Ποιος είπε ότι η εκπαίδευση πρέπει να είναι μόνο θεωρία; Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, αποφάσισε να φέρει μια νοσταλγική, αλλά και εξαιρετικά σύγχρονη αλλαγή στα Δημοτικά Σχολεία όλης της χώρας.
Ετοιμαστείτε να δείτε τους μαθητές και τις μαθήτριες να πιάνουν βελόνι, νήμα και πηλό, καθώς εισάγεται νέο, βιωματικό μάθημα που αναβιώνει τις παραδοσιακές ελληνικές τέχνες!
Το νέο μάθημα: Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας
Το νέο πρόγραμμα ονομάζεται "Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας και Χειροτεχνίας" και θα εφαρμοστεί σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: να ενταχθούν οι παραδοσιακές τεχνικές στο πλαίσιο ενός σύγχρονου συστήματος εκπαίδευσης.
Τι θα μαθαίνουν οι μαθητές;
Το μάθημα εστιάζει στην εξοικείωση και την βιωματική εκμάθηση τεχνικών που αποτελούν βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας:
- Υφαντική (Αργαλειός και πλέξη)
- Κέντημα
- Πλέξιμο
- Κεραμική
Μεγάλη επένδυση: 4 εκατομμύρια για εργαστήρια
Για την επιτυχία του προγράμματος, η Σοφία Ζαχαράκη ενέκρινε τέσσερα (4) εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού και υλικού.
Αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργηθούν ειδικές γωνίες-εργαστήρια χειροτεχνίας μέσα στα Δημοτικά Σχολεία, μετατρέποντας τις τάξεις σε χώρους δημιουργίας.
Γιατί τώρα; 6 λόγοι που επιστρέφει η χειροτεχνία
Σύμφωνα με το αιτιολογικό της απόφασης, η επανεισαγωγή της χειροτεχνίας καλύπτει ένα κενό στη βιωματική, χειρωνακτική και πολιτιστική εκπαίδευση, ευθυγραμμιζόμενη με τους στόχους της UNESCO.
Δείτε πώς ωφελεί το νέο μάθημα τους μαθητές:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων & δημιουργικότητας: Διέγερση αισθήσεων, καλλιέργεια φαντασίας και άσκηση στη δημιουργική έκφραση.
- Ενίσχυση αυτοεκτίμησης: Έκφραση συναισθημάτων και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσα από το χειροποίητο αποτέλεσμα.
- Υπομονή & επίλυση προβλημάτων: Εξάσκηση στην παρατήρηση, την υπομονή και τον σχεδιασμό για την επίτευξη ενός στόχου.
- Κοινωνικές δεξιότητες: Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και ενίσχυση της επικοινωνίας.
- Συγκέντρωση: Απομάκρυνση από κινητά και tablets, και αύξηση της συγκέντρωσης μέσω της χειρωνακτικής εργασίας.
- Διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς: Σύνδεση με τις τοπικές τέχνες και την πολιτιστική ταυτότητα, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της διατήρησής τους.
Συμπέρασμα: Το μάθημα αυτό δεν είναι απλώς μια επιστροφή στις "γιαγιάδες" μας, αλλά ένα σύγχρονο εργαλείο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων που είναι κρίσιμες στην ψηφιακή εποχή.
