Οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς αποφάσισαν να μεταμορφώσουν το σχολείο τους σε έναν πραγματικό θησαυρό τέχνης, χρησιμοποιώντας πινέλα και χρώματα. Με τη βοήθεια του καλλιτεχνικού εγχειρήματος “Μια πόρτα στην Τέχνη,” που υλοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του εικαστικού Κώστα Κουτρουμπή, οι μαθητές δημιούργησαν μοναδικά έργα τέχνης που τώρα διακοσμούν τις εισόδους των αιθουσών διδασκαλίας.
Ανάμεσα στα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές είναι τα “Μπλε Πουλιά” του Αλέκου Φασιανού, το “Παιδί με το Περιστέρι” του Πάμπλο Πικάσο, και άλλα 18 γνωστά έργα τέχνης από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Οι πίνακες δεν αποτελούν μόνο διακοσμητικά στοιχεία, αλλά λειτουργούν ως πύλες που μεταφέρουν τους μαθητές στον κόσμο της τέχνης.
Η διαδικασία υλοποίησης του εγχειρήματος αποτέλεσε μια δημιουργική περιπέτεια για τους μαθητές. Η Ανθή, μια μαθήτρια της Γ’ γυμνασίου, μοιράστηκε τη χαρά της συμμετοχής της και τονίζει το ενδιαφέρον της διαδικασίας: “Ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία για μένα, καθώς, παρόλο που ασχολούμαι με τη ζωγραφική, πρώτη φορά ζωγράφισα ένα τόσο μεγάλο έργο. Αφιέρωσα σχεδόν έναν χρόνο για να ολοκληρώσω το έργο του Νικηφόρου Λύτρα ‘Το ωόν του Πάσχα,’ αλλά απόλαυσα κάθε στιγμή της διαδικασίας.”
Η συνεργασία και η ομαδικότητα ήταν κεντρικά στοιχεία της δημιουργικής διαδικασίας, όπως εξήγησε ο Νίκος, μαθητής της Γ’ γυμνασίου, που συμμετείχε στο έργο του Γιώργου Σικελιώτη “Κάλαντα.” “Χρειαζόταν να έχουμε ομαδικότητα και να συνεργαστούμε μεταξύ μας. Η δυσκολία στην ανάμειξη των χρωμάτων με προκάλεσε, αλλά η καθοδήγηση του καθηγητή μας μας βοήθησε να ολοκληρώσουμε το έργο με επιτυχία.”
Ο Κώστας Κουτρουμπής, εκπαιδευτικός και καλλιτέχνης που υλοποίησε το πρόγραμμα, υπογράμμισε τον καθοδηγητικό και επιμορφωτικό του ρόλο, επιτρέποντας ταυτόχρονα στη δημιουργικότητα και την έκφραση των μαθητών να ακτινοβολήσουν. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της τέχνης όχι μόνο ως διδακτικού εργαλείου αλλά και ως μέσου που ενισχύει την ομαδικότητα και την ατομική έκφραση στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Η προσπάθεια αυτή διήρκησε τέσσερα χρόνια, όπως αναφέρει ο κ. Κουτρουμπής. Συνολικά, υλοποιήθηκαν 21 έργα, επιλεγμένα με βάση τα έργα που είχαν δημιουργήσει οι καλλιτέχνες. Η επιλογή αυτή έγινε με γνώμονα τη θεματολογία, επιλέγοντας έργα που ταιριάζουν καλύτερα στην αισθητική του σχολείου.
Κάθε χρόνο, οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους 32 ώρες για να υλοποιήσουν τα εκάστοτε έργα. Στη διάρκεια των τεσσάρων ετών, μεταμόρφωσαν 21 πόρτες σε έργα τέχνης. Η δυσκολία κάθε έργου προέκυψε από το μεγαλείο του και την πρωτόγνωρη εμπειρία των παιδιών, καθώς αντιμετώπισαν τα υλικά για πρώτη φορά.
Φέτος, ο εικαστικός Κώστας Κουτρουμπής, που έχει επιτύχει ευρεία αναγνώριση για τα έργα του στην αστική τοπογραφία της Θεσσαλονίκης, γιορτάζει τα 30 χρόνια στην εκπαίδευση. Αυτή είναι η τελευταία του χρονιά στον ρόλο του καθηγητή καλλιτεχνικών. Σημειώνει πως η διδασκαλία είναι μια αμφίδρομη διαδικασία που θα του λείψει, ειδικά η ανταλλαγή γνώσεων με τα παιδιά, τα οποία εντυπωσιάζει με τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, καθώς και την περιέργειά τους για την Τέχνη και τη ζωή.