Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 11η ενότητα Ε' Δημοτικού (Παιχνίδια, παιχνίδια, παιχνίδια).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
6
  Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Ε΄
Ενότητα: 11η  Παιχνίδια
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:



Α. Ακούω και γράφω

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................




Β. ΕΡΓΑΣΙΕΣ


1.        Υπογράμμισε τα απρόσωπα ρήματα, τις απρόσωπες εκφράσεις των προτάσεων και κύκλωσε τα υποκείμενά τους.

α) Μας κάνει καλό να διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία.
β) Είναι αλήθεια ότι ξεχάστηκα.
γ) Φαίνεται πως θα έχουμε ζεστό καλοκαίρι.
δ) Καλό είναι να γυμνάζεσαι και να περπατάς καθημερινά.
ε) Πρέπει να είσαι συνεπής στις υποχρεώσεις σου.



2.        Να συλλαβίσεις τις παρακάτω λέξεις.


Πέτρα            .....................................
Σκορπίζω       .....................................
Βαθμός          .....................................
Υπόσχομαι     .....................................
Νεράιδα         .....................................
Κάποιος         .....................................
Έκθεση          .....................................
Κάστρο        .......................................
Κορόιδο       .......................................
Αγκάθι         .......................................
Γυάλα          .......................................
Σπρώχνω     .......................................
Άνθρωπος   .......................................
Ξανθός        .......................................




3.        Να μεταφέρεις τις παρακάτω φράσεις στον άλλο αριθμό.

Ο τροπαιούχος στρατηγός        ...................................................................................
Της κυπελλούχου ομάδας        ...................................................................................
Του ταλαντούχου ηθοποιού     ...................................................................................
Τα ανθρακούχα ποτά                ...................................................................................
Οι ενεργοί πολίτες                     ...................................................................................
Τις αδειούχους υπαλλήλους     ...................................................................................



4.        Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων.

Τα  ............................... θηλαστικά     (πρωτεύων)
Οι   ............................... απόψεις     (ενδιαφέρων)
Τον .............................. αριθμό                   (τυχών)
Οι   .............................. γιατροί              (θεράπων)
Την ............................. συμπεριφορά    (πρέπων)
Τις  ............................. μαθήτριες               (απών)


 
5.        Να συμπληρώσεις τις καταλήξεις των παρακάτω ρημάτων ( –είτε, - είται, -ήστε, ή     –είστε).

α) Απαιτ...... μεγάλη προσοχή όταν οδηγ...... αυτοκίνητο.
β) Προσπαθ...... να μην μετακιν...... άκοπα όταν έχει πολλή ζέστη.
γ) Φανταστ...... πως ένα ζωάκι σας διηγ...... την ιστορία του.
δ) Τοποθετ...... τα πράγματα στη θέση τους και μετά ξεκουραστ...... .
ε) Να εξασκ...... όσο περισσότερο μπορ...... .
στ) Διατηρ...... τις παραλίες καθαρές και σεβαστ...... τη φύση.



6.        Μετέτρεψε τις μεταφορές σε παρομοιώσεις και αντίστροφα.

Μεταφορές
Παρομοιώσεις
Αυτός είναι μια αλεπού!


Ο καφές είναι πικρός σαν φαρμάκι.


Έχει κορμί λαμπάδα.


Είναι γενναίος σαν λιοντάρι.
Αυτή έχει βελούδινη επιδερμίδα.


Είναι άνθρωπος σαν αρνάκι.



7.        Κλίνω το ρήμα διηγούμαι στον Ενεστώτα.

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ










Γ. ΚΕΙΜΕΝΟ

            Το παιχνίδι παίζεται από δυο ομάδες των πέντε έως δέκα παιχτών. Οι παίχτες της κάθε ομάδας στέκονται γύρω από κολώνες ή δέντρα που βρίσκονται αντικριστά, τουλάχιστο είκοσι βήματα μακριά. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να καταπατήσει την περιοχή της αντίπαλης κολώνας.
            Κάθε παίχτης, πριν φύγει από την κολώνα του για επίθεση, πρέπει πρώτα να χτυπήσει με το χέρι του και να πει: «Παίρνω αμπάριζα και βγαίνω». Στη μέση της διαδρομής, «έπαιρνε αμπάριζα» και έβγαινε για κυνήγι ο αντίπαλος, που μπορεί να ήταν ένας ή και δύο. Όποιος παίχτης δεν προλάβαινε μετά το κυνηγητό να γυρίσει και να ακουμπήσει την κολώνα του ή ένα συμπαίκτη του που ακουμπούσε σ’ αυτήν πιανόταν αιχμάλωτος.
            Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θ’ ακουμπήσει την αντίπαλη κολώνα και θα φωνάξει: «Αμπάριζα». Όσο πιάνεις αιχμαλώτους, τόσο αποδυναμώνεται η φύλαξη της κολώνας του αντιπάλου και κάνεις πιο εύκολα την «Αμπάριζα».
            Οι αιχμάλωτοι μπορούν να σχηματίσουν «αλυσίδα», έτσι ώστε να ελευθερωθούν ομαδικά και πιο εύκολα από τους παίχτες της δικής τους ομάδας, όταν πλησιάσουν και τους ακουμπήσουν στο χέρι, πράγμα δύσκολο, γιατί κινδυνεύουν να πιαστούν κι αυτοί.




α. Τίτλος:
 .........................................................................................................................................



β. Ποια στοιχεία μας δίνει η περιγραφή του παιχνιδιού;

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................




γ. Πλαγιότιτλοι

1η παράγραφος: ............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
 
2η παράγραφος:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................

3η παράγραφος:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................

4η παράγραφος:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................     













 

Δημοσίευση σχολίου

6Σχόλια
  1. πολύ καλές ασκήσεις για επανάληψη!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. στο ακουω και γραφω..γραψτε μια παραγραφο ωστε να υπαγορευουμε στο παιδι ορθογραφια!ευχαριστω!!!παρα πολλες φορες ειναι το τεστ ιδιο με αυτο που βαζει η δασκαλα!ευχαριστω που μας βοηθατε τοσο πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. στο ακουω και γραφω..γραψτε μια παραγραφο ωστε να υπαγορευουμε στο παιδι ορθογραφια!ευχαριστω!!!παρα πολλες φορες ειναι το τεστ ιδιο με αυτο που βαζει η δασκαλα!ευχαριστω που μας βοηθατε τοσο πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολυ ωραια το ιδιο εχει στειλει και η δασκαλα αν ειχαμε και τις λυσεις θα ηταν ακομα καλητερα ευχςριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. να ρωτησω κατι που μπορουμε να τα εκτιποσουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου