<e-didaskalia></e-didaskalia>

8/5/12

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 14η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Πάσχα).

 ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ


1.         Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις το αντικείμενο και να γράψεις μέσα στις παρενθέσεις σε ποια πτώση βρίσκεται, σε ποιον αριθμό και ποιο γένος

Ο Βασίλης φώναξε τον αδελφό του                           (αιτιατική  – ενικού – αρσενικό)
Οι τροχονόμοι ρυθμίζουν την κυκλοφορία                  (____________________________)
Έχετε όλοι το εισιτήριό σας;                                    (____________________________)
Να καλέσεις τους φίλους σου                                   (____________________________)
Τα παιδιά πρόσεξαν τις διαφημίσεις                          (____________________________)
Το φανάρι σταμάτησε τα αυτοκίνητα                         (____________________________)
Στην εκκλησία συναντήσαμε έναν καθηγητή               (____________________________)
Οι νεαροί περιεργάζονταν μια μοτοσικλέτα                (____________________________)
Ένα φορτηγό χτύπησε ένα μηχανάκι                         (____________________________)
Χάσαμε το λεωφορείο                                              (____________________________)
Βρήκες κάθισμα;                                                     (____________________________)



2.        Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις το κατηγορούμενο και δίπλα στην παρένθεση να γράψεις τι μέρος του λόγου είναι το καθένα

Η παρέα ήταν ευχάριστη                                          (____________________________)
Ο μεσαίος είναι ο δήμαρχος                                      (____________________________)
Η Άννα έγινε γιατρός                                              (____________________________)
Κουρασμένη φαίνεσαι                                               (____________________________)
Ο Πάνος είναι πολύ διαβασμένος                             (____________________________)
Η αιτία ήταν άλλη                                                   (____________________________)
Η σχέση παραμένει η ίδια                                         (____________________________)
Η εντολή ήταν να μην φύγει κανείς                           (____________________________)
Αυτό γίνεται ό,τι θες                                              (____________________________)



3.     Σε κάθε πρόταση να υπογραμμίσεις το υποκείμενο , όπου υπάρχει, και να γράψεις στην παρένθεση το απρόσωπο ρήμα ή την απρόσωπη έκφραση

Το πρωί χιόνιζε                                                      (____________________________)
Τώρα βρέχει                                                          (____________________________)
Πρέπει να φύγω                                                     (____________________________)
Πρόκειται να ταξιδέψω                                           (____________________________)
Δεν μου επιτρέπεται να απαντήσω                           (____________________________)
Μου φαίνεται ότι θα βρέξει                                     (____________________________)
Υποτίθεται ότι το ήξερες                                         (____________________________)
Ακούγεται πως θα έχουμε επεισόδια                        (____________________________)
Είναι ανάγκη να πάμε                                              (____________________________)
Δεν είναι σωστό να φωνάζετε                                  (____________________________)
Καλό είναι να το ξέρει κάποιος                                (____________________________)



4.        Στις παρακάτω προτάσεις τα αντικείμενα – άμεσο και έμμεσο- είναι γραμμένα με πιο έντονα γράμματα. Αφού βρεις , σε κάθε πρόταση, ποιο είναι το έμμεσο αντικείμενο να ξαναγράψεις από κάτω τις προτάσεις και να αντικαταστήσεις το έμμεσο αντικείμενο με εμπρόθετο αντικείμενο , όπως στο παράδειγμα

Η γιαγιά χάρισε της Μαρίας ένα δαχτυλίδι
 Η γιαγιά χάρισε στη Μαρία ένα δαχτυλίδι

Κάνεις κακό του εαυτού σου
     _________________________________________________

Μου έδειξε τους βαθμούς του.
   _________________________________________________

Του ζήτησα χρήματα
_________________________________________________

Με ρώτησε κάτι
_________________________________________________

Σήμερα εξετάζουν τους μαθητές γεωγραφία
_________________________________________________

Τον κήπο θα τον σπείρουμε λαχανικά
_________________________________________________



5.        Στις παρακάτω προτάσεις να βάλεις κόμμα, όπου χρειάζεται, και δίπλα στην παρένθεση, να γράψεις τι είδους είναι η δευτερεύουσα πρόταση που υπάρχει στη φράση και είναι γραμμένη με πιο μαύρα γράμματα

