Ενα νέο λογισμικό που χρησιμοποιεί τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης για να απαντήσει –άψογα- σε οποιαδήποτε ερώτηση ή να «δημιουργήσει» μια ερώτηση το ίδιο, σήμανε συναγερμό στα εκπαιδευτικά ιδρύματα για το φόβο εκτεταμένων αντιγραφών.
Τα πανεπιστήμια της Αυστραλίας αλλάζουν τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και άλλων αξιολογήσεων των φοιτητών, διότι το λογισμικό ChatGPT είναι το απόλυτο εργαλείο για να γράψει τις εργασίες… στη θέση τους.
Μάλιστα, κάποιοι φοιτητές έχουν ήδη «συλληφθεί» να κάνουν χρήση του λογισμικού για να δώσουν γραπτές εξετάσεις.
Το ChatGPT, το οποίο δημιουργεί κείμενο για οποιοδήποτε θέμα ως απάντηση σε κάποιο ερώτημα, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο από το OpenAI και έχει ήδη απαγορευτεί στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης. Ο λόγος είναι ότι δημιουργούσε εύλογες ανησυχίες σχετικά με τον «αρνητικό αντίκτυπό που μπορεί να έχει στην εκμάθηση» ενώ φέρεται να ευνοεί και τη δυνατότητα λογοκλοπής.
Σύμφωνα με τον Guardian, στο Λονδίνο, ένας ακαδημαϊκός το δοκίμασε σε πρόσφατες εξετάσεις για να απαντήσει σε μια ερώτηση. Διαπίστωσε ότι η απάντηση που έδωσε το πρόγραμμα ήταν «συνεκτική, ολοκληρωμένη και με επιχειρήματα, κάτι που οι σπουδαστές συχνά αποτυγχάνουν να κάνουν», προσθέτοντας ότι θα πρέπει πλέον να σκεφτεί ένα διαφορετικό είδος εξέτασης των γνώσεων των φοιτητών ή να τους στερήσει την πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε μελλοντικές εξετάσεις.
Φαίνεται, μάλιστα, πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να ξεγελάσει το λογισμικό που έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει περιπτώσεις λογοκλοπής σε φοιτητικές εργασίες.
Στην Αυστραλία, οι ακαδημαϊκοί έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους για αυτή την ικανότητα του ChatGPT, το οποίο μπορεί παράλληλα να γράφει κείμενα αξιόπιστα και σε γλώσσα κατάλληλη για πανεπιστημιακό επίπεδο. Το γκρουπ των οκτώ μεγαλύτερων ερευνητικών πανεπιστημίων της Αυστραλίας αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών για το 2023 εξαιτίας του προγράμματος αυτού. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του γκρουπ, Μάθιου Μπράουν, δήλωσε ότι τα ιδρύματα θα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την Τεχνητή Νοημοσύνη μέσω της εκπαίδευσης των φοιτητών, την κατάρτιση του προσωπικού και τον επανασχεδιασμό των αξιολογήσεων, καθώς και με στοχευμένες μεθόδους ανίχνευσης της χρήσης λογισμικού AI.
«Τα πανεπιστήμιά μας έχουν αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο θα διεξάγουν αξιολογήσεις το 2023, συμπεριλαμβανομένων των εποπτευόμενων εξετάσεων», είπε.
Στα νέα μέτρα περιλαμβάνεται μάλιστα η επιστροφή στην παλιά κλασική διαδικασία εξετάσεων, με χαρτί και στιλό, μέσα στα αμφιθέατρα.
«Ο επανασχεδιασμός της διαδικασίας αξιολόγησης είναι κρίσιμης σημασίας, καθώς επιδιώκουμε να προχωρήσουμε μπροστά από τις εξελίξεις της Τεχνητής Νοημοσύνης», σημείωσε ο ίδιος.
Ηδη, το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας, ανακοίνωσε ότι πλέον θα χρονομετρά τις γραπτές εξετάσεις, ενώ θα ορίσει περισσότερες προφορικές εξετάσεις και εργασίες, στο εργαστήριο και στο πεδίο.
Ομως, ειδικοί επισημαίνουν ότι η μάχη εναντίον της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι άνιση και προτείνουν διαφορετική προσέγιση. «Θα έπρεπε να το είχαμε προβλέψει», είπε χαρακτηριστικά ο Τόμπι Γουόλς, καθηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας. «Τεχνικά, δεν υπάρχει περίπτωση να νικήσεις αυτό το πρόγραμμα και να το απαγορεύσεις, καθώς πάντα θα υπάρχουν τρόποι να παρακάμψει κάποιος τους περιορισμούς», προσέθεσε.
«Είναι μια συνεχής κούρσα, που δεν μπορεί να την κερδίσει κάποιος εναντίον της Τεχνητής Νοημοσύνης. Αντί να απαγορεύουμε τη χρήση τέτοιων προγραμμάτων από τους φοιτητές, πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους ίδιους και το ακαδημαϊκό προσωπικό στη χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας».
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.