Πώς ένα παιδί με δυσλεξία μπορεί να αριστεύσει στο σχολείο; Πρακτικές συμβουλές για παιδιά με δυσλεξία

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή διαταραχή που επηρεάζει την ικανότητα ενός ατόμου να διαβάζει, να γράφει, να συλλαβίζει και να κατανοεί τον γραπτό λόγο. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με δυσλεξία:


• Χρήση υποστηρικτικής τεχνολογίας: Η υποστηρικτική τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με δυσλεξία να διαβάζουν και να γράφουν πιο αποτελεσματικά. Ορισμένα παραδείγματα υποστηρικτικής τεχνολογίας περιλαμβάνουν λογισμικό μετατροπής κειμένου σε ομιλία, λογισμικό μετατροπής ομιλίας σε κείμενο και γραμματοσειρές φιλικές προς τη δυσλεξία. Αυτά τα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με δυσλεξία να ακούνε το κείμενο να διαβάζεται δυνατά ή να γράφουν χωρίς να ανησυχούν για την ορθογραφία.


• Χωρισμός των εργασιών σε μικρότερα μέρη: Τα άτομα με δυσλεξία μπορεί να βρίσκουν ευκολότερο να διαχειριστούν τις εργασίες, αν αυτές χωρίζονται σε μικρότερα μέρη. Για παράδειγμα, αντί να προσπαθούν να διαβάσουν ένα ολόκληρο κεφάλαιο ταυτόχρονα, μπορούν να το χωρίσουν σε μικρότερα τμήματα και να κάνουν διαλείμματα ενδιάμεσα. Αυτό θα τα βοηθήσει να συγκεντρωθούν καλύτερα και να αποφύγουν το αίσθημα της υπερφόρτωσης.


• Χρήση οπτικών βοηθημάτων: Τα οπτικά βοηθήματα μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με δυσλεξία να θυμούνται καλύτερα τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν νοητικούς χάρτες ή διαγράμματα για να οργανώσουν τις πληροφορίες ή για να τα βοηθήσουν να θυμηθούν βασικές έννοιες. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, όταν μελετούν για εξετάσεις.


• Χρήση τεχνικών πολυαισθητηριακής μάθησης: Τα άτομα με δυσλεξία μπορεί να επωφεληθούν από τη χρήση τεχνικών πολυαισθητηριακής μάθησης. Για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό ανάγνωσης, γραφής και ακρόασης που θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν και να θυμούνται καλύτερα τις πληροφορίες. Μπορούν, επίσης, να δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν χειρονομίες ή να ζωγραφίσουν εικόνες που θα τα βοηθήσουν να θυμούνται βασικές έννοιες.


• Αναζήτηση υποστηρικτικής κοινότητας: Τα άτομα με δυσλεξία μπορεί να αισθάνονται απομονωμένα ή παρεξηγημένα. Η εύρεση μιας υποστηρικτικής κοινότητας μπορεί να τα βοηθήσει να νιώσουν λιγότερο μόνα τους και να λάβουν πόρους και συμβουλές για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας τους. Για παράδειγμα, μπορούν να ενταχθούν σε μια ομάδα υποστήριξης ή σε ένα διαδικτυακό φόρουμ για άτομα με δυσλεξία.


Επάγγελμα μαθητής, Αποστόλης Ζυμβραγάκης, εκδόσεις 24γράμματα, σελίδες 119-120.


Το βιβλίο που βοηθάει τα παιδιά να πετύχουν στο σχολείο (και στη ζωή τους)!


Επάγγελμα μαθητής - Αποστόλης Ζυμβραγάκης

Ζητήστε το βιβλίο από όλα τα βιβλιοπωλεία ή παραγγείλτε το μέσω skroutz: https://www.skroutz.gr/s/50500327/Epagelma-Mathitis.html


Περιεχόμενα του βιβλίου:


Κεφάλαιο 1. Θέτοντας τις βάσεις για την επιτυχία
1.1. Γιατί το να είσαι επιτυχημένος μαθητής έχει σημασία
1.2. Συνήθεις παρανοήσεις σχετικά με το να είσαι επιτυχημένος μαθητής


Κεφάλαιο 2. Βρίσκοντας τα κίνητρά σας
2.1. Θέτοντας στόχους που έχουν σημασία για εσάς
2.2. Προσδιορίζοντας τους στόχους σας
2.3. Καλλιεργώντας τη νοοτροπία εξέλιξης

Κεφάλαιο 3. Οργάνωση
3.1. Στρατηγικές διαχείρισης χρόνου
3.2. Συμβουλές για το περιβάλλον μελέτης
3.3. Οργάνωση του υλικού μελέτης


Κεφάλαιο 4. Αποτελεσματική μελέτη
4.1. Αποτελεσματικές τεχνικές μελέτης
4.2. Τεχνικές ενεργητικής μάθησης
4.3. Μνημονικές τεχνικές
4.4. Tύποι μάθησης
4.5. Τεχνικές διαχείρισης των εξετάσεων


Κεφάλαιο 5. Επικοινωνία με εκπαιδευτικούς και συμμαθητές
5.1. Οικοδόμηση θετικών σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς
5.2. Συνεργασία με τους συμμαθητές
5.3. Aποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας


Κεφάλαιο 6. Διαχείριση του άγχους και ευεξία
6.1. Τεχνικές χαλάρωσης
6.2. Yγιεινός τρόπος ζωής
6.3. Οργάνωση και διαχείριση του χρόνου
6.4. Αναζήτηση εξειδικευμένης βοήθειας
6.5. Εξισορρόπηση προσωπικής και σχολικής ζωής


Κεφάλαιο 7. Μεγιστοποίηση των ευκαιριών μάθησης
7.1. Εξωσχολικές δραστηριότητες
7.2. Πρακτική άσκηση και παρακολούθηση θέσεων εργασίας
7.3. Προγράμματα ταξιδιών και σπουδών στο εξωτερικό


Κεφάλαιο 8. Αντιμετωπίζοντας δύσκολες καταστάσεις
8.1. Αντιμετωπίζοντας δύσκολους εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές
8.2. Αντιμετωπίζοντας ακαδημαϊκές δυσκολίες
8.3. Αντιμετωπίζοντας μαθησιακές δυσκολίες
8.4. Αντιμετωπίζοντας προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα


Κεφάλαιο 9. Προετοιμασία για τη ζωή μετά το σχολείο
9.1. Σχεδιασμός και εξερεύνηση σταδιοδρομίας
9.2. Εισαγωγή σε πανεπιστημιακή σχολή
9.3. Μετάβαση στην αγορά εργασίας


Κεφάλαιο 10. Η σημασία της δια βίου μάθησης
10.1. Συνεχής εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη
10.2. Καλλιεργώντας την αγάπη για τη μάθηση


Κεφάλαιο 11. Τελικές συμβουλές

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)