Όλοι γνωρίζουν την Coca-Cola, το πιο διάσημο αναψυκτικό στον κόσμο. Αλλά η ιστορία της Fanta είναι πολύ πιο απρόσμενη και συναρπαστική. Δεν γεννήθηκε από μια λαμπρή ιδέα σε κάποιο εργαστήριο μάρκετινγκ, αλλά από την ανάγκη και τους εμπορικούς αποκλεισμούς στη ναζιστική Γερμανία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Όταν η Coca-Cola «κόπηκε» από τη Γερμανία
Το 1940, με την Ευρώπη να φλέγεται από τον πόλεμο, οι εμπορικές κυρώσεις εμπόδισαν την εισαγωγή του βασικού σιροπιού της Coca-Cola στη Γερμανία. Τα τοπικά εργοστάσια παραγωγής βρέθηκαν σε αδιέξοδο, καθώς το βασικό τους προϊόν δεν μπορούσε πλέον να παραχθεί.
Εδώ εμφανίζεται ο Max Keith, επικεφαλής της Coca-Cola στη Γερμανία. Αντί να κλείσει τα εργοστάσια, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο ποτό με ό,τι υλικά ήταν διαθέσιμα: υπολείμματα μήλων, τυρόγαλο και άλλα φρούτα που μπορούσαν να βρεθούν στη χώρα. Το όνομα του νέου αναψυκτικού προέκυψε αυθόρμητα, όταν ο Keith ζήτησε από την ομάδα του να χρησιμοποιήσει τη «φαντασία» τους (“Fantasie” στα γερμανικά). Έτσι γεννήθηκε η Fanta.
Από την ανάγκη στην παγκόσμια επιτυχία
Η αρχική Fanta δεν είχε τη γνωστή πορτοκαλί γεύση, αλλά κυκλοφορούσε σε διάφορες παραλλαγές και χρησιμοποιούταν ακόμα και ως βάση για γλυκά και σιρόπια. Μετά τη λήξη του πολέμου, η Coca-Cola ανέκτησε τον έλεγχο του γερμανικού της παραρτήματος και σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή.
Ωστόσο, στις δεκαετίες του 1950 και 1960, η εταιρεία αποφάσισε να αναβιώσει τη Fanta, αυτή τη φορά ως ένα δροσιστικό πορτοκαλί αναψυκτικό. Η νέα εκδοχή της έγινε αμέσως επιτυχία, καθιερώνοντας τη Fanta ως μία από τις πιο αγαπημένες γεύσεις στον κόσμο.
Από την εμπόλεμη Γερμανία… σε 190 χώρες
Σήμερα, η Fanta κυκλοφορεί σε περισσότερες από 190 χώρες και σε δεκάδες διαφορετικές γεύσεις. Από ένα προϊόν ανάγκης στη ναζιστική Γερμανία, μεταμορφώθηκε σε ένα από τα πιο εμβληματικά αναψυκτικά παγκοσμίως, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και μέσα στις πιο δύσκολες συνθήκες, η δημιουργικότητα μπορεί να γεννήσει κάτι μοναδικό.
