Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.) με αφορμή τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ» και συγκεκριμένα το θέμα Γ2β, εκφράζει την έντονη ανησυχία της τόσο για την λάθος προσέγγιση του θέματος Γ2, που οδήγησε σε λάθος ενδεικτική απάντηση από την Κ.Ε.Π.Ε., όσο και για την καθυστερημένη αντίδραση της επιτροπής (η διευκρίνηση στάλθηκε στα βαθμολογικά κέντρα όταν ήδη είχαν εξεταστεί και οι προφορικά εξεταζόμενοι μαθητές, ενώ είχε ειδοποιήσει τα εξεταστικά κέντρα για πιθανή διευκρίνηση πριν τη δυνατή αποχώρηση των μαθητών).
Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άδικη αξιολόγηση των υποψηφίων (σύμφωνα με την οδηγία της Κ.Ε.Π.Ε. προς τα βαθμολογικά κέντρα, ο μαθητής που έδωσε την σωστή απάντηση θα βαθμολογηθεί το ίδιο με τον μαθητή που έδωσε την λάθος απάντηση.
Επίσης δεν γνωρίζουμε τι έγινε στα κέντρα των προφορικά εξεταζομένων).
Το Δ.Σ. της Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.)
Άσκηση ζητούσε από τους υποψηφίους να βρούνε μια ανύπαρκτη τιμή
Σχετικά με το θέμα Γ2.β στο μάθημα Ψηφιακά Συστήματα, στο οποίο διαγωνίστηκαν σήμερα, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ ο καθηγητής του 1ου ΕΠΑΛ Μυτιλήνης Γιώργος Κορδογιάννης υποστηρίζει ότι η άσκηση ζητούσε από τους μαθητές να βρούνε μια ανύπαρκτη τιμή.
Ακολουθεί η σχετική ανάλυση του Γιώργου Κορδογιάννη
Ο μετατροπέας A/D πράγματι θα έχει διακριτική ικανότητα 3 bits και θα λαμβάνει τιμές:
Όπως βλέπουμε από τον πίνακα, οι τιμές του μετατροπέα ξεκινάνε από το μηδέν που αντιστοιχεί στην τιμή των 10Volt και καταλήγουν στην τιμή 7 που αντιστοιχεί στα 31Volt, όπως σωστά αναφέρει στην αρχή το θέμα.
Παρατηρούμε όμως ότι δεν υπάρχει ψηφιακή τιμή για την τάση των 18Volt που ζητάει η άσκηση.
Το Υπουργείο παραπλανήθηκε από τον τύπο 11.2.1 σελ.255 του βιβλίου ο οποίος δουλεύει όταν η αρχική τάση είναι 0 και όχι 10V.
Αν δεχθούμε τον τύπο αυτό, δηλαδή
Vin=q*D⇔D=Vin/q=18/3=(6)10
Βλέπουμε ότι το 6 αντιστοιχεί σε τάση 28V.
Ο τύπος λοιπόν προσθέτει 10Volt offset γιατί η αρχική τάση είναι 10Volt και όχι 0Volt.
Επομένως η άσκηση ζητούσε από τους μαθητές να βρούνε μια ανύπαρκτη τιμή.