Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 2.3 ενότητα Γ' Δημοτικού (Έλα στην παρέα μας).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
2
7ο Κριτήριο Αξιολόγησης
Μάθημα: Γλώσσα
Ενότητα: Έλα στην παρέα μας
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:


Α. Ακούω και γράφω

.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................


Β. Εργασίες

1.        Να σχηματίσεις τους παρακάτω χρόνους των ρημάτων:

Ενεστώτας
Παρατατικός
Αόριστος
Εξακολ. Μελ.
Στιγμ. Μελ.
δίνω




ψαρεύω




ψάχνω




απλώνω




μυρίζω




σκάβω







2.        Να γράψεις με μια σύνθετη λέξη πως λέγεται αυτός που έχει:


μαύρα μαλλιά
γαλανά μάτια
σκληρή καρδιά
καλή τύχη

στενά μυαλά
δυο χρώματα
κακή τύχη     
καλό γούστο
             




3.        Να σχηματίσεις σύνθετες λέξεις βάζοντας μπροστά από  τις παρακάτω λέξεις:


α) το α-ή αν-
δυνατός
χωριστός
σχήμα
άξιος
ικανός
όμοιος
έτοιμος
πόνος

β) το ξε-
κουφαίνω
πουλώ
βιδώνω
διψώ
βάφω
βουλώνω
θυμώνω
ιδρώνω





4.         Να σχηματίσεις την Προστακτική των παρακάτω ρημάτων:


α) Ενεστώτα
σβήνω
κάνω
έχω
κεντώ
αγαπώ

β) Αορίστου
ψαρεύω
στρώνω
σκάβω
μιλώ
ανεβαίνω





5.         Να βάλεις στις παρακάτω προτάσεις παύλες, τελείες, ερωτηματικά και θαυμαστικά όπου χρειάζεται:

Καλημέρα, Κώστα  Τι κάνεις
Α καλημέρα, Δανάη  Καλά είμαι Εσύ
Κι εγώ πολύ καλά  Που ήσουν χθες
Είχα πάει  στα γενέθλια του Περικλή
Πώς περάσατε  Ήταν ωραία
Ναι, ήταν υπέροχα  Όλα τα παιδιά ευχαριστήθηκαν
Κρίμα που δεν μπόρεσα να  ΄ρθω κι εγώ



6.   Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του περιβάλλοντος ο δάσκαλος συζητά με τους μαθητές στην τάξη για ποιους λόγους δεν πρέπει να κόβουμε τα δέντρα. Να γράψεις τη γνώμη σου για το θέμα αυτό.


 _______________________________________________________________________    Η γνώμη μου
________________________________________________________________________   (πιστεύω ότι,
________________________________________________________________________   νομίζω ότι,
________________________________________________________________________   έχω τη γνώμη ότι)
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________    Υπερασπίζομαι
________________________________________________________________________    τη γνώμη μου
________________________________________________________________________    με επιχειρήματα
________________________________________________________________________    (γιατί, διότι,
________________________________________________________________________     επειδή)
________________________________________________________________________  
________________________________________________________________________ 
________________________________________________________________________    Συμπέρασμα
________________________________________________________________________    (άρα, επομένως)
________________________________________________________________________ 
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

Δημοσίευση σχολίου

2Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου