με τα παιδιά τους και οι τρόποι επίλυσής τους:
1.
Η πραγματοποίηση της σχολικής μελέτης και των εργασιών οπουδήποτε, στην
κουζίνα – κατά την προετοιμασία του δείπνου, στο σαλόνι -ενώ τα υπόλοιπα μέλη
της οικογένειας βλέπουν τηλεόραση κλπ. Εναλλακτικά: Βεβαιωθείτε ότι «ο χρόνος
εργασίας στο σπίτι» είναι σημαντικός, και πραγματοποιείται σε ένα συγκεκριμένο
μέρος, κατά προτίμηση στην δική του γωνία μελέτης του παιδιού. Εάν δεν υπάρχει
ξεχωριστός χώρος, επιλέξτε ένα ήσυχο μέρος στο σπίτι, χωρίς να υπάρχουν εκεί
στοιχεία απόσπασης της προσοχής, χωρίς τηλεόραση.
2.
Οι γονείς διαμαρτύρονται για την ποσότητα ή την ποιότητα των σχολικών
εργασιών που έχουν δοθεί στα παιδιά τους. Εναλλακτικά: Αποδεχτείτε την
πραγματικότητα. Η σχολική μελέτη είναι αυτή που είναι. Αν διαπιστώσουμε ότι οι
εργασίες είναι πέρα από τις δυνατότητες του παιδιού σας, πρέπει να απευθυνθείτε
στο σχολείο και να ενημερώσετε, αλλά στο σπίτι θα πρέπει να σέβεστε την απόφαση
του εκπαιδευτικού, όποτε φυσικά είναι αυτό δυνατό. Θυμηθείτε ότι ετοιμάζουμε τα
παιδιά να βγουν στο στίβο της ζωής, και σε αυτό τον στίβο θα χρειαστούν πολλή
δουλειά και προσπάθεια.
3.
Η πραγματοποίηση των εργασιών από του γονείς. Εναλλακτικά: Η πραγματοποίηση
των εργασιών των παιδιών σας, από εσάς, δεν αυξάνει την εργασιακή τους
ικανότητα ή την πειθαρχία, ούτε τους διδάσκει κάτι νέο από άποψη γνώσεων. Αυτό
αποτελεί κοινή λογική. Δεν χρειάζεται να διορθώνετε τις ασκήσεις στο σπίτι. Ο
στόχος των εργασιών δεν είναι να παρουσιαστούν στον εκπαιδευτικό ολόσωστα
γραμμένες, αλλά να κατευθύνουν το παιδί στο να προσπαθήσει να τις κάνει, ώστε
να διακρίνει οποιαδήποτε δυσκολία αντιμετωπίσει. Οι διορθώσεις των διδασκόντων
είναι χρησιμότερες, και σε αυτές θα πρέπει να δίνει βάση το παιδί σας. Ωστόσο,
αποτελεί ευθύνη του γονέα να ελέγξει ότι το παιδί του έχει διορθώσει τις
εργασίες του στο σχολείο και έχει μάθει από τα λάθη του.
4.
Η θεώρηση ότι οι εργασίες λειτουργούν μόνο ως μέσο απόκτησης γνώσεων.
Εναλλακτικά: Οι εργασίες ενισχύουν την εκμάθηση και πάνω απ’ όλα αποτελούν
ευκαιρία να μάθουν τα παιδιά να εργάζονται αυτόνομα. Οι γονείς μπορούν να
βοηθήσουν τα παιδιά να βρουν τις απαντήσεις αναζητώντας τες στα σχολικά
εγχειρίδια ή πλέον και στο διαδίκτυο.
5.
Η μετατροπή της σχολικής μελέτης σε «περίοδο προστριβής και αντιπαραθέσεων»
καθημερινά στο σπίτι. Εναλλακτικά: Μετατρέψτε το χρόνο μελέτης σε περίοδο
γαλήνης και ηρεμίας. Αν ο μαθητής αντιμετωπίσει δυσκολίες, μπορεί και πρέπει να
συμβουλεύεται τον εκπαιδευτικό του την επόμενη ημέρα στο σχολείο. Είναι αρκετά
αρνητικό να δημιουργείται άγχος στο σπίτι, σχετικά με θέματα που σχετίζονται με
το σχολείο.
