Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου φέτος ανέδειξε τα προβληματικά σημεία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Οι Eλληνες μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση χωλαίνουν στα μαθήματα των θετικών επιστημών, κυρίως σε Μαθηματικά και Φυσική.
Λίγο περισσότεροι από τους μισούς κατάφεραν να ξεπεράσουν τη βάση στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να δώσει την τελική έγκρισή της στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ώστε η Τράπεζα Θεμάτων να επεκταθεί στη Γ΄ τάξη γενικών και επαγγελματικών λυκείων, με πρώτη εφαρμογή στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου του σχολικού έτους 2022-2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά τις φετινές προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και της Β΄ Λυκείου, πάνω από 10 έγραψε το 51,9% των μαθητών στην Αλγεβρα, στη Γεωμετρία το 52,52%, στη Φυσική το 52,6% και στη Χημεία το 55,15%. Καλύτερα είναι τα ποσοστά στα βασικά μαθήματα των ανθρωπιστικών επιστημών και των επιστημών υγείας.
Στην Ιστορία το 62,05% των μαθητών βαθμολογήθηκε πάνω από 10, στη Βιολογία το 69,20%, το 72,82% στα Αρχαία και το 77,54% στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.