Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 3.3 ενότητα Γ' Δημοτικού (Όλοι μαζί μια αγκαλιά).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
1.      Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………



2. Διόρθωσε τα λάθη στις παρακάτω λέξεις:

μαθένω           

δουλέβω    

τελιόνο             

ειρείνι         

κινδινέβο         

χορέβω                  






3. Να βρεις ποιων οργανισμών είναι τα παρακάτω αρχικά:

 Ο.Τ.Ε.      …………………………………………………………………………………
 Δ.Ε.Η.      …………………………………………………………………………………
 ΕΛ.ΤΑ…………………………………………………………………………………
 Κ.Ε.Π.     …………………………………………………………………………………
 Ο.Σ.Ε.       …………………………………………………………………………………




4. Γράφω με λέξεις τα παρακάτω αριθμητικά:  

ΑΠΟΛΥΤΑ
ΤΑΚΤΙΚΑ
8

1ος

9

5ος

10

6ος

90

9ος

400

12ος

1000

20ος









5. Πώς λέγεται αυτός που δεν έχει:

ψυχή           

οσμή        

όρεξη          

νοστιμιά   

όπλο            

επάγγελμα

υπομονή      

κέφι          















6. Ποιες είναι οι ευχές μου για έναν καλύτερο κόσμο;

Θα ήθελα _______________________________________________________

Μακάρι ________________________________________________________

Εύχομαι ________________________________________________________





7.  Να συμπληρώσεις τα κενά βάζοντας τους αριθμούς των παρενθέσεων στο σωστό τύπο των αριθμητικών επιθέτων.
   
 Θέλω να μου δανείσεις (5) …………. ευρώ και θα σ’ τα επιστρέψω σε (3) …………… μέρες.
 Στο συρτάρι μου έχω (54) …………………………………….. αυτοκόλλητα.
Ο πατέρας μου είναι (3) …………………………….. στη σειρά για το ταμείο.
 Η μαμά μού είπε να της φέρω (1)  ……………. κιλό ψωμί.
Η εκκλησία είναι το (6) ………………………… κτίριο που θα συναντήσεις πηγαίνοντας για το σχολείο.
Αγόρασα (6) ………………….. τετράδια, (4) ……………………. μολύβια και (1) …………………. γόμα από το βιβλιοπωλείο.
 Είναι το (7) ………………………….. διαγώνισμα Ιστορίας και το (9) …………………………. διαγώνισμα Μαθηματικών που γράφουμε φέτος.



8.    Να συμπληρώσεις τις παρακάτω προτάσεις με το κατάλληλο επιφώνημα, από αυτά που βρίσκονται στην παρένθεση. (ποπό!, χα χά!, άιντε!, μπράβο!, ουφ!, στοπ!, μπα!, οχ!, χμ!, αλίμονο!).                                                                                                                                                                      
·         ………….. πολύ ωραία τα κατάφερες!                                                     
·         ………….. τι συμφορά είναι αυτή!                                                           
·         ………….. άκουσες τι έγινε;                                                                   
·         ………….. δε νομίζω ότι έχεις δίκιο.                                                       
·         ………….. είναι κι ο Νίκος μαζί σου;                                                       
·         ………….. θα ξεκινήσετε καμιά φορά;                                                     
·         ………….. πολύ αστείο αυτό που είπες.                                                  
·         ………….. να βάλουμε ένα χεράκι όλοι μαζί.                                           
·         ………….. μην προχωράτε άλλο.                                                            
·         ………….. με τσίμπησε ένα κουνούπι.



9.  Συμπλήρωσε τον πίνακα βάζοντας και το πρόσωπο μπροστά από κάθε ρήμα.

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΑΟΡΙΣΤΟΣ

έβλεπες



ανοίξαμε
απλώνετε



χάζευε

ανεβαίνεις




μάθατε

χόρευαν

πηγαίνει





10.  Γράψε ξανά τις προτάσεις στους χρόνους που σου δίνονται.

üΟ Νίκος ήρθε στις τρεις το μεσημέρι.

Εξακολ. Μέλλ:…………………………………………………………………………………………………………………………………
Στιγμ. Μέλλ:……………………………………………………………………………………………………………………………………
Συντελεσμ. Μέλλ: ………………………………………………………………………………………………………………………

 Ο Αντώνης και ο Παύλος έχουν γενέθλια τα Χριστούγεννα.

Εξακολ. Μέλλ:…………………………………………………………………………………………………………………………………
Στιγμ. Μέλλ:……………………………………………………………………………………………………………………………………
Συντελεσμ. Μέλλ: ………………………………………………………………………………………………………………………

Καθάρισα την αυλή και πέταξα τη σπασμένη καρέκλα.

Εξακολ. Μέλλ:…………………………………………………………………………………………………………………………………
Στιγμ. Μέλλ:……………………………………………………………………………………………………………………………………
Συντελεσμ. Μέλλ: ………………………………………………………………………………………………………………………




11. Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων, βάζοντας τα επίθετα της παρένθεσης στο κατάλληλο γένος, αριθμό και την κατάλληλη πτώση. 
(ωραίος επιπόλαιος, σπουδαίος, κεφαλαίος, γενναίος, ωραίος, τελευταίος, ακέραιος)

    Όταν γράφουμε με …………….……… γράμματα, δε βάζουμε τόνους.     
    Η δασκάλα θαύμαζε τις ………….……..ζωγραφιές των παιδιών της τάξης.
    Οι …………………….μαθητές κάνουν κάτι γρήγορα και ύστερα σκέφτονται, αν αυτό που έκαναν ήταν σωστό.                                                                                                           
    Η Μαρία διαβάζει σε ένα βιβλίο τις πιο ………………… ανακαλύψεις του ανθρώπου, ως σήμερα.                                                                                              
    Το λεωφορείο ξεκίνησε μόλις ανέβηκε και ο …………………….. επιβάτης.
   Αγόρασε τα πιο ………………… λουλούδια που βρήκε στο μεγαλύτερο ανθοπωλείο της πόλης.                                                                                     
    Οι …………………… Έλληνες στρατιώτες, έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα κι έγραψαν το έπος του 1940.                                                              
    Οι πρώτοι αριθμοί που μαθαίνει ένας μαθητής στο σχολείο, είναι οι ………………….. αριθμοί.              



12.   Να γράψεις με μια σύνθετη λέξη, που να έχει β΄ συνθετικό τη λέξη φίλος, πώς λέγεται αυτός που αγαπάει:
  τα βιβλία         "           βιβλιόφιλος                                               
το ποδόσφαιρο      "     …………………
  
την ειρήνη      "           ……………………………                  
τους Άγγλους         "     ………..................
  
το θέατρο       "           ……………………………                  
τα ζώα                     "     …………………

τη μουσική     "           ……………………………           





 
 13.  Ποια είναι κατά τη γνώμη σου τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στην Αφρική;
 
Ποια είναι τα σοβαρότερα προβλήματα ;
 
Ποιες είναι οι αιτίες; Πώς δημιουργήθηκαν;


Με ποιους τρόπους μπορώ να βοηθήσω;

Τι μπορεί να γίνει για να λυθούν;



.................................................................................
 .................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
 .................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................
.................................................................................

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)