Διαβάζω πολύ σήμερα  γιατί αύριο έχω εξετάσεις          (______________________)
Ο Γιώργος θα διαβάσει  όταν θα έχει όρεξη                (______________________)
Ο σεισμός είναι το μόνο πράγμα που με φοβίζει             (______________________)
Ήταν τόσο ωραία η εκδήλωση ώστε κανείς δεν έφευγε     (______________________)
Θα έρθω στα γενέθλια σου αν θα με φέρει ο πατέρας μου (______________________)
Το ‘ξερα πως θα ζήλευαν όλοι                               (______________________)
Έχω την εντύπωση ότι δεν λες την αλήθεια                 (______________________)
 Με ρώτησε αν ξέρω τίποτα                                 (______________________)
Οι γονείς μου δουλεύουν σκληρά για να πάρουμε σπίτι       (______________________)
Φοβήθηκα μήπως κάνεις καμία τρέλα                        (______________________)
Αν και είναι έξυπνος δεν πάει καλά στα μαθήματα              (______________________)
 Ο Βασίλης θέλει να γίνει μηχανικός                        (______________________)
Σαν άρχισαν οι ζέστες έπεφτε η απόδοση των μαθητών       (______________________)


6.        Στις παρακάτω προτάσεις να συμπληρώσεις τα κενά με 1λ ή 2λλ

Ο καθηγητής μας επιβά…..ει να κρατούμε συνεχώς σημειώσεις
Επιβά…….εται να πλένουμε τα δόντια μας κάθε μέρα
Μόνο μια φορά μας επέβα…..αν να πάμε στην εκκλησία
Πρέπει να επιβά…..ουν στους μικρούς μαθητές να γράφουν κάθε μέρα από λίγες σειρές
Αύριο πρέπει να επιβά…..ουν απαγόρευση της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων , γιατί μας έπνιξε το νέφος
Έπρεπε να είχαν επιβά……ει αυστηρότερες ποινές στους παραβάτες οδηγούς
Όσοι θα πάρετε μέρος στο μάθημα χορού θα καταβά……ετε τα χρήματα για την εγγραφή τώρα, ενώ τα δίδακτρα θα τα καταβά…..ετε κάθε τέλος του μηνός



7.        Να γράψεις το β’ πληθυντικό πρόσωπο στον αόριστο της προστακτικής των παρακάτω ρημάτων:

Ενεστώτας της οριστικής                                                                        Αόριστος της προστακτικής

   Εγώ νικώ                                                                       εσείς ……………………………………………..
   Εγώ καθαρίζω                                                                εσείς ……………………………………………..
   Εγώ κλείνω                                                                    εσείς ……………………………………………..
   Εγώ πηδώ                                                                      εσείς ……………………………………………..
   Εγώ ντύνω                                                                     εσείς ……………………………………………..
   Εγώ σβήνω                                                                     εσείς ……………………………………………..
   Εγώ γυρίζω                                                                    εσείς ……………………………………………..
   Εγώ ξύνω                                                                      εσείς …………………………………………….
   Εγώ ψήνω                                                                      εσείς …………………………………………….
   Εγώ αθροίζω                                                                  εσείς ……………………………………………
   Εγώ δακρύζω                                                                 εσείς …………………………………………….
   Εγώ αφήνω                                                                    εσείς ……………………………………………
   Εγώ δανείζω                                                                  εσείς ……………………………………………
   Εγώ κλείνω                                                                    εσείς ……………………………………………
   Εγώ  μεθώ                                                                     εσείς ……………………………………………



8.        Στις παρακάτω προστακτικές αορίστου , από το κάθε ζευγάρι να υπογραμμίσεις το σωστό τύπο

                                   ανέφερέ μου            -          ανάφερέ μου
                                   αντέγραψέ το           -          αντίγραψέ το
                                   διέγραψέ το             -          διάγραψέ το
                                   διέταξέ τους            -          διάταξέ τους
                                   επανέλαβέ το           -          επανάλαβέ το
                                   επέστρεψέ το           -          επίστρεψέ το
                                   παρήγγειλέ του        -          παράγγειλέ του
                                   υπέγραψε                 -          υπόγραψε    



9.     Aναγνωρίζω τι άκλιτο μέρος του λόγου είναι καθεμιά από τις παρακάτω
   λέξεις:

    αλλιώς  ______________   αλίμονο  _______________   γύρω _____________
    ίσαμε    _______________  άρα        _______________    χωρίς _____________
    προς    ______________    αλλού    _______________    με ________________
    χμ !     _______________   μάλιστα  _______________  αν και ______________
   αφού   _______________   ουφ !    ________________  τότε   _______________
   κατά    _______________   γιατί      ________________   μπράβο! ____________



10.   Υπογραμμίζω τις προθέσεις στο κείμενο που ακολουθεί :

     Σε μια ευρύχωρη αυλή ο Πέτρος με τον Ανδρέα έπαιζαν από το μεσημέρι ως το βράδυ ποδόσφαιρο, χωρίς να κουραστούν. Μετά το παιχνίδι πήγαν μέχρι το σχολείο να ρωτήσουν για τα μαθήματα της άλλης μέρας.  Στο δρόμο παρά λίγο να πατήσουν ένα φίδι.



11.   Συμπληρώνω τα κενά των φράσεων με το κατάλληλο τύπο του
    επιθέτου:

          Ο παππούς μου ήταν καλός και είχε όλα τα γνωρίσματα του συνετού και ______________ (επιεικής) ανθρώπου. Πίστευε ότι για ν’ αποφεύγονται οι ______________ (συνεχής) προστριβές μεταξύ των κρατών και για να πάρχει ειρήνη, πρέπει το _________________ (διεθνής) ενδιαφέρον να στρέφεται στη φιλία των λαών. Η γιαγιά μου είχε το σπινθηροβόλο πνεύμα μιας _____________________ (ευφυής) γυναίκας. Θαύμαζε τις _________________ (μεγαλοφυής) προσωπικότητες της ιστορίας και
συχνά μιλούσε για τις ________________ (ιδεώδης) λύσεις που είχαν επιτύχει στη σταδιοδρομία τους. Και οι δύο ήταν αγαπητοί εξαιτίας του__________________ (συμπαθής) χαρακτήρα τους.



12.      Ξεχωρίζω σε κάθε πρόταση με προσοχή πότε η λέξη πολύ είναι επίθετο
    και πότε επίρρημα :

          Τον αντιμετώπισε πολύ άσχημα.  _____________________________
          Επιμένει πολύ, δεν μπορώ να τον πείσω.  ______________________
          Χρειάζομαι πολύ ύφασμα για τα φουστάνια.  ____________________
          Βουτήξαμε, αλλά είχε πολύ κύμα η θάλασσα.  ___________________
     Δείχνει πολύ ενδιαφέρον για την υπόθεση.  _____________________



13.      Αναγνωρίζω τα ρήματα:

    χάθηκες : __________________________________________________
 _____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
να υποδεχτούν: __________________________________________________
 _____________________________________________________________________
______________________________________________________________________



14.      Μεταφέρω τα ρήματα στο αντίστοιχο πρόσωπο του παρατατικού και της
       οριστικής και προστακτικής του αορίστου :
   

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΟΡΙΣΤΟΥ
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ
ΑΟΡΙΣΤΟΥ
λέτε



πίνεις



έρχεσαι



παίρνετε



τρως






15.   Μια διαφορετική αναγνώριση :   


ξεχάστε
κουραστήκανε

ΜΕΡΟΣ ΛΟΓΟΥ

Είναι …………………………….

ΧΡΟΝΟΣ


ΕΓΚΛΙΣΗ


ΦΩΝΗ


ΣΥΖΥΓΙΑ


ΠΡΟΣΩΠΟ


ΑΡΙΘΜΟΣ


ΤΟΥ……..


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
Αύγουστος 2014: Ψηφιοποίηση και δημοσίευση του μυθιστορήματος "Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής". Ολόκληρο το μυθιστόρημα online και δωρεάν σε μορφή e-book: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/08/apostolis-zymvragakis.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/+E-didaskaliaBlogspotGr
Site: e-didaskalia.blogspot.gr

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

To e-didaskalia.blogspot.gr είναι ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο που συγκεντρώνει και αναδημοσιεύει ό,τι πιο αξιόλογο υλικό κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, ώστε να βοηθηθούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σχολικών υποχρεώσεων, ειδικά αυτές τις τόσο δύσκολες εποχές.

Το e-didaskalia.blogspot.gr δεν αναρτά στο διαδίκτυο υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Όλο το υλικό που βρίσκεται εδώ, αναδημοσιεύεται μέσω τρίτων ιστοσελίδων, όπου έχει γίνει και η αρχική δημοσίευση από άλλους χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το παρόν ιστολόγιο.

Αν παρόλα αυτά υπάρχει κάποιος κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων που ανακάλυψε πως έχει αναδημοσιευθεί στο παρόν ιστολόγιο μέρος της δουλειάς του και δεν το επιθυμεί, παρακαλείται να επικοινωνήσει με το e-didaskalia.blogspot.gr, ώστε να αφαιρεθεί η ανάρτηση αμέσως.

Όλο το εκπαιδευτικό υλικό στο e-didaskalia.blogspot.gr βρίσκεται για την προσωπική και μόνο χρήση των επισκεπτών του και δεν εκμεταλλεύεται εμπορικά. Παρακαλείσθε, αν κάποιο από τα σχολικά βοηθήματα ή βιβλία ή ντοκιμαντέρ ή οποιοδήποτε άλλο υλικό σας αρέσει, να προβείτε στην αγορά του από τα νόμιμα σημεία πώλησης.