6.
Το γεγονός ότι δεν λαμβάνετε σοβαρά υπόψιν την ανάγκη του παιδιού για την
παρουσία σας και την υποστήριξη σας στη σχολική του μελέτη. Εναλλακτικά: Αφήστε
κάτω το κινητό σας και προσπαθήστε να είστε διαθέσιμοι για το παιδί σας, παρακολουθώντας
και δίνοντας βάση σε ό,τι χρειάζεται.
7.
Η επιβολή του απόλυτου ελέγχου. Εναλλακτικά: Εάν τα παιδιά επιθυμούν ο
γονέας να εμπλακεί στη μελέτη τους, ζητήστε από το παιδί να σας πει το μάθημα
που έχει να μάθει, προφορικά απ’ έξω δυνατά, για να βεβαιωθείτε ότι κατάλαβαν
τι έχουν να μάθουν. Αν κάνουμε τα παιδιά νευρικά, είναι καλύτερο να
εμπιστευθούμε το δικό τους αίσθημα ευθύνης. Και πείτε τους με ενθουσιασμό ότι
πιστεύετε στις δυνατότητες των παιδιών σας.
8.
Αποφυγή της επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς. Εναλλακτικά: προωθήστε την
επικοινωνία και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Συμβουλευτείτε τους μήπως
το παιδί σας χρειάζεται κάποια συμπληρωματική βοήθεια ή εσείς ως γονείς κάποιες
κατευθύνσεις.
9.
Η πραγματοποίηση της σχολικής μελέτης, όταν τα παιδιά είναι ήδη εξαντλημένα
από εξωσχολικές δραστηριότητες. Εναλλακτικά: Οι εξωσχολικές δραστηριότητες
είναι απαραίτητες, αλλά δεν θα πρέπει να καταλήγουν εμμονικές ή
ψυχαναγκαστικές. Οι μαθητές μπορεί να έχουν: αθλήματα, ξένες γλώσσες, μουσική
καθώς και άλλες δραστηριότητες. Είναι καλύτερο να προσαρμοστούν οι εξωσχολικές
δραστηριότητες στην προσωπικότητα και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Σημαντικό
είναι να διατηρήσετε μερικές ήρεμες βραδιές στο σπίτι, όπου τα παιδιά θα έχουν
να ασχοληθούν μόνο με ελεύθερο παιχνίδι και με τη σχολική μελέτη.
10. Η χρονική ασυνέπεια στη
σχολική μελέτη. Εναλλακτικά: Η σχολική μελέτη έχει να κάνει γενικά με την
εκμάθηση της αυτοπειθαρχίας και της αυτόνομης εργασίας. Βοηθάμε με το να
ενθαρρύνουμε τα παιδιά να θέσουν μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο έναρξης και
λήξης της μελέτης, ίσως παράλληλα με μια ελάχιστη και μέγιστη περίοδο μελέτης.
Η σχολική μελέτη θα πρέπει να λαμβάνει χώρα πάντα την ίδια συγκεκριμένη ώρα,
στον ίδιο χώρο και πάντα με το κινητό τηλέφωνο απενεργοποιημένο. Το γεγονός να
υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος για το καθετί αποτελεί μια σημαντική διαδικασία
μάθησης για ένα παιδί. Οι γονείς είναι αυτοί που πρέπει να το αποτελέσουν το
πρότυπο σε αυτή την περίπτωση.
Αν είστε γονιός και αισθάνεστε πως δεν
μπορείτε να ανταποκριθείτε στις σχολικές απαιτήσεις των παιδιών σας, ίσως θα
έπρεπε να βρείτε εκπαιδευτικούς που θα σας βοηθήσουν με επιστημονικό και έγκυρο
τρόπο. Αν χρειάζεστε τέτοιους εκπαιδευτικούς, συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα.
Αμέσως, μια ομάδα εξειδικευμένων και αξιόπιστων καθηγητών θα έρθει σε επαφή
μαζί σας, ώστε να γνωριστείτε και να δείτε αν θέλετε να συνεργαστείτε: